וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשפלדה פוגשת מרגרינה

להולנדים אין הסבר ממשי לשאלה מדוע הסגל שלהם רדוף פציעות. לרוע מזלם, הם פוגשים את איטליה, נבחרת בלי רחמים. שגיב ברעם, שליח וואלה! ספורט ליורו, נכח באימונים המסכמים

"אני מרגיש חזק. מבחינה פיזית אני כשיר ב-100 אחוזים ואני משוכנע שיהיה לי יורו מצוין", אמר רק לפני כמה ימים אריאן רובן. אמר ונפצע שוב. הקשר ההולנדי, שנקנה על ידי ריאל מדריד בכ-24 מיליון ליש"ט בקיץ האחרון, ערך העונה 21 הופעות ליגה בלבד במדי הבלאנקוס ופתח רק בתריסר משחקים. כבר בימיו בצ'לסי בילה יותר על מיטת הפיזיותרפיסט מאשר על הדשא ולפני כמה חודשים נשלח לבדיקה אצל מומחה הולנדי, שגילה חוסר יציבות בחוליות הגב שלו, מה שלדברי השחקן סיפק את ההסבר לפציעות החוזרות ונשנות שלו.

אבל רובן לא לבד במשחק העגום הזה. ווסלי שניידר ורויסטון דרנתה סבלו העונה מפציעות שגרמו להם להחסיר מספר שבועות, רוד ואן ניסטלרוי החמיץ חלק גדול מהעונה הספרדית ורפאל ואן דר וארט ורובין ואן פרסי הם גם סוג של פצועים סדרתיים.

ההולנדים מתקשים להסביר את התופעה ומגיבים בעיקר במשיכת כתפיים נבוכה כשהם נדרשים אליה. "אולי זה צירוף מקרים", מנחש שדר טלוויזיה שמכסה את האורנג'. לטום ורוחייר, שניים מהאוהדים הכתומים שכבר הגיעו לאזור האצטדיון בברן כדי להסניף את ריח ההכנות האחרונות למשחק של נבחרתם מול איטליה ביום שני, יש הסבר. "השחקנים ההולנדים אוהבים לעשות דריבלים וכולם בועטים בהם כל הזמן", הם אומרים בחיוך.

במחנה ההולנדי קיים חשש גדול מהאגרסיביות האיטלקית (עיתונאי כתום: "ההגנה שלהם תהרוג אותנו") ואולי כדי להימנע מלקוחות נוספים עבור רופאי הנבחרת, האימון המסכם של מרקו ואן באסטן היה הרבה פחות אינטנסיבי מזה של רוברטו דונאדוני. זה לא מנע מרפאל ואן דר וארט לחפש כתף לבכות עליה אחרי מאבק על הכדור עם רוד ואן ניסטלרוי. כשאף אחד לא שלף את הממחטות, הוא שכח מהצליעה שלו וחזר לרוץ.

סליחה, כאן מפרקים

איטליה הייתה הראשונה להתאמן באצטדיון של יאנג בויס ברן. זה כבר לא שוויץ או צ'כיה, גם לא פורטוגל. הנה דניאלה דה רוסי וג'יאנלואיג'י בופון. הנה גאטוסו, ששניות לפני פתיחת החימום מדגמן עמידה בשער ומנסה לעצור בעיטות של אקילני ואמברוסיני. אם בופון חס וחלילה יורחק, לדונאדוני לא כדאי לבנות על קשר מילאן שיחליף אותו בין הקורות.

האימון של האזורי מתנהל בקצב אש. שעה של כוח, לחץ ואגרסיביות. כשהשחקנים מתחלקים לשתי קבוצות ומתרגלים הנעת כדור מחד ושמירת לחץ מאידך, אפילו אלסנדרו דל פיירו יורד לגליץ'. בהמשך מתקבצים כל הקשרים המרכזיים-אחוריים ליד שער אחד ומטווחים את מורגן דה סנטיס ומרקו אמליה, שני השוערים המחליפים. כולם שם, כולל אלו שלא מתוכננים להרכב. אקילני, פירלו, גאטוסו, פרוטה, אמברוסיני ודה רוסי.

אחד מהעוזרים של דונאדוני נכנס לנעליים של לוקה טוני, עומד עם הגב לשער ומחלק להם כדורים. הקשרים מקבלים ומפציצים מחוץ לרחבה. רוב הכדורים טסים לכיוון היציע, כמה מהם גם מאיימים לפרק לצלמים את העדשות ואולי גם את האף. רבע שעה של הפצצות, כמה כדורים ברשת ובעיטה אחת נהדרת של פירלו לחיבור. הרקטות מגיעות מכל מקום באזור בסמוך לרחבה, קצת ימינה, קצת שמאלה, הרבה מהאמצע. דונאדוני בונה על ההצטרפות של הקשרים שלו מהקו השני ורוצה אותם חדים.

ואם כבר מדברים על חדות, אז כרגע לא נראה שאלסנדרו דל פיירו יפתח בהרכב. הגליץ' שלו מוקדם יותר בוודאי לא הזיז יותר מדי למאמן שלו. כנראה שגם לא שער יפה בבעיטה חופשית ועוד כמה הברקות, במשחקון הפנימי שסוגר את האימון. ההפתעה עשויה להגיע דווקא מכיוונו של אנטוניו קסאנו.

בעיות בהגנה. כן, גם לאיטלקים

בהולנד עדיין מתקשים להחליט אם הם אופטימיים או פסימיים. על מרקו ואן באסטן הם כבר לא בונים ("שחקן גדול, מאמן גרוע"), אבל טום, אוהד של טוונטה אנסחדה שמבקש לשים לב לאורלנדו אנגלאר במרכז הקישור והספיק לצפות בביצועים של טוטו תמוז ביוטיוב, משוכנע ש"ננצח את צרפת ורומניה ונסיים ב-0:0 מול איטליה". רוחייר מציין ש"אני דווקא חושב שננצח גם את איטליה", אבל העיתונאים כאן הרבה פחות משוכנעים לפחות לגבי המשחק הראשון. כנראה שגם ואן באסטן. לגבי התפקוד שלו אגב, כולם תמימי דעים.

ההרכב הראשון שמתרגל המאמן במשחקון הפנימי כולל הגנה בת חמישה שחקנים, כשג'ובאני ואן ברונקהורסט מתופקד כקשר ויוצר צפיפות אפילו גדולה יותר. עד המשחק הכל יכול להשתנות, אבל כרגע נראה שהולנד לא תיקח יותר מדי ריזיקות ושהיא תתפלל למהלך אחד טוב של ואן ניסטלרוי. האוהדים של נבחרת האורנג' סיכמו היום במשפט אחד את חוסר הביטחון של מדינה שלמה בנבחרת שלה: "יש לנו שחקני התקפה מהטובים בעולם, אבל ההגנה שלנו רוצה להרוס להם הכל". הברקה אחת של רובין ואן פרסי עשויה להביא להם גביע עולמי, טעות אחת של מריו מלחיוט עשויה לעלות להם בהגעה אליו.

האיטלקים משדרים הרבה יותר ביטחון. מחוץ לאצטדיון כ-250 אוהדים הופכים כל גדר אפשרית לנדנדה והקולות שלהם מגיעים עד לכר הדשא. השחקנים עצמם מפגינים רצינות והרבה פאסון, אבל מטראצי וברזאלי לא נראים מתואמים ומפשלים פעמיים. בעיות דווקא במשחק ההגנה. גאטוסו עשה עונה לא טובה וכך גם פירלו ומחר יש להם הולנד סופר טכנית על הראש. לרוברטו דונאדוני ומרקו ואן באסטן יש הרבה מתנגדים, הרבה פלוסים והרבה מינוסים. מי ינצח? אולי יהיה תיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully