וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האדום של המטבע

17.6.2008 / 14:06

מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב משדר בימים אלו אותות מצוקה קשים וסימני קריסה. האם השמחה לאידם של האדומים אכן מוצדקת?

הפועל תל אביב בצרות. שנה אחרי שקבוצת הכדורסל שלה הפכה להומלס מעורר רחמים בליגה השלישית, עולים ממועדון הכדורגל קולות מבשרי רע. הבעלים הפסיק להשקיע כסף, בעלי המניות מסוכסכים, המנהלים נוטשים ואוליגרכים מתעלמים מההזדמנות לרכוש את ספינת הדגל האדומה. הקיץ עוד ארוך וצופן הפתעות, אבל בקרב אוהדי הקבוצה נשמעים כבר קולות יאוש ונבואות זעם על התפרקות.

מטבע הדברים, סימני הקריסה של הפועל "כתר" תל אביב מעוררים נחת רוח בקרב קהלי קבוצות אחרות. אהדת כדורגל כרוכה תמיד ביריבות יצרית עם קבוצות אחרות, אבל במקרה הנידון, התופעה מוקצנת. ההמנון המושר בבלומפילד, "כל העולם כולו שונא את הפועל", משקף מציאות שבה מעגל השמחים לאידו של הקהל האדום גדל משנה לשנה. היחס הזה מוצא ביטוי עשיר בשבועות האחרונים, עם ריבוי הידיעות על הקשיים שאליהם נקלע המועדון. נראה שהסלידה מהפועל "כתר" תל אביב עברה מזמן את שלב הקינטור - אוהדי כדורגל רבים מייחלים בגלוי לכך ששנואת נפשם תרד ליגה, לא כארוע חד פעמי של השפלה, אלא כתחנה ראשונה במסע ארוך וחד כווני, בדומה לדרך שעשו מכבי יפו ז"ל או שמשון תל אביב.

קל להבין את המיאוס שמעוררת הפועל תל אביב. הקהל שלה שטוף בהתפעלות עצמית שגובלת בנרקיסיזם, מתמחה בצדקנות ובמוסר כפול ומכור לבדלנות מתנשאת שלא נכנעת אפילו ליוזמות משותפות נגד האלימות המתועבת של המשטרה. בתוך המועדון התמונה לא מלבבת יותר, עם ניהול זחוח ומיוחצן שהוליד, ככל הנראה, את הגירעון הגדול ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי. את התמונה משלימה מסורת של כדורגל מכוער, שמלווה את הקבוצה מאז מסע החלומות באירופה, למרות שבעה מאמנים וחצי שעברו בוולפסון וכילו תקציבים שקבוצות פריפריה יכולות רק לחלום עליהם.

אלא שדווקא בתקופה שבה התמוטטות של הפועל "כתר" תל אביב נראית קרובה מתמיד, כדאי שהשמחים לאידה יהרהרו מעט בפתגם "היזהר במשאלות שאתה מביע, הן עלולות להתגשם". עם כל ההנאה שיש בחלומות בהקיץ על העלמות הפועל תל אביב, הפנטזיה הזו היא כרגע לא יותר מרפלקס חסר שיקול דעת. לא מן הנמנע שבחינה יסודית של כל העובדות, תחשוף גם יתרונות בפעילותו של המועדון הזה בליגת העל. אם יתגלו יתרונות כאלה, ברור שיהיה צורך להעמיד גם אותם על כף המאזניים. מן הראוי שכל חובב כדורגל ישראלי יקדיש כמה רגעים לשאלה הקשה והחשובה הזו, כדי שאם אכן יש לסיפור פנים נסתרים, נחשוף אותם בכוחות משותפים. רק מאמץ מרוכז וחסר פניות לאיתור יסודות חיוביים בקיומה של הפועל "כתר" תל אביב, יאפשר לנסח תגובה הולמת למצב הביש שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully