וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומיניק האשק מסיר את המסיכה

9.6.2008 / 19:56

הדומינטור, אחד מגדולי שוערי ההוקי קרח בהיסטוריה, הודיע על פרישה בגיל 43: "אין לי מוטיבציה לשחק, אני לוקח אתי את הזכרונות"

אמנם בגמר גביע סטנלי הוא לא שיחק, אבל דומיניק האשק, שוער דטרויט רד ווינגס, פרש בצורה שהגיעה לו: עם טבעת אליפות על האצבע. האשק בן ה-43, המכונה גם "הדומינטור", אחד מגדולי שוערי ההוקי קרח בכל הזמנים, הודיע היום (שני) על פרישה מהמשחק. הסיבה: חוסר מוטיבציה לפתוח את העונה ה-17 שלו ב-NHL.

"אני לא מרגיש היום שאני מוכן להתחרות ברמות הגבוהות ביותר", מסר האשק במסיבת עיתונאים, "אין לי בעיות פיזיות, אני פשוט צריך מוטיבציה בכל יום, ואין לי אותה יותר. זה לא שם ואני לא רוצה לאכזב אף אחד".

האם האשק הוא הגדול בכל הזמנים? בדורו היו שוערים טובים אחרים כמו פטריק רואה ומרטין ברודור, אבל הוא בהחלט ייכנס להיסטוריה כאחד הגדולים אי פעם. האשק הצ'כי זכה שש פעמים בגביע וזינה, המוענק לשוער הטוב בליגה, ופעמיים לקח את גביע הארט, המוענק ל-MVP. בפלייאוף האחרון הוא פתח בשער הרד ווינגס, אבל כבר בסיבוב הראשון הוחלף על ידי כריס אוזגוד, ששמר על מקומו כל הדרך אל התואר. האשק ניצח 389 משחקים בקריירה בליגה בארבע קבוצות: דטרויט, אוטווה, בפאלו ושיקגו בלאק הוקס, שבחרה אותו בדראפט כבר ב-1983 (כשהיה בן 15) וחיכתה שבע שנים עד שעלה למשטח הקרח, ב-1990. ב-1998 הוא הוביל את נבחרת צ'כיה לזכיה במדליית הזהב באולימפיאדת החורף בנגאנו. הוא גם מחזיק בשיא כל הזמנים בהופעות לשוער זר בליגה - 694 משחקים. לדטרויט הגיע האשק בטרייד עם בפאלו ב-2001, וזכה עימה פעמיים בגביע סטנלי - ב-2002 ולפני פחות משבוע. הוא כבר פרש פעם אחת, לאחר עונת 2001/02, אבל חזר בו בסיום העונה ושב לשער ב-2003/04.

"אני עוזב את המשחק שמח, על כל ההישגים ובזכות כל הזיכרונות שאצרתי עם כולכם", סיכם האשק בהתרגשות. "אין כאן שום דבר לדון בו, ההחלטה שלו היא סופית", אמר קן הולנד, ה-GM של דטרויט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully