וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאן עוזב את מכבי תל אביב?

14.6.2008 / 23:05

קיימת אפשרות כי המנהל הוותיק יודיע על עזיבה במהלך השבועות הקרובים. גארסיה ובלות'נטאל בדרך החוצה, סימונס מועמד בכיר להגיע

מוני פנאן עשוי לעזוב בקרוב את מכבי תל אביב. מקורבים למנהל הוותיק סיפרו בימים האחרונים כי לאחר חתונת בנו, רגב, שתיערך ביום חמישי הקרוב, עשוי פנאן להודיע על פרישה מהקבוצה לאחר למעלה מ-15 שנים.

מקורות בקבוצה מספרים כי בחודשים האחרונים חלה הידרדרות חדה ביחסים בין פנאן ובין חלק מראשי המועדון, בהם דיוויד פדרמן ורענן כץ, וזאת על רקע החלפתם של מספר מאנשי אמונו במערכת. בשנה האחרונה עזבו את המועדון, בין היתר, המנכ"ל אמי אשל, שנחשב במשך שנים לאחד מחבריו הקרובים של פנאן (אף שכשעזב היו השניים בנתק), ולאחרונה עזב החשב הוותיק ציון נתן.

הצעדים הללו התפרשו במועדון כפגיעה בפנאן ויש במכבי שיודעים לספר כי בשבועות האחרונים הוא מתהלך בתחושות קשות מאוד. מנגד, שחקנים רבים רואים בפנאן דמות אב ויפעילו עליו לחץ להישאר, כפי שעשו לפני כשנה וחצי, כדי למנוע ממנו לעזוב גם הפעם. כזכור, במהלך עונת 2006/7 שקל פנאן לעזוב את הקבוצה לאחר שביתו, לירון, לא קודמה לתפקיד מנהלת השיווק של המועדון, ובמקומה מונה אלי דריקס, שכיום משמש כמנכ"ל.

ראוי להדגיש כי פנאן כבר רכש כרטיס טיסה לליגת הקיץ בלאס וגאס, אליה אמור לטוס בעוד מספר שבועות כנציג הקבוצה, ובסביבתו מספרים כי בשבועות האחרונים הוא עובד במרץ על ההכנות לעונת המשחקים הקרובה. ההערכה היא כי בימים הקרובים תתבהר התמונה בעניינו.

את תגובתו של פנאן לא ניתן היה להשיג.

גארסיה ובלות'נטאל לא ימשיכו, סימונס ומקינטייר על הכוונת

הצוות המקצועי החדש בראשות אפי בירנבוים ורועי חגאי ממשיך לעמול על איתור שחקני רכש פוטנציאליים. הקבוצה צפויה לעבור בקיץ טלטלה גדולה, כאשר גם שחקנים המחזיקים בחוזה עשויים לעזוב. אלכס גארסיה ככל הנראה לא ימשיך, כאשר חוזהו של דיוויד בלות'נטאל לא יוארך. טרנס מוריס קיבל הצעה להארכת חוזהו בשנתיים נוספות, אולם הוא טרם השיב. אסטבן באטיסטה מחזיק בחוזה לשנתיים, אך מקומו בקבוצה בעונה הבאה עדיין לא הובטח סופית.

וויל ביינום ומרכוס פייזר, המחזיקים בחוזה לעונה נוספת, מתנדנדים. ביינום צפוי להרוויח בעונה הבאה כ-1.2 מיליון דולר ברוטו, וידוע כי בירנבוים אינו מעוניין בגארד האמריקאי. אלא שאם במקרה ביינום קיימת אפשרות כי מכבי תצליח לאתר קבוצה אירופאית שתיקח על עצמה את עלות חוזהו, הרי שסוגיית פייזר סבוכה הרבה יותר: הפורוורד, שנותח מספר פעמים בברכו הימנית, צפוי לחזור לכשירות במקרה הטוב רק בחודש ספטמבר, וגם אז לא ברור כיצד יתגבר על הפציעה והאם ישוב להיות אותו שחקן דומיננטי.

מצד שני, אם יבריא לחלוטין הרי שפייזר ישוב להיות אחד הפורוורדים הטובים באירופה, ולכן מכבי מצויה בדילמה לא פשוטה. "מרכוס נפצע במדי הקבוצה ומכבי חייבת לתת לו את האפשרויות להשתקם", טען אחד מחבריו של השחקן. "מעבר לחוזה, יש כאן עניין מוסרי. גם חוזית אי אפשר לסיים איתו את הקשר, וגם מוסרית זה לא מתקבל על הדעת".

לא מעט שחקנים מצויים על הכוונת. חשוב להדגיש כי מכבי לא תבצע רכישות משמעותיות עד שיתבהר סופית מצבם של עומרי כספי, המועמד להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט ה-NBA הקרוב, ליאור אליהו, המחזיק בסעיף יציאה לאירופה, ביינום ופייזר, כאמור. דרור חג'ג', יוגב אוחיון ויניב גרין כבר קיבלו פנייה ממכבי, כאשר הקבוצה עשויה לפתוח במו"מ גם עם טריי סימונס, שחקנה של הפועל חולון בעונה החולפת. סימונס, חשוב להדגיש, נמצא גבוה ברשימת הרכש של מכבי תל אביב, ולא נחשב לעוד שם שעלה כמועמד. טרל מקינטייר, שחקנה של מונטפסקי סיינה, הוא אחד המועמדים לעמדת הרכז, אולם ספק רב אם מכבי תוכל לעמוד בהצעות הכספיות בהן מחזיק מקבוצות בכירות ביבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully