וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי ת"א רוצה אותי מאוד"

אסף שקד

2.6.2008 / 13:45

אחרי שעזב את ישראל ונפרד בדמעות מחבריו בבית"ר, רומולו מגלה שהוא מחוזר על ידי הצהובים ומודה: "זו הייתה העונה הטובה בחיי"

עוד אחד נפל ברשתה של בית"ר ירושלים. מלך השערים של האלופה, אנטוניו רומולו, עזב אתמול (ראשון) את ישראל עם דמעות בעיניים כשהוא מאוהב לחלוטין בקבוצתו בשנה האחרונה. "בית"ר הפכה לבית שלי. התחברתי לעיר, התחברתי לשחקנים", אמר הברזילאי בהתרגשות, "אני זוכר שכשמירוסביץ' עזב הוא אמר שהקבוצה הזאת תישאר לו תמיד בלב. לא הבנתי איך בנאדם שמשחק בסך הכל שנה וחצי יכול לומר דבר כזה. היום אני מבין".

אבל רגשות לחוד ועסקים לחוד. רומולו, עם כל האהבה, יודע שעדיין לא בטוח שהוא יחזור לקבוצה. פתיחת העונה שלו הייתה מסחררת, ההמשך כבר היה חלש יותר, ולצערו, טבעי יותר לזכור את סיום העונה. "אני מחלק את העונה לשניים", אמר רומולו, "בחלק הראשון של העונה היה לי קל יותר לבוא לידי ביטוי, ואת החלק השני אני אעדיף לשכוח. כל שחקן עובר ירידות ועליות. פתחתי את העונה עם המון אנרגיות חיוביות והשערים הגיעו בקלות, ובנקודה מסוימת זה הפך להרבה יותר קשה. יכול להיות שהבלמים למדו אותי. סבלתי גם מחוסר המזל".

בית"ר היא כמו רומן עם אהובה

אחת הסברות טענה כי הירידה בכושרו של רומולו נבעה מעזיבתו של ברק יצחקי, שותפו להתקפה בחלק הראשון של העונה. "לא יהיה פייר לבוא בטענות בגלל הסיבה הזאת", אמר רומולו, “כי כשברק עזב, שיחקתי לצדו של בן שושן, חלוץ צעיר ומוכשר. היה לי חיבור טוב מאוד עם ברק. סגנון המשחק שלנו השלים אחד את השני. מצד שני אני שחקן מקצוען וכאחד כזה צריך להתמודד עם כל מי שישחק לצדי, ככה שלבוא ולטעון טענה כזאת זה יהיה חוסר מקצוענות. בסך הכל הזכייה בדאבל הפכה את העונה הזאת לעונה הטובה ביותר בחיי".

כמו כן, נטען כי חוסר הוודאות לגבי עתידו בטדי השפיעה לרעה על הברזילאי. "לא קל לעלות ולשחק כשאתה לא יודע מה יהיה איתך", אמר רומולו, "אני יכול להשוות את זה לקשר שיש לך עם בחורה – אתה יכול לאהוב אותה מאוד, אבל כשאתה לא יודע מה יהיה העתיד שלכם ואתה לוקח אפשרות של פרידה, קשה לך לתפקד".

"היה קשה לי להסתיר את הדמעות כשנפרדתי מהשחקנים", סיפר הברזילאי, "עברתי כאן עונה שאזכור תמיד. אעשה הכל בשביל לחזור לכאן, אין לי מושג מה יקרה איתי בעתיד. כרגע אין לי כוונה להישאר ולשחק בברזיל, אם לא בית"ר אז אני אחפש קבוצה אחרת באירופה.

"מכבי ת"א רוצה אותי מאוד", חשף רומולו, "אבל כל עוד זה תלוי בי, אין לי שום כוונה לשחק באף קבוצה אחרת בישראל חוץ מבית"ר. כשאתה משחק בקבוצה הטובה ביותר, זה טעות ללכת ולשחק עבור קבוצה פחות טובה. יצא לי להכיר מאוד את רמאליו, ששיחק עם בית"ר לפני שנה ובא למכבי ת"א ונזרק משם. אני לא ארצה שדבר כזה יקרה לי".

מה צריך לקרות כדי להגיע לצ'מפיונס?

החלוץ התייחס לסיכויי בית"ר להעפיל לליגת האלופות. "לא היה לי קל לבוא ולשחק שבוע אחרי שנחתתי בישראל, ובלי אימונים ומחנה עם הקבוצה", נזכר רומולו באירועי הקיץ הקודם, "אם העונה הסגל יתאמן ביחד במחנות אימונים ולא יגיע שבוע לפני המשחקים המכריעים, אני מאמין שיהיה הרבה יותר קל והקבוצה תוכל להגיע לשלב הבתים".

רומולו מנסה להשוות בין הכדורגל הישראלי לזה שבברזיל. "השחקנים הגדולים בברזיל לא יגיעו לישראל בחיים", אמר, ונתן מושג לגבי מעמדו במדינתו, "מי שמגיע לכאן זה בדרך כלל שחקנים בינוניים בליגה בברזיל וכאלה שלא שיחק להם המזל. כל כאן מאוד איטי, מחושב וקבוצתי. בברזיל הכל יותר חופשי, אינדיבידואלי וזורם. היחיד שאולי מתאים לכדורגל השמח של ברזיל זה מאור בוזגלו מסכנין, יש לו יכולות וכישרון שלא רואים כל יום".

רומולו נזכר ברגעיו בעונת הדאבל ההיסטורי. "הרגע הכי מאושר העונה היה כמובן הניצחון בפנדלים על הפועל ת"א בגמר הגביע, זו הייתה התפרצות אדירה של אושר שאי אפשר לתאר אותה. זה היה הרגע הכי שמח בקריירה שלי והאווירה שהייתה במגרש הייתה פשוט מדהימה. רגע השפל שלנו היה בהפסד הביתי 0-1 מול סכנין, אז הבנו שלא הכל הולך לנו בקלות כמו שחשבנו, ופחדנו שהעונשים שאנחנו סופגים יפגעו בנו".

”שחקן העונה שלי הוא גל אלברמן, מגיע לו. גל הוא שחקן שכל קבוצת כדורגל צריכה, קילר, אגרסיבי ואינטליגנטי. אתה יכול לראות אותו מחלץ כדור ברחבה ואז תוך דקה לראות אותו בהתקפה כמעט כובש. זה לא דבר שתראה אצל כל שחקן, הוא השחקן הכי חשוב היום בבית"ר. מעבר לזה שהוא שחקן כדורגל, הוא גם בנאדם מאוד מרשים וחבר אמיתי וזה דבר מאוד חשוב. לפי דעתי הוא מתאים כבר עכשיו לצאת לאירופה".

"אני עוזב בית חם שהעניק לי אהבה ונתן לי הרגשה מעבר לשחקן כדורגל. מה שאוכל אותי זה שאני לא יודע אם אחזור לכאן. חוסר הידיעה מקשה עליי. אני מתפלל שבשבועיים הקרובים הדברים ישתנו לטובתי". גם הדיבורים על אובראו מאורוגוואי לא מפחידים אותו. "אל תשכח שגם ויזה עזב ועל הנייר יש מקום לעוד זר חוץ ממני", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully