וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקס פקטור של גרמניה?

יניב בינו

19.6.2008 / 15:27

גיבור היום של וואלה! יורו הוא פיליפ לאהם, מגנה השמאלי של גרמניה, האיש שאמור גם לשמור, גם לתקוף וגם לעזור ללאו לשנות את התדמית של הכדורגל הגרמני

פיליפ לאהם הוא לא רק מגן מצוין, מתברר שהוא גם אדם נחמד וידידותי. אחרי הניצחון של גרמניה על אוסטריה והעפלתה לרבע הגמר, בעוד השחקנים הגרמנים תופסים את מקומם באוטובוס הנבחרת, נצפה יוסף היקרסברגר, מאמן נבחרת אוסטריה, מסתודד ארוכות עם אותו להאם, אחד השחקנים שאחראים על הדחת המארחת. "אה, זה?", נשאל מגנה של באיירן מינכן לפשר ההסתודדות, "בסך הכל מר היקרסברגר רצה לברך אותי על הניצחון".

לא במקרה היקסברגר בחר לברך דווקא את להאם, אחד מהשחקנים החשובים בסגל של יואכים לאו. להאם, כדורגלן נהדר ואדם חייכן וסימפטי, מסמל את המהפך התדמיתי שעובר על הכדורגל הגרמני. הערב (21:45, ערוץ 10) תעלה גרמניה לרבע הגמר מול פורטוגל, ועם סוללת הכוכבים שתתייצב על הדשא (באלאק, דקו, קלוסה, רונאלדו), לאהם ייחשב לאחד השחקנים הצנועים במגרש, אבל לא בצדק. המגן של הדאבליסטית הגרמנית, שהחל את הקריירה שלו בקבוצה הבווארית, נחשב כיום לאחד המגינים הכי טובים בעולם. השליטה הפנומנלית שלו בשתי רגליו מקנה לו, ביחד עם הדריבל המצוין והפריצות מהאגף, את התואר המכובד. לאהם הוא אמנם ימני, אבל כיוון שהנבחרת נעדרת מגן שמאלי ברמה גבוהה הוא מתופקד דווקא באגף השמאלי, בעוד שמרסל יאנסן, חברו לבאיירן, או ארנה פרידריך מתופקדים באגף ימין. זה לא מפריע לו, כמובן, ובטח שלא גורם לו להתלונן.

"פיליפ לאהם הוא אחד השחקנים הטובים בסגל שלנו", החמיא לו חברו לקבוצה ולנבחרת, החלוץ מירוסלאב קלוסה. לרבים זו נראתה כבדיחה, אבל אחרי 270 דקות אפשר לומר כי קלוסה לא טעה. זה כבר לא מפתיע אף אחד. היכולת של להאם לפרוץ מהקו, יחד עם האפשרות שלו להפתיע ולחתוך למרכז עם הרגל הימנית החזקה שלו, מביאה לכך שהוא נמצא בין גורמי הסיכון העיקריים לפורטוגל.

לאהם גדל בבאיירן מינכן, אולם לא הצליח להשיג דריסת רגל בהרכב בהתמודדות מול ביצ'נטה ליזארזו הצרפתי. באיירן שלחה אותו להתחשל בשטוטגארט בעונות 2003/4 ו-2004/5, אז שב לקבוצת נעוריו. מאמצע עונת 2005/6 (עד דצמבר היה פצוע) הוא תפס את מקומו כמגן באיירן, ומשם הכל היסטוריה. במהלך המונדיאל נצפה לאהם מלהטט עם הכדור בשני האגפים, עשה עם גרמניה כברת דרך ארוכה ויפה, והפך לחלק חשוב בפרצוף החדש שהכדורגל הגרמני מנסה להציג. כזכור, גרמניה סיימה במקום השלישי (אחרי ניצחון 1:3 בקרב על מקומות 3-4), אבל הצהירה על כוונותיה להשתלט על הכדורגל האירופאי.

בשנתיים שחלפו מאז השתדרג הסגל של פורטוגל, וביחד עם רונאלדו היא מגיעה כפייבוריטית למשחק נגד גרמניה. לאהם דווקא אוהב להיות בעמדת האנדרדוג: "אולי זה דבר יותר טוב עבורנו, לא להיות הנבחרת הפייבוריטית בהתמודדות", אמר, והוסיף כי הוא לא חושש מהעימות הצפוי לו מול רונאלדו: "אני מצפה לזה בקוצר רוח". כאחד שהגיח פעמים רבות מעמדת האנדרדוג אל מרכז הבמה, גם הערב הוא מצוי, ביחד עם חבריו, בסיטואציה דומה. התפקוד שלו על המשטח, הן בהגנה והן בהתקפה, יקבע הרבה האם פורטוגל תצליח לנקום בגרמניה, או שמא תמשיך באליפות אל עבר התואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully