וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקו החדש

יניב בינו

11.6.2008 / 15:05

פינת גיבור היום ביורו, והערב אנחנו ממליצים לכם לצפות בפורטוגלי ז'ואאו מוטיניו, כמו עשרות סקאוטים שצריכים להחליט לאיזה מועדון הוא מתאים

הניצחון במשחק הראשון של נבחרת פורטוגל (0:2 על טורקיה) שחרר הרבה חיוכים של ביטחון בנבחרת הלטינית של לואיס פליפה סקולארי. רונאלדו ודקו נתנו אמנם משחק מצוין, אבל את מרבית המחמאות קצר הקשר הצעיר, ז'ואאו מוטיניו. "היה לנו חיבור טוב איתו", אמר דקו הוותיק. "בכל יום הוא הופך להיות בשל יותר. קל להתחבר איתו".

כשסימאו סברוסה, כריסטיאנו רונאלדו ודקו מתרכזים בעיקר באיך להתקיף, הקשר הצעיר בן ה-21 של ספורטינג ליסבון, בצוותא עם ארמנדו פטיט, מחזיקים את כל כובד הקישור על כתפיהם. מנהלים, מתקלים, פותחים שטחים ומנטרלים יריבים. מוטיניו, שרק בשנה שעברה השתתף באליפות אירופה לנבחרות צעירות (עד גיל 21), הוא כמעט העתק של דקו: הגנתית והתקפית. הוא נע ללא הרף במגרש, מחליף עמדות, מבקש כל הזמן את הכדור ומנווט את קבוצתו. לפני כל דבר הערב (רביעי) מול צ'כיה, שימו לב לתנועה שלו במגרש, שמבטאת את הרב-גוניות שלו.

יש כאלה שיאמרו כי מוטיניו עדיין אינו ממושמע דיו ולא ממלא את כל ההוראות מבחינה טקטית. בכל זאת, הרי בעורקיו זורם דם לטיני, אבל לא בכדי כבר בגילו הצעיר הוא כה מוערך באירופה. לא סתם ברצלונה הביעה כבר התעניינות בשחקן, כתחליף לא פחות טוב למקור, דקו, שכבר עשה את שלו וסיים את חלקו בקבוצה הקטאלנית.

עושה הכול בגיל צעיר

אחרי השוער המחליף רוי פטריסיו ונאני, מוטיניו הוא השחקן הצעיר ביותר בסגל פורטוגל, והוא הצעיר ביותר מבין חברי ההרכב הראשון. אלא שהוא כבר רגיל לעשות את הדברים מוקדם מאוד. כששני הוריו של ז'ואאו, בייחוד אביו, שהיה שחקן כדורגל בצעירותו, הם חולי ספורט, הילד נשאב לעולם הזה די במהירות.

הסקאוטים של ספורטינג ליסבון זיהו את הכישרון הטמון בקשר כבר כשהיה בן 13, והוא הוחתם בקבוצה המעוטרת מהבירה. בעונת 2004/5, כשהיה בן 17 בלבד, זומן להרכב הראשון של הקבוצה על ידי המאמן דאז, ז'וזה פסיירו. את הופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים עשה כשהיה בן 18. הוא גם מתפקד כקפטן קבוצתו (השני הכי צעיר בתולדות הקבוצה). כל יום שעובד הוא רק יותר בשל ויותר בוגר.

מוטיניו ממלא בנאמנות את תפקיד הקשר 50/50, וחוזה אנטוניו קמאצ'ו הספרדי, מאמנה הקודם של בנפיקה ליסבון, מספר: "אני מכיר אותו. הוא שחקן מצוין. הוא גם עושה משחק וגם בולם את התקפות היריב. זה שחקן שמתאים למועדון גדול, הוא יכול להטביע חותם באחד כזה. הבעיה, למי שתרצה את שירותיו, שהיא תצטרך לשלם הרבה כסף עליו".

אם פורטוגל ומוטיניו יגיעו רחוק ביורו הקרוב, לאמירות של קאמצ'ו יהיה כיסוי מהיר. הרבה עיניים נישאו עוד לפני האליפות אל רגליו של מוטיניו, כשהמשחק המצוין שלו נגד טורקיה, העלה עוד יותר את מניותיו. שש קבוצות מהליגות הבכירות הביעו התעניינות וגיששו כבר אצל סוכנו הישראלי של השחקן, פיני זהבי. נוסף על ברצלונה, גם צ'לסי, מנצ'סטר סיטי, אברטון האנגליות ופיורנטינה הן בין המתעניינות. נראה כי לא יהיה מנוס ומוטיניו יעקור, כמו יתר חבריו הגדולים לנבחרת, לליגה בכירה יותר מהליגה הפורטוגלית. היכולת שלו להראות המשכיות מול צ'כיה וללכת עם פורטוגל עד הסוף, יקבעו גם לאיזה מועדון הוא יעבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully