וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבסטיאן אבראו סיכם בבית"ר

אסף שקד

4.6.2008 / 15:05

עכשיו בית"ר צריכה לסכם עם ריבר. חן עזריאל מבקש שחרור, ודודו, דני סבן, מסביר. ”חן לא יישאר כל עוד שום מאמן”. אבירם ברוכיאן חתם לארבע שנים

בית"ר ירושלים סיכמה היום (רביעי) עם החלוץ האורוגוואי סבסטיאן אבראו, על הצטרפותו לקבוצה בעונה הקרובה. חלוץ נבחרת אורוגוואי שוחח ביממה האחרונה, בצוותא עם סוכניו, עם נציג בית"ר ירושלים רוני מוסינזון, ובין הצדדים סוכמו כל פרטי חוזהו של השחקן במועדון.

תחילה היה נראה שהסיכויים שהחלוץ ינחת בבית וגן נמוכים מאוד, אך ביממה האחרונה הושגו הבנות בין הצדדים, והדבר היחיד שחסר כדי לסגור את החוזה סופית הוא אישורה של קבוצת הפאר הארגנטינאית, ריבר פלייט, שהשחקן משחק בשורותיה. הלילה, יימשך המשא ומתן בין בית"ר לריבר, לאחר שהקבוצה הארגנטינאית תבהיר לאלופה הישראלית כמה כסף היא דורשת תמורת החלוץ. יחד עם זאת, בפרו דווח כי בנוסף לאבראו, מועמדים להגיע לבית"ר גם אנדרס מנדוזה הפרואני ואדיקסון פראה הקולומביאני. מנדוזה, שכבר היה מועמד לקבוצה בקיץ שעבר, ופראה הוא חלוץ נבחרת קולומביה, ששיחק מאז 2005 בבורדו הצרפתית ובינואר האחרון עבר לגרמיו הברזילאית.

אבירם ברוכיאן חתם אחר הצהריים על חוזה לארבע שנים נוספות בבית"ר ירושלים. בפגישה שהסתיימה לפנות ערב, חתם השחקן בנוכחות סוכנו, גלעד קצב ובנוכחות מנכ"ל הקבוצה, איציק קורנפיין והיועץ המשפטי אלעד אייזנברג. השחקן קיבל שידרוג משמעותי בשכרו וישתכר כ-1.3 מליון דולר לכל ארבע העונות.

במהלך השבוע האחרון קיבל ברוכיאן הצעה מאחת הקבוצות הבכירות בליגה הספרדית, ככל הנראה לה-קורוניה, שהציעה לו שכר של כמיליון דולר לעונה וחוזה ארוך טווח, אך השחקן שידוע באהבתו לבית"ר ירושלים העדיף להישאר בבירה ולוותר על החלום לצאת ספרד. "קשה לי מאוד להתנתק מבית"ר ירושלים, זו הקבוצה שבה גדלתי ואותה אני אוהב", אמר השחקן למקורביו. "לעזוב את בית"ר ירושלים זה דבר שמאוד מאוד קשה לי ולכן החלטתי להישאר בבית"ר ולהישאר בבית"ר".

"החלטנו לא להמשיך בבית"ר"

בזמן שבית"ר ירושלים מתחזקת ומחפשת שחקנים נוספים לחוליית ההתקפה, בסביבתו של החלוץ הצעיר חן עזריאל צופים בנעשה מזה כשבועיים ומתפוצצים. השמות הרבים שנזרקו לאוויר, ביחד עם העונה הלא משכנעת של השחקן המבטיח, גרמו לכעס רב אצל האנשים המטפחים את השחקן הצעיר.

בין נציגיו של השחקן לבין בית"ר ירושלים תתקיים פגישה, בה יישלח מסר ברור להנהלת המועדון: חן רוצה להשתחרר מהקבוצה. דודו של השחקן, דני סבן, המלווה אותו מאז התחיל לשחק כדורגל ונחשב לנציג שלו מסביר לוואלה! ספורט מה הניע אותם לכך.

"החלטנו שלא להמשיך בבית"ר ירושלים", מספר סבן. "במשך תקופה ארוכה מבטיחים לנו דברים ולא מקיימים. הבטיחו לנו את האפשרות להשאיל אותו לקבוצה אחרת, ולא נתנו לנו. הבטיחו לחן דקות משחק ולא נתנו לו. זה שנתנו לו בסוף העונה לשחק, לא מהווה אינדיקציה. זרקו אותו למגרש כשהליגה כבר הייתה גמורה וכשכל שאר השחקנים היו פצועים או עייפים".

לסבן, מסתבר, יש בטן מלאה על הצוות המקצועי של בית"ר ובעיקר על המאמן יצחק שום. "דבר אחד אני לא מבין", אומר סבן, "איך זה שלא שמו על הספסל שחקנים בכירים שלא פגעו ולא נתנו לחן את ההזדמנות שלו. רק במשחקים האחרונים, כשהכל היה כבר גמור וחסר עניין, נתנו לו את ההזדמנות, אבל מה זה שווה כבר? במשחקים שהוא כן שיחק, כמו למשל במחנה האימונים ובגביע הטוטו, הוא הוכיח את עצמו. הבעיה היתה בליגת העל, שם יצחק שום לא ספר אותו. שום לדעתי לא מחזיק מחן, אם הוא היה מחזיק ממנו הוא היה נותן לו את ההזדמנויות ברגעים יותר מכריעים של העונה ולא משתמש בו כשיתר השחקנים פצועים או עייפים".

"במקום להפוך באמת לשחקן גדול הוא נשאר תקוע בבית"ר"

סבן ליווה את עזריאל לאורך כל השנתיים בהם כיכב בליגת הנוער והפך ללהיט החם של הכדורגל הישראלי. עוד בזמן שבן סהר היה בישראל, טענו פרשנים רבים שצמד השחקנים בני אותו הגיל, יהפכו לחלוצים הטובים ביותר שצמחו כאן בשנים האחרונות. אלא שמאז הספיק סהר לעבור בצ'לסי ואילו עזריאל נדחף עמוק לסוף הספסל של בית"ר.

"אני לא מתיימר להיות פרשן כדורגל" אומר סבן, "אבל אין חובב כדורגל אחד שלא שמע את הפרשנים בטלוויזיה ששיבחו את חן עזריאל. אם זה החבר של שום - שלמה שרף, או גיא עזורי שמחמיא לשחקן בכל הזדמנות. בית"ר לא ממצה את הפוטנציאל של חן עזריאל, כבר 3 שנים טוענים שהוא ההבטחה הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי, אבל במקום להפוך באמת לשחקן גדול הוא נשאר תקוע בבית"ר".

סבן אף מבהיר את עמדתו בנושא. "נקיים פגישה בנושא חן עזריאל ביחד עם הסוכן שלו והנהלת בית"ר. אני הבהרתי שאני לא רוצה שחן יישאר בבית"ר ירושלים כל עוד יצחק שום מאמן אותה. הוא מאמן טוב, אבל הוא לא מאמין בילד ואין מטרה לכך שהוא ישאר עוד עונה וילך לאיבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חלומות לחוד ומציאות לחוד

בחצי השנה האחרונה איבד עזריאל את ההתלהבות שהייתה טמונה בו לאורך כל התקופה בה היה בנוער. אותה התלהבות שאפיינה אותו בתחילת שנה. חברים לקבוצה שמחזיקים ממנו מאוד מספרים. "זה לא אותו חן של תחילת העונה", טוען אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "אין לו את האש והניצוץ בעיניים והוא נראה שבור. זה תהליך שהרבה שחקנים עוברים בתחילת הקריירה שלהם ואני מאוד מקווה שהוא ייצא מזה. מבחינת יכולות וכישרון, חן עזריאל הוא השחקן הכי כישרוני שראיתי. שמעתי שהשוו אותו לבן סהר, לפני דעתי הוא הרבה יותר טוב ממנו ועם ההכוונה הנכונה ומעט מזל הוא עוד יגיע לקבוצות הכי גדולות שיש באירופה".

בינתיים חלומות לחוד ומציאות לחוד. בית"ר ירושלים עלולה לאבד את עמית בן שושן וטוטו תמוז ומחפשת תחליפים חיצוניים עבורם. הרבה שמות נזרקו לאוויר ביניהם שלומי ארבייטמן, יניב קטן ואפילו יובל אבידר מקרית שמונה. את דני סבן זה מרתיח, "אני שומע שרוצים להביא את יובל אבידר. אני לא מזלזל בשחקן הזה, אבל מי הוא בכלל שיביאו אותו לבית"ר? במה הוא יותר טוב מחן עזריאל? רוצים את שלומי ארבייטמן. אחרי מה שהוא עשה לבית"ר עוד חושבים להחזיר אותו? הוא נמצא הרחק משיא הקריירה שלו ואין אחד שלא יגיד לך שחן עולה עליו. למה לא לתת לשחקן בית שאוהב את הקבוצה הזדמנות ובמקום זה להחזיר לכאן שחקן שנטש את הקבוצה.

סבן הזועם אף חושף על ההצעות המונחות בפניו של הילד, "תשמע, חן הוא שחקן שכבש בשנה שעברה 33 שערים בנוער והוסיף בגביע עוד 7 שערים. זאת תפוקה שאולי פעם בעשור תוכל למצוא בליגה הזאת. הוא נתן משחקים טובים במחנות אימונים, ואז מגיעה פתיחת העונה והוא לא מתלבש אפילו. רק אחרי שכעסנו ובשביל לסתום לנו את הפה, נתנו לו לשחק כמה משחקים והעלו אותו מהספסל.

אם מחזיקים מהשחקן, בבקשה תטפחו אותו ותראו אותו גדל. אם אתם לא מחזיקים ממנו תשחררו אותו. בהשאלה. חצי מהליגה רוצה אותו, ויש קבוצה גדולה מאוד בליגה שמוכנה לשלם עליו המון כסף בשביל להביא אותו".

סבן מסיים את דבריו בדברי שבח לגיא עזורי, מאמן שהפך את עזריאל בשנה שעברה לחלוץ המסוכן ביותר בליגת הנוער. "מאמן יכול לגדל שחקן ולהרוס שחקן. גיא עזורי היה מחבק את חן לפני המשחק ומדבר איתו. אחרי זה חן היה מחזיר לו על המגרש ומתאבד בשבילו, מי שהיה רואה אותו היה רואה חן אחר, חן עם אש בעניינים ומנהיגות.

"שום לא אמר מילה אחת טובה לילד, לא דיבר איתו ולא דחף אותו. מאמן, כמה שהוא גדול, צריך לטפח שחקנים צעירים, לעצב אותם ולהפוך אותם לשחקנים טובים יותר. אי אפשר להעלות שחקן לרבע השעה האחרונה של המשחק ולצעוק עליו ולתת לו ביקורות. צריך לבנות שחקן צעיר וללטף אותו ולא להתייחס אליו ככה".

עדכון ראשון: 12:46, 04/06/08
עדכון אחרון: 15:05, 04/06/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully