וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמוז ממריא לטוונטה. יצחקי חוזר?

אסף שקד

14.6.2008 / 21:20

חלוץ בית"ר יוצא להולנד כדי לקדם את עיסקת העברתו, דבר שעשוי להאיץ את שובו של חלוץ גנק. בית"ר מוכנה להשוות את שכרו של יצחקי

עתידו של החלוץ טוטו תמוז בבית"ר ירושלים עדיין לא ברור. למרות ההחלטה של ראשי הקבוצה שלא להשאיל את השחקן לטוונטה ההולנדית, הרי שתמוז עשוי בסופו של דבר כן לעבור להולנד. זאת לאחר שראשי טוונטה צפויים לשנות את האסטרטגיה שלהם וכן ולרכוש בסופו של דבר את כרטיס השחקן, דבר שישלשל לקופתה של בית"ר מיליון יורו.

באלופה כבר מתכוננים ליום שאחרי עזיבתו של תמוז. בכסף שייכנס ממכירתו ינסו בקבוצה מהבירה להחזיר את ברק יצחקי אחרי חצי עונה בקבוצה הבלגית, גנק. יצחקי, שנמצא בשלהי חופשת הקיץ שלו בישראל, כבר קיבל במהלך השבועיים האחרונים מסרים מהקבוצה על פיהם הם מעונינים שהוא יחזור לשחק בשורותיה. החלוץ, שמחזיק בחוזה של כ-650 אלף דולר לעונה, חתום לעוד שלוש עונות בבלגיה. גנק הודיעה כי מבחינתה השחקן לא נמצא ברשימת ההעברות של המועדון וכי היא בונה עליו לקבוצה הגדולה.

יצחקי, שנתן חצי עונה טובה בבלגיה, לא ממהר לשוב לישראל, בעיקר לאור השכר הגבוה שלו בבלגיה והאפשרות להתקדם לקבוצה גדולה יותר ביבשת. בבית"ר, לעומת זאת, יהיו מוכנים להשוות את שכרו של יצחקי, לזה שהוא מקבל בגנק. בית"ר לא פנתה עד כה באופן רשמי לשחקן והשיחות שהתקיימו בין הצדדים הוגדרו כ'שיחות ידידותיות'. בנוסף לכך, במידה ואכן יושג סיכום עם יצחקי, הוא יצטרך לבקש שחרור מקבוצתו גנק, תהליך לא פשוט בעיקר לאור העובדה שרק לפני כחצי שנה שילמו הבלגים מיליון יורו על כרטיס השחקן שלו.

בשיחות של יצחקי עם חבריו, הוא לא מעלה את האפשרות לחזור לישראל ומתכונן לקראת העונה הקרובה בבלגיה. גם העובדה שהנושא סוכם עד כה רק בדיבורים וללא פנייה רשמית לשחקן, גורמת לו להתעסק בנושא כמה שפחות.

מכבי תל אביב במרדף אחרי יצחקי

בין לבין, מכבי תל אביב פנתה בשבוע האחרון לסוכניו של יצחקי וגיששה לגבי הסכומים אותם תצטרך לשלם בשביל להחתימו. גם יצחקי עצמו קיבל שיחת טלפון מגורם בכיר במכבי שניסה לשכנעו להגיע לקבוצה המתחדשת של אלכס שניידר. אותו גורם אף הבהיר לו כי במידה ויחזור לישראל - חוזהו המקורי בבלגיה לא יפגע מבחינה כספית. ההתמהמהות של בית"ר בנושא, גורמת כנראה למכבי תל אביב להפעיל לחצים על מנת לשכנע את השחקן לחתום אצלה.

נכון לעכשיו, הנהלת הקבוצה מהבירה מתנה את רכישתו של יצחקי בעזיבתו של טוטו תמוז. במידה ותמוז יישאר בבית"ר, הסיכוי שיצחקי יחזור לבירה לא גבוה. לעומת זאת במידה ותמוז ייפרד מבית"ר אחרי שנתיים, דרכו של יצחקי תיסלל חזרה לבית"ר, חרף הסכומים הגבוהים הכרוכים בעסקה.

ביום ראשון בבוקר ימריא תמוז עם סוכניו להולנד. סוכניו של השחקן ינסו לשכנע את ראשי טוונטה לרכוש את כרטיסו. טוונטה כבר הסכימה להשאיל את השחקן ואף שלחה הצעה רשמי, אך בית"ר סירבה, לאחר שבצוות המקצועי החליטו רק למכור אותו. תמוז לא התבטא עד כה באופן רשמי בנושא, אך נתן את הסכמתו לשחק בקבוצה ההולנדית. זאת בניגוד למספר מועדונים אחרים אותם הוא פסל על הסף.

בבית"ר סיכמו את העניין בצורה ברורה: "העלויות של ברק יצחקי גבוהות מאוד, אבל הוא שחקן מאוד חשוב עם חיבור נהדר לקבוצה ולקהל ולכן הוא נחשב השקעה טובה מאוד. נכון לעכשיו, לא נוכל להביאו בגלל העלויות הגבוהות וגם כדי לא ליצור עומס בחוד הקבוצה. אם תמוז יחליט לעזוב בסופו של דבר, נפנה לברק באופן רשמי על מנת להחזירו הביתה".

על מנת שתהליך כזה יקרה, ושיצחקי יחזור ללבוש צהוב שחור, יצטרכו בבית"ר להאיץ את העניינים במהלך השבוע הקרוב. יצחקי נמצא בחופשת מולדת ובעוד כשבוע וחצי יחזור לבלגיה. אם יחזור לגנק עם סיכום ביד מבית"ר ירושלים, המהלך ייצא לפועל, במידה ולא- מכל הדיבורים על החזרה של יצחקי לבית"ר ירושלים, יישארו רק זיכרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully