וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטורקיה יש עתיד

יניב בינו

15.6.2008 / 17:08

גם אם תפסיד לצ'כיה ולא תעפיל לרבע הגמר, שווה לשים לב לצעירי נבחרת טורקיה. פינת גיבור היום מציגה לכם את קאזים קאזים וארדה טוראן בני ה-21

האכזבה האנגלית בעקבות אי העפלת הנבחרת ליורו לא קהתה עד היום. כדי להתעודד בצורה כלשהי לפחות, מנסים האנגלים למצוא לפני ובמהלך האליפות, נבחרת עמה יוכלו להזדהות ולה יוכלו להריע. בכל נבחרת יכולים האנגלים למצוא סיבות מסוימות לאהדה. אבל את קשר הדם הכי חזק הם יוכלו דווקא לגלות אצל קולין קאזים ריצ'ארדס (21). נכון שהרבה דם רע זרם בין שתי הנבחרות, אבל שחקנה של גלאטסראיי וטורקיה הוא השחקן הכי אנגלי שיש בטורניר .

בשונה מהקשר האיטלקי סימונה פרוטה, שרק נולד באי הבריטי, הרי שריצ'ארדס, הידוע יותר בשם קאזים קאזים, גם גדל במקום שאוהבים לשתות בו תה ובירה. אם לדבר על כברת הדרך המרשימה שעשה קאזים (X2), הרי שהאנגלים יכולים למצוא סיבה גדולה להעריץ אותו, אחרי שהפך מ'ילד הקוקה קולה' למצטיין של טורקיה במשחק הראשון של היורו. קאזים, שהחל את הקריירה בקבוצת בארי, קיבל את הכינוי הנ"ל בצורה די משעשעת. אוהד של קבוצת ברייטון זכה בהגרלה שערכה חברת המשקאות העולמית. כמחווה לקבוצה שהוא אוהב, מימן אותו אוהד את העברת השחקן.

דרך הליגות הנמוכות באנגליה (קבוצתו האחרונה היתה שפילד יונייטד), חתם ב-15 ליוני 2007 על חוזה לארבע שנים בפנרבחצ'ה. לקראת משחק רבע גמר ליגת האלופות בה התעמתו צ'לסי וקבוצתו הטורקית עלה שמו לכותרות במדינה בה נולד. אז הוא חשף כי הוא אוהד את היריבה העירונית של צ'לסי, ארסנל. אולי זה מה שגרם לו לשלוח את הפצצה האדירה לשער של פטר צ'ך בניצחון במשחק הראשון 1:2. אם קאזים קאזים ימשיך בכושרו הטוב כפי שהוא מציג עד כה, ייתכן כי הוא ישוב במהרה לאי הבריטי ולא רק כאזרח, אלא כשחקן של קבוצה בכירה.

אולם לא רק שמו של קאזים עלה כעת לכותרות בהקשר של צעירי טורקיה. מי שמשך את מירב תשומת הלב אחרי משחק הניצחון הדרמטי 1:2 על המאחרת שוויץ היה ארדה טוראן. חברו לנבחרת של קאזים הוא שחקנה של היריבה העירונית המושבעת, גלאטסראיי, שזכתה באליפות טורקיה העונה. השחקן הטכני בן ה-21, שמחלק מסירות על מגש של זהב ועובר שחקנים בדריבל מקסים, כבש את שער הניצחון עמוק בתוספת הזמן של המשחק ובעצם השאיר את הטורקים עם סיכוי טוב מאוד להעפיל לרבע הגמר.

טוראן, בניגוד לחברו מפנר שהגיע מאנגליה, הוא תוצר מחלקת הנוער של גלא, ומכונה 'רונאלדו של הבוספורוס'. "הוא שחקן מוכשר וחשוב מאוד במערך. אני עוד מכיר אותו מהתקופה שלי בגלאטסראיי, וידעתי שהוא ישתפר עוד ועוד. אם הוא רק יצליח לשפר את העמידות שלו במהלך המשחק, הוא יהיה אחד השחקנים הכי טובים באירופה", אמר מאמן נבחרת טורקיה, פאתיח טרים, על טוראן. ביסוס נוסף להכרה בכשרון של טוראן, טמון בכך כי ניוקאסל מוכנה להקריב לא פחות מתשעה מיליון ליש"ט מקופת המועדון כדי להביא חבר לאמרה, שכבר משחק בקבוצה.

הנבחרת הצעירה יחסית של טורקיה עומדת כפסע לפני רגע המבחן הגדול שלה. בעוד שיריבתה המושבעת ואלופת אירופה, יוון, הודחה בבושת פנים, לאחר שני הפסדים ואפס שערי זכות, לטורקים יש אפשרות להעפיל לשמונה הגדולות של היבשת. עם הכוח של קאזים קאזים והכשרון של טוראן, ואחרי ההפתעה לפני ארבע שנים של יוון, השמיים הם הגבול.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully