וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירנבוים: "מכבי צריכה להסתכל על כל קבוצה מלמעלה"

מאמן מכבי ת"א מתכונן לאתגר, מבטיח לא לפנות לטפירו, לא רואה שותפות עם שרף ומצהיר: "שתיקת הכבשים הוא ההצלחה הכי גדולה של הכדורסל"

זה היה עניין של זמן, אבל עכשיו הפך רשמי: אפי בירנבוים הוא מאמנה הבא של מכבי תל אביב. מאמן בני השרון לשעבר קיבל היום (חמישי) את המינוי, ואמר: "אני מקווה שנצעד ביחד להצלחות, ותודה לכולם".

כבר ביום ראשון פרסמנו כי מינויו הצפוי של דייויד בלאט למאמן דינמו מוסקבה יסלול את דרכו של בירנבוים למכבי תל אביב. בירנבוים היה אחד משני המועמדים המובילים של ההנהלה לתפקיד מהרגע בו הפסידה את האליפות, אך עד כה סירבו בקבוצה לאשר כי ניהלו עימו מגעים. כעת, כאמור, הפך הדבר רשמי. המאמן חתם על חוזה לעונה אחת עם אופציה להארכתו בעונה נוספת, וצפוי להשתכר כ-275 אלף דולרים, סכום דומה לו השתכר צביקה שרף.

בירנבוים נחשב לאחד המאמנים הבכירים בארץ ושתי עונותיו האחרונות עם בני השרון, בהן הגיע פעמיים לפיינל פור והעמיד קבוצה איכותית ביותר, רק חיזקו את מעמדו. רועי חגאי, עוזרו של בירנבוים בעונות האחרונות, צפוי להגיע למועדון, כשמכבי תבקש להחתים עוזר מאמן נוסף ומנוסה יותר. גם מאמן הכושר המוערך יורם מנחם, שעבד במועדון במהלך עונת 2006/7 ושיתף בעבר פעולה עם בירנבוים, אמור לשוב. גיא גודס לא צפוי להמשיך בקבוצה, למרות שראשי המועדון היו רוצים לראות אותו נשאר עונה נוספת ועובד לצד מאמן רביעי בשנתיים האחרונות (אחרי נוון ספאחיה, עודד קטש ושרף). גודס מועמד לאמן מספר קבוצות בכירות, בהן הפועל ירושלים, בני השרון וגם מכבי ראשון לציון.

עוד לפני מינויו של בירנבוים לתפקיד, נפגשה הנהלת הקבוצה עם צביקה שרף, עימו סיכמה על סיום כהונתו. בהודעה ששחררה הקבוצה נכתב כי "מכבי מודה לשרף על עבודתו הנאמנה והמסורה כמאמן, ועל כך שהצעיד את הקבוצה לגמר היורוליג". שרף, שתפקד כמנכ"ל הקבוצה לפני שירש על הקווים את עודד קטש בינואר האחרון, לא ישוב לעמדתו הקודמת, ובמועדון מעוניינים להציע לו תפקיד מקצועי מסוים בקבוצה. עם זאת, מסתמן כי שרף לא יקבל את ההצעה, והוא נוטה לכיוון אימון בחו"ל.

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א, אמר לוואלה! ספורט כי "אתמול קיימתי שיחת הכנה עם אפי, ממנה הבנתי מהו ה'אני מאמין' שלו. היום לקראת שעות אחר הצהריים המאוחרות קיימנו ישיבת ההנהלה, בה נתן אפי את משנתו הסדורה. החלטנו פה אחד על מינויו של אפי למאמן, ובשמחה רבה. גם אפי, כמובן, שמח לקבל את התפקיד". לגבי יכולותיו של המאמן החדש, אמר מזרחי: "אני חושב שהוא מאמן עם הרבה יכולות, שמכיר היטב את הליגה הישראלית, השחקנים הישראלים והשוק בחו"ל, ואני מקווה ומאחל לו ולכולנו שנצא לדרך טובה".

באשר לשחרורו של צביקה שרף מתפקיד המאמן, הוסיף מזרחי כי "צביקה סיים את תפקידו כמאמן אך הוא חלק מאיתנו לא מהיום, אלא קרוב ל-40 שנה, מהימים שהיה שחקן ומאמן במכבי דרום. האם יישאר במועדון בתפקיד אחר? כשיחזור מהחופשה אליה נסע, נשב ונדבר".

בירנבוים יחגוג בשבוע הבא יום הולדת 54, ואיזו דרך טובה יותר לחגוג מאשר קבלת המשרה באחד המועדונים הגדולים והמפוארים באירופה. בירנבוים החל את קריירת האימון שלו במכבי רמת גן בעונת 86/87, ובין קבוצותיו במהלך השנים ניתן למצוא את הפועל חולון, בני הרצליה, הפועל אילת, הפועל ירושלים, מכבי חיפה, גבעת שמואל, הפועל ת"א ובני השרון. כמו כן, שימש בירנבוים כמאמן נבחרות הנשים והעתודה של ישראל.

"נאום שתיקת הכבשים הוא ההצלחה הכי גדולה של הכדורסל"

אפי בירנבוים התארח הערב (חמישי) באולפן "יציע העיתונות" והתייחס למינויו הטרי לאימון מכבי תל אביב, ולמטרות המיידיות שלו עם הקבוצה: "מכבי איבדו העונה את יכולת ההרתעה", אמר בירנבוים. "וצריך להחזיר להם אותה. מכבי צריכה להסתכל על כל קבוצה מלמעלה, בלי שחצנות, אבל להיות טובה יותר מכולן".

"יש כל מיני דברים שצריך לטפל בהם", המשיך בירנבוים. "קודם כל יש את השחקנים הישראלים בקבוצה, ואני רוצה את כולם. אני רוצה מאוד להביא את הבחור שליווה אותי בשנים האחרונות, רועי חגאי. פיתחנו מערכת שאנחנו הולכים איתה והיא מאוד הצליחה".

לגבי השתלבותו במערכת הצהובה אמר בירנבוים: "אני לא יודע מי מההנהלה נכנס לחדר ההלבשה, אבל אני חושב שכשאני אראה שדברים לא מתאימים לי אני אגיד, אין לי בעיה. הצגתי את האני מאמין שלי בפניהם וביקשתי חוזה לעונה אחת. אני מכיר את החוזים לשלוש שנים שנגמרים אחרי חודשיים. אני באתי לשנה אחת, והם חושבים קדימה אפילו יותר ממני".

לגבי השחקנים אותם הוא רוצה לצרף לסגל אמר בירנבוים: "אין שחקן בארץ שלא מעניין אותי. מי יתאים למכבי? אני אשב ואחליט. מה שמעניין אותי זה הפאזל. אני חושב על החיבור של השחקנים. למאיר טפירו יש חוזה בבני השרון. ביקשו ממני לא לגעת במאיר. לגבי השאר אני לא מבטיח שום דבר ויש פה שוק חופשי".

לגבי האפשרות שצביקה שרף ימשיך בקבוצה בתור מנהל מקצועי אמר: "צביקה מחובר עם מכבי גם מבחינה חוזית, והוא כבר אמר בעבר שהוא יעשה בשבילם כל מה שירצו. אני לא מאמין שצביקה יהיה מנהל מקצועי. צביקה יכול לקבל מחר הצעה מיוון והוא יהיה ביוון".

לגבי הסתירה בין דבריו ב-"נאום שתיקת הכבשים" המפורסם לפני פחות מארבע שנים להפיכתו למאמן מכבי תל אביב הוא אמר: "נאום שתיקת הכבשים היה אחת מההצלחות של הכדורסל הישראלי, והראייה היא הפיינל פור. הוא ההצלחה הכי גדולה בשלוש השנים האחרונות".

עדכון ראשון: 5.6.08 16:12
עדכון אחרון: 5.6.08 23:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully