וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פאלי, מילס וריבקין יהיו בבייג'ינג

12.6.2008 / 16:50

הוועד האולימפי המליץ על הקופץ לגובה, הסייפת והמתעמלת האומנותית להשתתף במשחקים. אכזבה באיגוד הטניס מהוועד בנוגע לסלע

מנהלת הספורט ההישגי וועדת הספורט של הוועד האולימפי התכנסו הבוקר (חמישי) לדיון מיוחד בכדי לגבש את ההמלצות לגבי הספורטאים שישתתפו במשחקים האולימפיים. מדובר בספורטאים שלא עמדו בקריטריון המלא ורשמו הישגים יוצאי דופן, כמו גם בספורטאים שקבעו את הקריטריון ב-2007 וצריכים להוכיח שהם עדיין בכושר טוב.

ההמלצות שגובשו יובאו לאישור הנהלת הוועד האולימפי בתחילת השבוע הבא, ומהן מסתמן כי שלושה ספורטאים צעירים יצורפו למשלחת לבייג'ינג, למרות שלא עמדו בקריטריון במלואו. מדובר בקופץ לגובה ניקי פאלי, שהיה אמור לעבור 2.30 מ' וקפץ השנה 2.27 מ', הסייפת נועם מילס שקבעה את הקריטריון הבינלאומי בתחרות מיון לאולימפיאדה ובמתעמלת האומנותית נטע ריבקין, שסיימה במקום ה-14 באליפות אירופה האחרונה באיטליה.

שני השחיינים במים פתוחים, דניאל קציר ואולגה ברסנייבה, שעמדו בקריטריון הבינלאומי ולא בישראלי, נמצאים נכון לעכשיו מחוץ לרשימת המומלצים. לשניים ניתנה אפשרות לערער כבר בתחילת השבוע הבא.

ספורטאים שעדיין צריכים לעמוד בקריטריון הוכחת היציבות הם: אלכס אברבוך שיצטרך לקבוע 5.55 מ' בקפיצה במוט, והשייטת נופר אדלמן שתצטרך לסיים בין 12 הראשונות באליפות אירופה לדגם לייזר רדיאל, שתתקיים ביולי.

הג'ודוקא בר דואר ולוחמת הטאקוונדו אניה מירקין, הומלצו על ידי הוועדה כיריבי האימון של אריק זאבי ובת אל גטרר, במתחמי האימונים של המשחקים בבייג'ינג.

אכזבה קשה באיגוד הטניס

ספורטאי נוסף שפנה לוועד האולימפי באמצעות האיגוד שלו היה דודי סלע, שנכון להיום עומד בקריטריון הבינלאומי (מקום בין 48 הראשונים בעולם לפי 4 טניסאים למדינה) אבל לא בישראלי (דירוג בין 50 הראשונים בעולם). במקרה של סלע, ההמלצה היא שתוצאה יוצאת דופן בטורניר ווימבלדון הקרוב, תסדר לו מקום בבייג'ינג.

באיגוד הטניס הביעו הערב (חמישי) אכזבה מהחלטת מנהלת הספורט ההישגי וועדת הספורט של הוועד האולימפי, אשר החליטו כי רק אם הטניסאי דודי סלע ישיג בטורניר ווימבלדון תוצאה יוצאת דופן, הוא יצורף למשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים.

"מאכזבת העובדה שאנשי המנהלת לא לוקחים בחשבון את הישגיו של דודי סלע לאורך תקופה ארוכה, הישגים שהביאו אותו ואת הטניס הישראלי לצמרת העולמית של הטניס", אמר מנכ"ל איגוד הטניס משה חביב.

"הדירוג הנוכחי, 65 בעולם, נקבע לאחר תקופת החימר, מגרשים בהם הטניס הישראלי כולו אינו מצטיין. המגרשים עליהם ישחקו בבייג'ינג הינם מגרשים קשים, כאלה שבהם סלע מורגל, כאלה שבהם הוא טיפס עד למקום ה-50 בעולם, כאלה שבהם הוא ניצח עבור ישראל טניסאים בכירים מאיטליה וצ'ילה בדרך לבית העליון של גביע דיוויס ואנו מאמינים שהוא יכול גם יותר מכך.

"צר לי שאנשי המנהלת זקוקים להוכחה נוספת שסלע הוא ספורטאי ראוי לייצג את מדינת ישראל במשחקים האולימפיים. טניסאי ברמתו אינו צריך להוכיח ואינו צריך לעמוד למבחנים של רגע, ברור לכולם שטניסאי כמו סלע יכול להביא רק כבוד למדינת ישראל. קשה להבין מה בדיוק מבקשים במנהלת? האם הם מצפים שסלע יזכה בטורניר ווימבלדון? או אולי סיבוב שני יספיק? האם לקחו במנהלת בחשבון שבווימבלדון משחקים על דשא וסלע כזכור מצטיין על מגרשים קשים?

"באיגוד הטניס הבינלאומי מאד מאוכזבים מהחלטת הוועד האולימפי הישראלי והם עומדים לפנות בנושא לוועד האולימפי הבינלאומי כדי שיתערב. איגוד הטניס יערער על החלטת המנהלת ויחזור ויקרא לקבל החלטה לפיה הקריטריון הבינלאומי, בו סלע עומד, הוא יהיה הקריטריון הקובע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully