וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הלייקרס קיבלו אליפות במתנה?

גיל קדרון

11.6.2008 / 12:50

טים דונהי, השופט שהודה בהטיות משחקים, טוען כי שופטים אחרים היטו את תוצאת המשחק השישי בין הלייקרס לסקרמנטו ב-2002

פרשת טים דונהי מסרבת להתפוגג. דונהי, שמחכה לגזר דינו לאחר ששיתף פעולה עם חוקריו והודה שהטה משחקים לאחר שהסתבך בבעיית הימורים ובקשרים למאפיה, פירסם דרך עורך דינו מכתב בו הוא מאשים את ליגת ה-NBA בהטיית שתי סדרות פלייאוף.

לטענת דונהי, הליגה הורתה לשניים משלושת השופטים של המשחק השישי בין הלייקרס לקינגס בגמר המערב של 2002 לעשות ככל יכולתם כדי להאריך את הסדרה. השניים הם ככל הנראה דיק בווטה וטום דילייני הוותיקים, שתוארו על ידי דונהי כ"אנשים נאמנים לחברה, שיעשו הכל למען האינטרסים של ה-NBA".

אותו משחק נחשב לאחד מאלה בהם היה השיפוט החד צדדי ביותר בהיסטוריה של הליגה. הקינגס הגיעו לסטייפלס ביתרון 2:3 בסדרה, והלכו לקו 25 פעמים בלבד, לעומת 40 זריקות של הלייקרס, כולל פער של 9:27 ברבע הרביעי, אז הגיעו כמה שריקות נגד סקוט פולארד, כריס וובר ו-ולאדה דיבאץ', שהיו, לטענתו של דונהי "מומצאות". במהלך האחרון נשרקה עבירה כנגד מייק ביבי, למרות שנדחף בניסיון לקבל את הכדור האחרון. זה נגמר ב-102:106 ל-LA, שניצחו את המשחק השביעי בארכה, וזכו בסיום אותה עונה באליפות.

לאחר המשחק השישי אמר הפוליטיקאי ראלף ניידר, שמתבטא לעיתים קרובות בנושאי צרכנות, כי צריכה להיפתח חקירה בנושא השיפוט במשחק.

גם קיובן במרוויחים?

הקומישינר של ה-NBA, דייויד שטרן, הכחיש כצפוי את הטענות ואמר: "אנחנו מברכים על הבדיקה כאן. זה משהו שצריך לבדוק". שטרן כינה את דונהי "עד משתף פעולה מזמר, שמנסה ככל יכולתו לגרום לאיזושהי האשמה לדבוק בנו", והתייחס אליו כפושע כאשר דיבר עם הכתבים למעלה משמונה דקות.

סקוט פולארד, ששיחק אז בסקרמנטו, נדהם לשמוע את הסיפור המתגלגל ואמר: "המחשבה הראשונה שלי הייתה 'ידעתי'. אני לא הולך להגיד שזו הייתה קונספירציה. אני רק חושב שמשהו לא היה כשורה במשחק הזה. זה לא היה פייר. לא הייתה לנו שום הזדמנות לנצח במשחק הזה".

סדרה נוספת שהוכתמה היא זו של הסיבוב הראשון בין יוסטון לדאלאס. דונהי טוען כי במצב 2:0 לרוקטס התלונן הבעלים של המאבריקס מארק קיובן על החסימות הנעות של יאו מינג, מה שהוביל את הליגה להורות לשופטים לשנות את הדרך בה הם בוחנים את החסימות של יאו. מאמן יוסטון דאז ג'ף ואן גנדי סיפר בזמנו כי אחד השופטים גילה לו זאת, מה שגרם לליגה להנחית עליו קנס של 100 אלף דולרים, הקנס הגבוה ביותר שאי פעם הוטל על מאמן. שטרן אף לאיים עליו כי אם ברצונו להמשיך ולאמן בליגה, עליו לגלות לו את שם השופט.

טענות אחרות מגלות קשרים בין שופטים וקבוצות, בעלים ומאמנים, כולל אימונים במתקני מועדונים, מתנות ומשחקי טניס עם מאמנים. כל אלה, מיותר לציין, נוגדים לחוקי הליגה.

הסיבה לחשיפה של דונהי היא דרישתה של ה-NBA שהשופט העבריין ישלם לה מיליון דולר, כפיצויים על הנזק הכלכלי שנגרם לליגה, שנאלצה לבצע חקירות פנימיות רבות. החוק האמריקאי קובע כי אם אין ביכולתו של דונהי לשלם את הקנס, גזר דינו עלול להיות ארוך יותר. ייתכן כי החשיפה נועדה לשכנע את ה-NBA לוותר על דרישתה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully