וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורק מתיאוס יספוג את האש בסוף

אריק רחמיאן

19.6.2008 / 19:06

לא מעט אנשים לא מבינים את התנהלותו של דניאל יאמר בקיץ האחרון, כשהפנייה לרוני לוי היא רק דוגמה אחת לכך

במסיבת העיתונאים שבה הוצג לותר מתיאוס, טרח הבעלים של מכבי נתניה לבקש מהתקשורת לא לחבל בעבודתו של אלוף העולם לשעבר – ניסוי מרתק וחשוב לכדורגל הישראלי. דניאל יאמר, שעשה כל כך הרבה כדי להביא את הפיגורה לקבוצה האלמונית בישראל, היישיר מבט ולא הסתיר את שפת גופו כאשר מנה את יכולותיה ההרסניות של התקשורת, לדעתו. אלא שמאז נדמה כי מי שפוגע למאמן הגרמני בעבודה זה דווקא הבעלים חסר הסבלנות של נתניה, שמראה ללא מעט אנשים בכדורגל הישראלי עד כמה ההצלחה של נתניה בשנתיים האחרונות היתה פועל יוצא של מאמן שהצליח להתעלות מעל הניהול השכונתי. עכשיו מתיאוס צריך להתמודד עם הודעות תמוהות לתקשורת, לפיהן נתניה הציעה לרוני לוי להיות מנהל ספורטיבי, מעל אלוף העולם – סיטואציה אותה ראובן עטר לא הסכים לקבל. עטר שרד את השכונה הזאת, אבל לא בטוח שמתיאוס יוכל. רק שבמקרה של הגרמני, הוא עשוי לספוג את רוב האש כשהדברים יתחילו להיות מגולמים בתוצאות, ובטח גם אפשר יהיה להאשים את התקשורת.

"נתניה מתנהלת כמו רכבת שהקרונות שלה אינם מחוברים, כל אחד שם מושך לכיוון אחר", אומר גורם המקורב למועדון, לאחר שקרא את ההודעה הרשמית (כן, רשמית) על הרעיון להביא את רוני לוי כמנהל ספורטיבי. אחר כך יצאו ההודעות הילדותיות בגנות מינויו של אייל ברקוביץ' למאמן נבחרת נערים, ארגז החול אליו המועדון שישחק בעונה באירופה שש לקפוץ מיוזמתו. נתניה של מתיאוס אמנם מכוונת לאליפות, אבל ישנם גורמים שטורחים להראות למאמן החדש מיהו הבוס האמיתי של הקבוצה. "זה נשמע מטורף לחלוטין", אומר גורם בנתניה. "מה יאמר באמת חשב? שמתיאוס יסכים לקבל סמכות מקצועית מעליו?". אגב, אין זו הפעם הראשונה שמתיאוס מקבל דרישת שלום מפתיעה מישראל. בפעם הקודמת התבשר המנג'ר שהבעלים החליט שלא להיעתר לבקשתו שהקבוצה תשחק בעונה הבאה בקופסא. ככה החליט יאמר, עד הקפריזה הבאה.

לשמוע או להשמיע?

רמז להתנהלותו הבלתי צפויה של יאמר ניתן היה לקבל גם מהסיפורים על פגישתו האחרונה עם ראשי חוג האוהדים. מההודעה הרשמית באתר המועדון ניתן היה לחשוב כי מדובר באידיליה, אך על פי מקורות אחרים נדמה שהדברים רחוקים מכך. "יצאתי מזועזע והמום מהפגישה", סיפר אחר הנוכחים לחבריו. "אחרי כמעט חודשיים של המתנה לפגישה שאנחנו ביקשנו, יום אחד מודיעים לנו שמחר ב-16:00 תתקיים הפגישה. כולנו אנשים עובדים ומאוד עסוקים, אבל מכבי נתניה מאוד חשובה לנו ולכן עשינו מאמצים גדולים והגענו כדי להשמיע ולא רק לשמוע. אך במקום לקיים דיאלוג קיבלנו מונולוג עצבני של יאמר, שדפק נאום של שעה וחצי, נאום שכלל צעקות ודפיקות על השולחן".

על פי אותם גורמים, לפני כניסתם לפגישה התבקשו האוהדים על ידי אחד מאנשיו של יאמר שלא להכעיס את הבוס. "כמו שאתם יודעים, הוא מאוד אמוציונלי", נאמר להם לפי אחת הגרסאות. הפגישה התקיימה במשרדי המועדון, והיא כללה ביקורת של יאמר כלפי נציגי האוהדים. "למה שתבואו אליי בדרישות?", הייתה רוח הדברים על פי חלק מהנוכחים, "אתם עדיין לא אוהדים גדולים שתוכלו לבוא אליי בדרישות. בקושי אתם מביאים 2,000 אוהדים למשחקי הבית. תלמדו מאוהדי הפועל ת"א, שמוחאים כפיים גם אחרי שהקבוצה מפסידה 3:0. אל תשכחו איפה הייתם רק לפני שנתיים עם אשר אלון", הייתה רוח הדברים.

יאמר, להרגשת חלק מהאנשים, לא בא לשמוע, אלא להשמיע. "בעונה הבאה אנחנו לא משחקים בנתניה, רק מתאמנים שם", הצהיר לגרסת אוהדים. "איפה הייתם רוצים שנשחק?", שאל, וכשהעזו הנוכחים להתעקש על כך שמבחינתם האלטרנטיבה היא אחת וזה לשחק בקופסא, חזר הבעלים על ההצהרה שהקופסא תהיה רק מגרש אימונים.

רועי כהן, מראשי חוג האוהדים, שהיה אחד האנשים המיליטנטים בהפגנות כנגד אשר אלון ותומך נלהב של יאמר, לא נכח בפגישה המדוברת. לדבריו, הוא לא הוזמן כנראה משום שהמארגנים ידעו מראש מה תהיה תגובתו כשישמע על ההחלטה להחליף את צבעי התלבושות ולהעתיק את משחקי הבית של הקבוצה למגרש חלופי.

"מכבי נתניה יקרה לנו ואני באופן אישי מודה ליאמר על כל מה שהוא עשה עבור המועדון, אבל עם כל הכבוד ליאמר, לאף אחד אין את הזכות לשנות את הצהוב-שחור. זה הסמל המוכר של המועדון מאז שהוקם לפני למעלה מ-60 שנה ולא נסכים לשינוי הצבעים כמו שלא נסכים לעזוב את הקופסא. לבית אין תחליף. מה קרה שפתאום, אחרי שנים, אי אפשר לשחק בקופסא? מה השתנה מהעונה שעברה? אנחנו נצא להפגנות וגם לא נרכוש מנויים. נדאג שיאמר יכבד אותנו כאוהדים ויתחשב בדעה שלנו".

לא אוהב מתנגדים?

על פי בכיר לשעבר בקבוצה, את כל הדברים המוזרים סביב מכבי נתניה יש לשייך לאיש העומד בראש המערכת, האיש ששומע את כולם וכנראה מחליט לבד, כולל הפנייה התמוהה לרוני לוי, עוד לפני בכלל שמתיאוס העביר אימון אחד. קפריזות, כהגדרת הבכיר, של איש שלא אוהב מתנגדים בסביבתו. גורם הבקיע בכל הקשור להתנהלותה של מכבי נתניה בעידן יאמר: "לא נכחתי בישיבה שבה הוחלט למנות את דוד פיזנטי לעוזר של מתיאוס, אבל אין לי ספק שזה עבד כך פחות או יותר: יאמר הציע את פיזנטי ולא ברור על סמך מה בדיוק. למרות שלכל הנוכחים היה ברור שמדובר בהצעה שגויה, איש לא העז להתנגד לה, וכך נולדה ההחלטה למנות את פיזנטי לעוזר המאמן".

עם בלי קשר, ההתנהלות החובבנית של יאמר רחוקה מאוד בינתיים מחזון האליפות עם מתיאוס, בטח כשרואים עם אילו שחקנים הקבוצה מצליחה לסגור. בינתיים הוחתם רק שליו מנשה, כשלפני כן עלו שמותיהם ג'ון קולמה (סגר במכבי חיפה), משה אוחיון (סגר בבית"ר ירושלים) וברוך דגו, אבל אפילו עם ליאוניד קרופניק נתניה של יאמר לא סוגרת. נתניה מאוד רצתה, למשל, את זאב חיימוביץ', אך הסכומים שהציעה לא היו מספקים כנראה. דבר אחד בטוח: כשכל הבלון הזה יתפוצץ, מתיאוס יספוג את כל האש, שוב יאמרו שמאמנים זרים לא מצליחים בישראל, ויאמר בטח יכעס על התקשורת שמחבלת לו בקבוצה.

"אנשים מנסים לפגוע במערכת היחסים בינינו"

תגובת מכבי נתניה:
"מכבי נתניה תחת בעלותו של מר דניאל יאמר הצליחה בשנתיים האחרונות על המגרש ומחוצה לו. אין זה מקרה כי קבוצת הבוגרים של המועדון סיימה בשנתיים האחרונות במקום השני וזכתה לכרטיס לגביע אופ"א. המועדון לא מתכוון להגיב לאמירות של מקורבים עלומי שם, התשובה של המועדון היא הצלחתו בשנתיים האחרונות.

"יש אנשים שמנסים לפגוע במערכת היחסים בינינו לבין האוהדים, והכתבה הזאת היא ניסיון נוסף לפגוע בקשר החזק, האמיתי, החם והבלתי ניתן להפרדה בין אוהדי מכבי נתניה לבין המועדון, בעליו דניאל יאמר, וההנהלה. התיאור בכתבה על הפגישה בין יאמר לאוהדים רצוף שקרים מכוונים אשר נועדים לפגוע במועדון, והאוהדים אשר נכחו בפגישה יעידו על כך. הוכחה לאמון האוהדים במועדון והנהלתו ניתן היה לקבל אתמול בעת עלו אוהדים רבים לשידור בתחנת הרדיו 99fm, ואמרו כי הם סומכים, סבלניים ובטוחים בהנהלת המועדון ובעליו. לסיכום נאמר, כי מערכת היחסים בין המועדון לאוהדים תמשיך להיות חמה, פוריה וטובה גם בעתיד ומערכת היחסים ההרמונית לא תשתנה למרות מאמצים של כלי תקשורת כזה או אחר".

נציגי האוהדים שנכחו בפגישה ביקשו להגיב: "בין דניאל יאמר לבין נציגי האוהדים קיימים יחסי עבודה מצוינים והדבר בא לידי ביטוי בכל תקופתו של מר יאמר במועדון. שיתוף הפעולה ותרומתו של מר יאמר לאוהדים הנם חסרי תקדים בקנה מידה ישראלי. והדבר מתבטא הן בתרומה כספית והן בהתחשבות ובפתיחות לצורכי האוהדים.

בשיחה שהתקיימה בין מר יאמר, הנהלת הקבוצה ונציגי האוהדים הועלו מספר נושאים הרגישים לאוהדי הקבוצה. בין היתר דובר בפגישה על מיתוג מחדש של המועדון, על הקשיים הכרוכים באירוח משחקי הבית בעונה הבאה בקופסא, ועוד נושאים רבים ומגוונים. בניגוד למתואר בכתבה, הפגישה התנהלה בצורה תקינה וברוח טובה, כל זאת למרות שיש חילוקי דעות בין המועדון לנציגי האוהדים. לנו, נציגי האוהדים, אין כל ספק שכוונותיו של מר יאמר הן כוונת חיוביות המיועדות לקדם את המועדון ולשדרגו, וכי חילוקי הדעות הקיימים ייפתרו על ידי הידברות ושיתוף פעולה מלא בין ההנהלה לאוהדים כפי שנעשה עד היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully