וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר מריו

12.6.2008 / 13:20

גיבור היום: הפינה היומית בוואלה! יורו מתמקדת הפעם במריו גומז, סגן מלך שערי הבונדסליגה, ההפך הגמור מהגולדן בוי, לוקאס פודולסקי

ניצחונה של גרמניה במשחק הפתיחה ביורו מול פולין פתח רשמית את פסטיבל לוקאס פודולסקי. החלוץ, שהתייבש על ספסל באיירן מינכן העונה, כבש צמד, גרף מחמאות מכל עבר, וידידו מירוסלב קלוסה אף הצהיר כי "הוא טוב יותר מרונאלדו". הפסטיבל הזה השכיח קצת את הסנסציה הגדולה יותר בסגל של יואכים לאו: מריו גומז משטוטגארט.

פודולסקי תמיד היה הגולדן בוי של הכדורגל הגרמני, חביב התקשורת, הפייבוריט של המאמנים, אחד שיסלחו על הכל. גם על שתי עונות בינוניות בבאיירן. יש לו קרוב ל-50 הופעות בנבחרת, כשהוא בסך הכל בן 23. לעומתו גומז, שצעיר מפודולסקי בחודש, הוא סמל לעבודה קשה, אחד ששום דבר לא בא לו בקלות, ובדיוק בגלל זה הפריצה שלו הייתה אחת המדהימות בכדורגל האירופי.

גומז נולד בגרמניה לאם מקומית ואב ספרדי, ומכאן שמו הלטיני. עד לפני שלוש שנים הוא קרע רשתות בליגה השלישית בגרמניה, במדי קבוצת המילואים של שטוטגארט. שנתיים לאחר מכן הוא כבר כבש 14 שערים בעונת האליפות של הקבוצה הבכירה, כשבמהלך העונה סבל משבר ביד וקרע בשריר, שגרמו לו להיעדר חודשיים. בעונה שעברה הוא כבר היה סגן מלך שערי הבונדסליגה עם 19 שערים, שני רק ללוקה טוני.

מהמאזן הזה לאו לא יכול היה להתעלם. ולא רק הוא. ברצלונה כבר פנתה השבוע רשמית לסוכנו של השחקן, ארסן ונגר מוכן לשלם 10 מיליון פאונד כדי להביא אותו לארסנל, וגם צ'לסי ובאיירן מינכן עוקבות מקרוב. למרות החוזה עד 2012, אל תתפלאו אם גומז לא יהיה בשטוטגארט בעונה הבאה. נציגים של כל המועדונים האלה יהיו הערב בקלגנפורט, במשחק מול קרואטיה, וגומז יצטרך לספק את הסחורה. המיליונים כבר בדרך לבנק.

ההצלחה המסחררת בשטוטגארט, השערים, היכולת וההתעניינות הגוברת הפכו את גומז לשחקן המפתח. הוא שחקן פיזי, חסון, עם שליטה בשתי הרגליים ומשחק ראש משובח. לא סתם מכנים אותו בגרמניה "מר אמינות" או "סופר מריו". לפני האליפות הוא סומן כשחקן לראות בנבחרת הגרמנית. מיכאל באלאק אמר עליו: "הוא יהיה ההפתעה של הנבחרת. יש לו יכולת מדהימה והרבה פוטנציאל".

ההופעה הראשונה מול פולין הייתה בינונית בסטנדרטים שלו. גומז הוחלף בדקה ה-75 וספג ביקורות בתקשורת, למרות המסירה הפנטסטית שלו, שחתכה את הגנת פולין בדרך לשער הראשון של גרמניה. הערב גרמניה תפגוש את קרואטיה במשחק שיכול להבטיח לה את ראשות הבית, והימנעות ממפגש מול פורטוגל כבר ברבע הגמר. "מר אמינות" יודע שהערב הזה, הוא גם הערב שלו. מעבר לחוזה הבא, הוא צריך למצק את המעמד שלו בנבחרת לשנים הבאות וגם לטורניר הנוכחי. עוד הופעה בינונית עשויה לסלול את דרכו של קווין קוראני להרכב, והמשך פסטיבל התהילה הבלתי נגמר סביב פודולסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully