וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור לאומי קם לתחייה

20.6.2008 / 0:08

פינת גיבור היום בוואלה! יורו, והפעם עם רושטו רצ'בר. אגדת מונדיאל 2002 של טורקיה נכנס לשער במקום האיש שזרק אותו מפנר והפך אותו לבוגד

מונדיאל 2002. טורקיה, בהופעה שניה בתולדותיה במונדיאל, לא הרשימה בשלב הבתים ועלתה רק בזכות הפרש שערים עדיף על פני קוסטה ריקה הבינונית. אז נכנס לפעולה ולתודעה הבינלאומית רושטו רצ'בר. עם שני פסים שחורים מתחת לעיניים, מבט מוטרף ואינסטינקטים של חיה רעבה, השוער בלם את המארחים מיפן, נעל את השער מול סנגל המפתיעה ונכנע רק לשער של רונאלדו בחצי הגמר מול ברזיל. בטורקיה, נולד גיבור לאומי חדש.

הרבה גבות הורמו בטורקיה כשפאתיח טרים, האיש שגילה את רושטו לפני 17 שנה באנטליספור הקטנה, החליט לזמן אותו לסגל כשוער מחליף לוולקן דמירל. טרים לא היה מוכן להתפשר על הניסיון של רושטו, למרות עונה מלאה פציעות, למרות שהוא כבר בן 35, טרים רצה את בן טיפוחיו אצלו בסגל. הוא כנראה ידע למה. היום (שישי) רושטו חוזר לשער במקומו של וולקן המורחק. אם הוא יצליח לשחזר את אגדת 2002 ולהביא את אותו מבט מוטרף ורעב מ-2002, טורקיה תוכל לשחזר את אותו הישג, חצי גמר.

זו הייתה שנה קשה לרושטו. סימן ההיכר הגדול שלו, מלבד הפסים בעיניים, היה תמיד פנרבחצ'ה. 13 עונות שיחק רושטו בפנר, באמצע הוא ניסה את מזלו לעונה אחת בברצלונה, בה שיחק ארבעה משחקים בלבד וחזר הביתה במהרה. הוא דחה הצעות מקבוצות בכירות כדי להישאר בפנר והצהיר לא אחת על אהבתו לאוהדים. בקיץ 2007 הסתכסך רושטו עם הנהלת המועדון, שהחליטה לא לחדש לו את החוזה. השוער הוותיק, שכבר איבד את מקומו בהרכב לוולקן, חצה את הכביש לבשיקטאש והאוהדים לא היו מוכנים לסלוח. אולי היום מול קרואטיה זה קצת ישתנה, אם הוא יעזור לעקוץ את הקרוטאים הפייבוריטים.

מעבר של רושטו לבשיקטאש שקול למעבר של אבי נמני להפועל תל אביב. הקהל הקנאי של פנר ראה את זה כעלבון אישי. רושטו ספג קללות ונאצות לאורך כל העונה וזכה לתואר "בוגד". למרות הכל, הוא הציג יכולת מצוינת בבשיקטאש. יחד עם זאת, הוא סבל מפציעות חוזרות ונשנות ופרשני הכדורגל בטורקיה טענו שהקריירה שלו מתקרבת לקיצה. את טרים, דעת הפרשנים ממש לא עניינה.

"כולנו חלק מהנבחרת הלאומית וכולנו טורקים. כולנו חשים רגשות של לאומיות. להיות חלק מהנבחרת גורם לי גאווה", אמר רושטו בתגובה להכללתו בסגל לאליפות. "כל שחקן רוצה לשחק, אבל גם אם אתה לא משחק, אתה צריך לדעת איך לתרום לנבחרת", ענה השוער לשאלה איך הוא מרגיש להיות שוער שני. אבל הגלגל מסתובב ורושטו הותיק, הוא זה שיצטרך להחליף ברבע הגמר את וולקן, האיש שהחליף אותו בפנר.

טרים לא היסס לרגע. "רושטו יפתח מול קרואטיה", הוא הצהיר שניות לאחר המשחק ההירואי מול צ'כיה, שהסתיים עם אדום לוולקן. גם חבריו לקבוצה בוטחים בשחקן הסגל היחיד ששיחק בנבחרת של 2002. "הוא שוער מנוסה ותחליף מצוין לוולקן", אמר האמיט אלטינטופ. "הוא יתפוס בלי בעיה את מקומו בשער. כשהוא שם, אני מרגיש בטוח", הוסיף קאזים קאזים. כעת נותר לברר האם רושטו יבלום את ההתקפה הקרואטית וישקם את מעמדו כגיבור לאומי. מה שבטוח, חנויות צבעי הפנים בוינה נכנסו לכוננות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully