וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשינו עונה מעבר לכל הציפיות"

אריק רחמיאן ויצחק סולומון

1.6.2008 / 23:08

רן בן שמעון חגג עם שחקני קרית שמונה את ההעפלה ההיסטורית לגביע אופ"א. לביא: "הוכחנו לכל הפרשנים שהם טעו". עטר: "שדרגתי את נתניה, והיא שדרגה אותי"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

"לא אהרוס את הכיף של קרית שמונה"

שמחה גדולה הייתה הערב (ראשון) בחדר ההלבשה של עירוני קריית שמונה, לאחר שהקבוצה הבטיחה לעצמה את הכרטיס לגביע אופ"א, המאמן, רן בן שמעון לא הצליח להסתיר את התרגשותו. הוא עבר משחקן לשחקן, חיבק אותו בחום, והודה לכולם על המאמץ שעשו היום ובמשך כל העונה. "יש כאן חבורה של גברים שנתנו את הכל למען המטרה", אמר בחדר ההלבשה לשחקניו. עוד אמר בן שמעון לחניכיו: "תהיו גאים במה שעשיתם העונה, עשינו עונה מעל ומעבר, הרבה מעל לציפיות".

הקפטן יניב לביא, שלא שותף במשחק עקב כרטיסים צהובים, אמר: "הייתה לנו עונה חלומית. אנחנו יוצאים לפגרה גאים, בראש מורם. ערב פתיחת העונה כל המומחים והפרשנים אמרו שאנחנו המועמדת מספר אחת לירידה. אני שמח שהוכחנו להם ובגדול כי הם טעו".

הזר פטר אופוריקוויי, שככל הנראה היה זה משחקו האחרון במדי הקבוצה, אמר: "אני חושב שאנחנו צריכים להיות גאים כי עשינו עונה חלומית. כל הכבוד לאיזי, ליוסי ולרן, על השקט שנתנו לשחקנים כדי להתרכז אך ורק בכדורגל". לגבי העתיד אומר אופוריקוויי: "אף אחד לא דיבר איתי ולא אמר לי כלום. אני יוצא לחופשה, אם יקראו לי אשמח לחזור, כי נהניתי מכל רגע בקריית שמונה".

החלוץ, יובל אבידור, אחד המצטיינים במשחק, אמר: "לאורך כל השנה האמנו. בקרית שמונה שיחקו העונה שמות לא נוצצים, אבל שחקנים שנתנו את הלב והנשמה. אני מאמין שלקראת אירופה הקבוצה תתחזק, ויבנה פה סגל עוד יותר חזק, ויהיה בסדר. בתחילת השנה היינו קבוצה חדשה לגמרי בלי שמות גדולים, אבל עם שחקנים שבאו לעבוד. שיחקנו כדורגל יפה עם הלב ,וניצחנו קבוצות בהצגות. זאת התשובה שלנו לניצחונות לאורך כל העונה".

על המאמן הבא מישל דיין, אמר אבידור: "אני מאמין שעם הניסיון שלו, אנחנו נוכל להגיע ולהציג תצוגות טובות גם בעונה הבאה".

בן שמעון, העביר את המשחק האחרון שלו בקריה, לפני המעבר למכבי תל אביב. בן שמעון, שהתעמת עם השופט אלי חכמון, והורחק, לא הסתיר את שמחתו בסיום: "אני מאושר? זה אנדרסטיימנט. כולם אמרו שלא נסיים במקום הזה אבל מגיעה מילה טובה לסכנין, שנתנו לנו פייט אדיר. אני בטוח שיש שם הרבה אנשים מאוכזבים, אבל הם עשו עונה גדולה. בדרך שלנו עשינו עונה גדולה, והשמחה בסיום הייתה שווה את הכל".

על קבוצתו הבאה אמר המאמן: "אני לא מסתכל קדימה אלא על איפה אנחנו מבלים הערב. על ציפיות וכל מה שאני מאחל לעצמי, אני אדבר בעתיד. ברגע הזה לא אהרוס את הכיף לקרית שמונה. השנה הבאה הולכת להיות שנה טובה. יש צוות טוב במכבי ת"א, זה מועדון גדול ויש מימד של התרגשות. לי אין זמן להתרגש כי אני צריך לעבוד קשה, אבל קודם ליהנות מהעבודה שלי עכשיו. מגיע לנו לצאת לבלות ולחגוג את ההישג של קרית שמונה".

"שדרגתי את נתניה, והיא שדרגה אותי"

במכבי נתניה לא לקחו קשה במיוחד את ההפסד הערב (ראשון) 2:1 לקרית שמונה, שחרץ את גורל העולה לגביע אופ"א. מיד עם שריקת הסיום למשחק, פנה סוכנו של הקלומביאני חורחה קבאז'רו, ג'קי דהאן, לדניאל יאמר. על כר הדשא התנהלה שיחה ביניהם בו שאל דהאן האם מכבי נתניה מתכוונת לממש את האופציה על הקשר. תשובתו של יאמר הייתה שיש להמתין להחלטה של לותר מתיאוס. קבאז'רו ייצא כבר מחר, יחד עם יתר חבריו הזרים לחופשת מולדת. הלילה, יטוס החלוץ פרנסיס קיויו לגרמניה לשהות במחיצתה של רעייתו שכורעת ללדת, כשעתידו בנתניה עדיין לוט בערפל. היחידי שהבטיח את מקומו בקבוצה הוא לואיס מרין, גם סיכוייו של טזאמטה להישאר, טובים.


מכבי נתניה עשויה לפנות להפועל כפר סבא ולבקש את אישורה להיכנס למו"מ עם החלוץ סמואל יבואה והקשר גיז'רמו ישראלביץ', בהם היא מעוניינת. השבוע תתכן פגישה גם בעניינו של הבלם זאב חיימוביץ', שכרטיסו שייך למאיר שמיר. עדיין לא ברור האם אבי סטרול ימשיך במכבי נתניה שכן, סטרול וסוכנו היו אמורים להודיע לנתניה בימים האחרונים האם השחקן מממש את אופציית יציאתו לאירופה. נתניה הציעה לבלם שדרוג משמעותי בשכרו, ובלבד שיזנח את החלום האירופי שלו.

"אני יוצא בראש מורם"

בנתניה נפרדו הערב מהמאמן ראובן עטר. המאמן, שהוביל את נתניה למקום השני עונה שנייה ברציפות, נראה נרגש בסיום: "היום הזה מאוד מרגש עבורי, אני מסיים שש שנים במועדון עם הפסקה קצרה. מאוד נהניתי בתקופה הזו, הרבה דברים טובים קרו לי והיו הרבה הישגים במיוחד בשנתיים האחרונות שהיו מאוד מוצלחות. אני יוצא בראש מורם, בהרגשה שעשיתי דבר טוב למען המועדון וקיבלתי ממנו לא פחות. בתקופה שלי הקבוצה השתדרגה וגם אני השתדרגתי. לא עצוב לעזוב, זה מרגש. קריירת האימון שלי התחילה בנתניה, אבל היא צריכה להמשיך הלאה למקומות אחרים, וזה חלק מהתמודדות של מאמנים. אני מאחל לעצמי להישאר תקופה ארוכה בכל מקום בו אהיה".


עטר שלח עקיצה לעבר יאמר: "אם היה משהו שלא מצא חן בעיניי בתקופה האחרונה, זה מתגמד לעומת הדברים הטובים שקיבלתי מנתניה. לגבי העתיד, כולם יודעים שהרצון שלי הוא לאמן באולימפית. יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון יחליט בשבוע הקרוב".


עטר סיכם: "אני לא יודע אם אחזור לנתניה בעתיד, אבל מבחינתי הדלת פתוחה וכך גם מבחינת מכבי נתניה".

כמה שווה בן דיין ביורו?

דדי בן דיין הודיע היום (ראשון) לראשי מכבי נתניה כי קיבל פניות ממכבי תל אביב ומבית"ר ירושלים. על פי הידוע, שתי הקבוצות הציעו לבן דיין שכר שנע בין 350 ל-400 אלף דולר לעונה. בנוסף, שני המועדונים הציעו לבן דיין מענק חתימה בגובה חצי מיליון דולר. במכבי נתניה זעמו על כך ששני המועדונים פנו באופן ישיר לשחקן, שמצוי תחת חוזה.


בתגובה הודיעה היום הנהלת מכבי נתניה כי תג המחיר עבור שחרור של השחקן מהקבוצה עומד על 1.5 מיליון יורו. עוד מוסיפה הנהלת הקבוצה: "במכבי נתניה יודעים שאבי נמני עובד קשה מאוד על מנת להשלים את הסגל של מכבי תל אביב לעונה הבאה, ואנחנו מכבדים את העובדה שהוא עובד קשה, אולם הקבוצה הראשונה שתשלם עבור בן דיין 1.5 מיליון יורו, תקבל אותו".


נזכיר כי כבר לפני כחודש וחצי עלה שמו של בן דיין כמועמד למכבי ת"א. כבר אז הודיעה נתניה כי השחקן לא ישוחרר, אולם כעת נראה כי בכל זאת מכבי ת"א ממשיכה "לפנטז" על השחקן, כשבית"ר הפכה לגורם נוסף בסיפור.


גורם בכיר בבית"ר ירושלים הכחיש בתוקף את התעניינות הקבוצה בבן דיין, ומסר לכתב וואלה! ספורט, אסף שקד: "אף פעם לא פנינו לבן דיין, הוא לא נמצא בתוכניות המקצועיות שלנו ואין לנו שום כוונה לבנות עליו גם בעתיד. יש לנו שחקנים בעמדה שלו ואנחנו מאוד מרוצים מהם. כנראה שישנם גורמים מסוימים שמנסים להשתמש בשם שלנו לטובת השחקן, במו"מ שלו מול נתניה. מבחינתנו לא היה ולא נברא".


בצהריים נותח החלוץ איתי שכטר בכתפו. בנתניה מקווים שתהליך החלמתו יהיה קצר ושהשחקן יוכל לחזור במהרה לאימונים. על פי הערכות בשלב זה, שכטר לא יוכל לפתוח את העונה הבאה.


אמייה טגה, שנפצע אתמול במהלך האימון המסכם, ממתין לבדיקת MRI שתאמוד את חומרת פציעתו. הבדיקה תיערך מחר, ובקבוצה מקווים שהשחקן לא סובל מקרע ברצועות, כיוון שזה עלול להשבית אותו לחצי שנה.


החלוץ אוקוצ'ה יצא לפנות בוקר לחופשת מולדת בגאנה. יציאתו התאפשרה בשל בעיות אישיות במשפחתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully