וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "בישראל צריכים למצוא דברים רעים חדשים לומר עלי"

נבן ספאחיה מבסוט לאחר הזכייה עם טאו באליפות ספרד, ותוקף את התקשורת הישראלית: " מאמן נמדד במגרש ולא במסיבות עיתונאים"

בזמן שמכבי תל אביב ערכה את אירוע הפרידה מניקולה וויצ'יץ', הניף מאמן הקבוצה בעונה שעברה, נוון ספאחיה, את צלחת אליפות הליגה הספרדית. ספאחיה וטאו ויטוריה ניצחו אמש את ברצלונה 61:76, השלימו 0:3 בסדרת גמר הפלייאוף וזכו באליפות ה-ACB, בפעם השנייה בלבד בתולדות המועדון.

"בשעות הקרובות אנחנו חוגגים, אבל מחר כבר חוזרים לעבוד על העונה הבאה", אמר היום (רביעי) ספאחיה לוואלה! ספורט. "יש לי אופציה להישאר, זה תלוי במועדון. מחר אפגש עם ההנהלה ונחליט מה עושים. האמת שאין לי מילים להסביר את התחושות שלי. הייתה ביציעים אווירה אדירה. בכל זאת, הליגה הספרדית היא הליגה הטובה בעולם אחרי ה-NBA. כל הקריירה שלי התקדמתי צעד אחר צעד. זו האליפות השלישית ברציפות שלי, בשלוש מדינות שונות. לזכות באליפות, ולא משנה באיזו ליגה, זה לא פשוט. אם מישהו חושב שזה קל, שיראה את התוצאות בליגה הישראלית העונה. אין ליגה שקל לזכות בה".

מה היה הסוד של טאו העונה?

"האמונה. השחקנים שלי הלכו אחרי כל העונה. גם כשנקלענו לקשיים הם לא וויתרו עלי, ואני לא וויתרתי עליהם. קיבלתי תמיכה שלא תיאמן מההנהלה. אתה יודע, במהלך העונה היו שמועות שדושקו איוואנוביץ' וסרג'יו סקאריולו מועמדים להחליף אותי. דושקו עבד כאן חמש שנים ואני חבר טוב שלו. למרות זאת, אחרי שהוא פוטר מברצלונה כולם אמרו 'הנה, ספאחיה הולך הביתה'. אבל היו"ר חוסה קווארחטה הלך איתי עד הסוף, וראינו מה הייתה התוצאה".

בזמן שאתה חוגג, במכבי עדיין מתאבלים על אובדן האליפות.

"קודם כל, אני מאוד מצטער על מה שקרה למכבי, כי זה תמיד יישאר המועדון שלי. צהוב זה הצבע שלי ולעולם לא אשכח את האנשים במכבי. חלקם נותרו קרובים אלי מאוד עד היום. אבל באמת, אני מעדיף שלא להיכנס לנושא הזה עכשיו".

על העזיבה של ניקולה וויצ'יץ' וודאי שמעת.

"תשמע, לפעמים מגיע הזמן ללכת, להיפרד. גם עכשיו ניקולה מספיק טוב כדי לשחק כדורסל ברמות הגבוהות ביותר. אני יודע שיש הרבה קבוצות שרוצות אותו אצלן ומאחל לו הצלחה מעומק ליבי".

"אני כועס על המדיה הישראלית"

ואם תהיתם, לספאחיה יש מסר מיוחד להעביר לאנשי התקשורת בישראל. "אני כועס על המדיה הישראלית. אחרי הפיינל פור במדריד, אותו סיימנו במקום הרביעי, אמרו לי ששוב כתבו אצלכם 'ספאחיה ג'נטלמן, אבל לא מאמן כדורסל'. זה הבולשיט הכי גדול ששמעתי בחיים שלי, חוסר כבוד למאמן. אנשים צריכים להתבייש בעצמם. אי אפשר יותר להאכיל את הקוראים בסיפורים האלו. בישראל צריכים למצוא דברים רעים חדשים לומר עלי, כי אחרי העונה כבר אי אפשר לומר שאני לא מאמן כדורסל. אני גאה בזה שאני ג'נטלמן, אבל אם מישהו חושב שאני לא מאמן כדורסל טוב מספיק, יש לו בעיה אישית חמורה. בישראל צריכים להבין שמאמן לא נמדד בשיחות טלפון או במסיבות עיתונאים. הוא נמדד על המגרש, והעונה הראיתי מה אני שווה לכל מי שחשב אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully