וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאיפה: לסגור את פרשת אודי גל בארץ

16.6.2008 / 20:43

העובדה שהשייט נטל תרופה נגד התקרחות, הצהיר על השימוש בה ושייך לענף ספורט שרחוק מחומרים ממריצים, אמורה לעבוד לטובתו

יממה אחרי שחזר לארץ עם מדלית ארד מאליפות אירופה במפרשיות 470, התעורר השייט אודי גל למציאות אחרת - מציאות שאמורה להיות כל כך רחוקה ממנו. ממדליסט אירופי ומועמד בכיר למדליה אולימפית, הפך גל לספורטאי שנתגלו בדמו חומרים אסורים. הדגש הוא על "ספורטאי שהתגלו בדמו" ולא למשל על "ספורטאי שחשוד בנטילת חומרים", מאחר וברור לכולם שלאודי גל מעולם לא הייתה כוונה להשתמש בחומרים שישפרו את ביצועיו. א. זה לא קורה בענף ספורט כמו שייט. ב. גל נטל תרופה למניעת התקרחות, שהחל מתחילת 2008 הוכנסה לרשימת החומרים האסורים.

כזכור, נכון לעכשיו נמצאו שרידי חומרים אסורים בדגימה הראשונה של בדיקת דם שנערכה לו לפני כחודש. כעת מחכים לתוצאות הדגימה השניה, ובמידה וגם היא תהיה חיובית, יוכתם שמו של אודי גל כספורטאי שהשתמש בחומרים אסורים. עד שלא יתבררו תוצאות הבדיקה המלאות, בוועד האולימפי לא מוכנים להתייחס לעניין.

אז למה בעצם התעסק אודי גל עם תרופה כזאת? מקורות שונים שבודקים את הפרשה מוסרים כי השייט הצהיר על נטילת התרופה עוד לפני שהוכנסה לרשימת החומרים האסורים. המטרה כרגע היא להוכיח שאודי גל עמד בכל הנהלים ולא פעל על דעת עצמו בלבד, מה שיוכל לעמוד לטובתו כשמישהו יצטרך לקחת החלטה לגבי הגורל שלו.

לאנשי הוועד האולימפי והרשות למניעת סמים בספורט ברור כי גם אם הדגימה השניה מהבדיקה שנערכה לאודי גל תהיה חיובית, אזי צריך להתייחס לנושא שלו בדרך מיוחדת. השאיפה של כולם היא לסגור את הנושא בבית הדין המשמעתי של הוועד האולימפי, דבר שלא יפגע בהכנות של גל לאולימפיאדה, ובסיכוייו להגיע לשם. המכשול העיקרי יהיה אופן טיפולו של הוועד האולימפי הבינלאומי בנושא, מאחר וממצאי הבדיקה יגיעו בסופו של דבר גם אליו. במקרה הזה, התקווה היא כי היותו של גל שייט, שבכל מקרה לא אמור ליטול חומרים אסורים, תעמוד לטובתו, וכך הוא יוכל להימנע מהשעייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully