וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשעטר מריח הכרעה

ראובן עטר

15.6.2008 / 14:16

למי שלא עומד במתח, פרשן וואלה! יורו מנתח את המשחקים המכריעים של שלב הבתים ומסמן את העולות האחרונות, כולל קרב הגלדיאטורים ביום שלישי - שחזור גמר מונדיאל 2006

טורקיה – צ'כיה

כל מי שינסה לתת לכם פרשנות מלומדת על המשחק הזה, כל מי שינסה לזהות יתרון מקצועי או טקטי במשחק הזה, רק יטעה אתכם. קשה לתת הערכה מקצועית למשחק כל כך צמוד, רק לנחש דרך הבטן, ולכן אני הולך עם טורקיה. לדעתי טורקיה תעלה שלב מסיבה אחת: מדובר בנבחרת הכי לוחמת ביורו. האגרסיביות, הרצון, הלב הטורקי הענק, יכריעו בסופו של דבר את צ'כיה. עם קהל אדיר מאחוריהם, טורקיה מעלה הרכב של פייטרים, שלא מפסיקים לרוץ ולהאמין. מי שרוצה כל כך, גם משיג בסופו של דבר.

רק הערה חשובה: אל תצפו הערב למשחק גדול. זה נראה כמו 0:0 טיפוסי, בו כל קבוצה תשלח שלושה, מקסימום ארבעה שחקנים להתקפה, כשהשאר יסתגרו מאחור. אני לא חושב שבמקרה כזה אפשר יהיה לבוא בטענות למאמנים. מניסיון, כאשר אתה מגיע למשחק גורלי מול קבוצה שהיא פחות או יותר שווה לך, אין לך ברירה אחרת. גם אני הייתי נוהג כך ומחפש לא לספוג. אם היה מדובר בפורטוגל, אז היא היתה צריכה להמר על התקפה, אבל כאשר יש שוויון כוחות ברור, אין ברירה אלא להגן. המפתחות במשחקים כאלה זה סבלנות ושחקני הכרעה, ובמקרה שלנו זאת המלחמה של הטורקים שתעשה את ההבדל.

צרפת – איטליה

למרות שהמשחק הגדול שמחכה לנו ביום שלישי יהיה לא פחות ולא יותר מאשר שחזור של גמר המונדיאל, לדעתי המבחן האמיתי באותו ערב יהיה של הולנד. אם השחקנים המחליפים של ואן באסטן יפסידו לרומניה, זה יפגע בהם גם בהמשך. אסור להולנדים להוריד הילוך, שלא יקבלו ברקס ברבע או בחצי הגמר. בכל מקרה, מעצם זה שאני כותב על זה, אני רואה סיכוי סביר שרומניה תנצח את הולנד ואז המשחק בין צרפת לאיטליה לא יהיה רלוונטי.

במקרה אחר, אני מעריך שצרפת תעלה, למרות שמדובר בנבחרת הכי מאכזבת ביורו. הכי איטית, הכי אנמית, הכי לא מתלהבת. צרפת משחק בקצב הכי פחות מהיר ביורו, ובטורניר התקפי כל כך זה בלתי אפשרי. קשה להבין איך נבחרת עשירה כל כך בשחקנים לא מבצעת כל כך הרבה שנים שידוד מערכות. אני כבר 8 שנים רואה את אותה נבחרת צרפתית, שתמיד בונה על אותם שחקנים בטורנירים הגדולים. במקום ליהנות מאקדמיות הכדורגל המופלאות של צרפת, דווקא הנבחרת הזאת מתקשה לשלב שחקנים צעירים ולהפוך אותם למובילים החדשים שלה.

צרפת סובלת מאוד מזה ששחקנים שמוכיחים את עצמם בליגה, לא זוכים להזדמנות אמיתית. חילוף החומרים צריך היה להיעשות מזמן. זה אפילו תמוה כשרואים כמה כשרונות יש בליגה הצרפתית. לכן גם צרפת נראית כמו נבחרת שלא מחדשת כלום כבר כמה טורנירים. אני בטוח שאם שילוב הכישרונות הצרפתים היה נעשה בצורה טובה יותר, זה היה ממריץ גם את הוותיקים שמובלים היום את הנבחרת, לתת משהו חדש.

אותו דבר איטליה: תמיד בונים על אותם שחקנים. לא מחדשים. לא מרעננים. לא מנסים ליצור משהו שונה. הקיבעון שולט בשתי הנבחרות. במשחק הזה, למרות הכל, אני הולך עם צרפת. לדעתי חוסר הסדר באיטליה יכריע לרעתם. האיטלקים נראים כמו נבחרת שלא יודעת מה הכי טוב בשבילה. משנים ממשחק למשחק, בצרפת לפחות יש סדר. הצרפתית יותר מקובעים, וזה צפוי לעבוד לטובתם במשחק הספציפי הזה. לא יותר. צרפת לא תעבור את רבע הגמר, כי היא לא מסוגלת ליותר.

גרמניה – אוסטריה

השאלה במשחק הזה היא לא מי תנצח, אלא מה יקרה עם המנצחת אחר כך. גרמניה לא תתקשה מול אוסטריה – הנבחרת הכי חלשה ביורו, שלולא האירוח לא היתה מוציאה נקודה. השאלה המרכזית היא כיצד גרמניה תתאושש מהסטירה שהיא קיבלה מקרואטיה. יש מקרים בהם סטירה יכולה להעיר קבוצה גדולה, יש מקרים שזה רק מחזק אותך כקבוצה. אני זוכר, כשחקן מכבי חיפה, שהפסדנו 5:0 למכבי נתניה בעונת 1990/1, וזכינו אחר כך בדאבל. לדעתי, זה לא מה שיקרה לגרמניה, כי חסר להם משהו באופי. הכדורגל שלהם יפה, השחקנים שלהם מרשימים, אבל האופי הגרמני שנעלם יחסר להם בשלבי ההכרעה. יהיה להם קשה לשכוח מה קרואטיה עשתה להם. גרמניה תגיע לרבע הגמר, אבל לא יותר.

שבדיה – רוסיה

לרוסיה יש כמה יתרונות במשחק הזה. תחילה, הקהל. כולם מדברים על הכדורגל הסוחף שלהם, אבל לדעתי לקהל שלהם יש משקל רב בכך. הם לא רגילים להיות בטורנירים גדולים, ומבחינת האוהדים זאת חוויה ענקית. והם מושכים את השחקנים לתוך החוויה הזאת. יוצרים מומנטום חשוב. כל זה מתחבר היטב לפילוסופיה ההתקפית של הידינק ולשיפור האדיר בטכניקה של השחקן הרוסי. רואים שכניסת השחקנים הברזילאים וכוכבים ממדינות זרות אחרות, שיפרו מאוד את השחקן הרוסי. זאת משוואה ברורה: כאשר הליגה משתפרת, הנבחרת משתפרת, בדומה למה שקרה לליגה הטורקית לפני מונדיאל 2002. שילוב של קהל מלהיב, שחקנים טכניים, דינאמיות, ריצה בלתי פוסקת, יוצרים נבחרת שפשוט כיף לראות אותה.

ארשבין חוזר למשחק הזה, מה שמוסיף לרוסיה, אבל אם איברהימוביץ' יהיה כשיר למשחק, שבדיה פייבוריטית. מדובר בשחקן שקשה מאוד לסגור אותו, כמעט בלתי אפשרי לנטרל אותו, והוא ייצור יתרון חשוב לשבדיה במשחק הזה. זה בלט מאוד במשחק מול ספרד, בו שבדיה שיחקה שתי מחציות שונות. עם איברה ובלי. כאשר חלוץ אינטר יצא ראית איך כל הביטחון של שבדיה נעלם. איתו, כשיר במאת האחוזים, לשבדיה יהיה את הביטחון לנצח את הרוסים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully