וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפר סבא: ורק לויטה לא ידע

1.6.2008 / 14:41

שוער כפר סבא רצה לרוץ לקהל אחרי הניצחון על הפועל ת"א, לפני שהבין שהתוצאה לא מספיקה. סיפור הסרט הרע של ירידת הירוקים

האוירה בסיום הניצחון של הפועל כפר סבא אתמול (שבת) על הפועל תל אביב, שלא הספיק לקבוצה לשרוד בליגת העל, הייתה קשה. השחקנים נכנסו לחדר ההלבשה, אלי אוחנה תפס את הראש ולא האמין. בדרך הוא שמע את האוהדים. מקללים, מגדפים, קוראים לו ללכת הביתה.

אל חדר ההלבשה אוחנה לא נכנס, לא היה לו מה לומר לשחקנים שלו. גם אלי טביב נשאר מחוץ לתמונה. רק המנכ"ל גבי קצרה לקח על עצמו לחוות על בשרו את אחד הרגעים הקשים של כל כדורגלן, של מנהל ובמיוחד של אוהד. "אל תבכו, צריך להרים את הראש", פתח קצרה את נאומו. "זה קורה, מישהו היה צריך לרדת. כפר סבא מועדון חזק ובריא". אמר והלך. חמש דקות מאוחר יותר, כפר סבא התעוררה למציאות חדשה. קהל לא תומך, אווירה רעה. ירידת ליגה.

סרט רע

הנה תסריט רע, אכזר וכואב שאוהד לויטה לא ממש ניסה לביים, אבל אם היו מצלמים, עורכים ומשכתבים, היה לנו סיכוי טוב לדחוק את "בופור" הצדה בטקס האוסקר. על מה שקרה במהלך המחצית הראשונה נדלג, ותכף גם נגיע לדקה ה-82 בשביל להבין מה באמת קרה על הדשא במחצית השניה. אבל קודם כל נחזור לשריקה להפסקה. במהלך הירידה לחדר ההלבשה ביקשו כמה משחקני כפר סבא ממנהלי הקבוצה, טביב וקצרה, לדעת מהן התוצאות במגרשים האחרים. דה סילבה וישראלביץ' היו סקרנים במיוחד, אבל בכפר סבא סירבו לענות להם על שאלות. "אל תשאלו שאלות, אנחנו עדיין בתמונה".

במחצית יצאו השחקנים מחדר ההלבשה, כשחלק מהם יודעים על התוצאות במגרשים האחרים (אשדוד ובני יהודה הובילו, פתח תקוה עדיין לא), וחלק לא. השחקנים שלא ידעו, כולל השוער אוהד לויטה, ביקשו לא לרמוז להם דבר. לויטה שם את הכפפות על האוזניים ועלה לדשא כשהוא מנותק ממה שקורה במגרשים האחרים. מאוחר יותר זה עלה לו ביוקר.

ואז הגיעה הדקה ה-82. יבואה שלח את הכדור לרשת, ובכפר סבא החלו בחגיגות. "כמה בהרצליה?", שאל לויטה את חבריו. השוער ששמע שעדיין לא הובקע גול בהרצליה יצא מגדרו והניף את הידיים באוויר.

ואז הגיע רגע המשבר. חצי דקה אחר כך כפר סבא יצאה להתקפה. הכדור יצא החוצה ומליקסון שבר את חבריו. "קנפו, תראה את האוהדים. יש גול בפתח תקוה", הוא צעק. קנפו נשבר, אבל לויטה, עדיין עם הידיים באוויר, לא ידע וגם לא רצה לשמוע. כשהגיעה שריקת הסיום, עמד השוער לפרוץ בבכי וניסה לרוץ לקהל. "אלא שאז", תיאר זאת שחקן בקבוצה. "הוא ראה את קנפו נופל על הדשא והבין שכפר סבא ירדה ליגה". "הוא אמר לנו: לא ידעתי, חשבתי שנשארנו", משחזר זאת שחקן בקבוצה.

האוהדים לא סולחים

דומה כי הרומן בין השחקנים לקהל של כפר סבא, בלשון עדינה, לא צלח בשנתיים האחרונות. חלק מהקהל הספיק להסתכסך עם הבלם לירון זרקו בסיום המשחק, כשקילל אותו וזכה לבקבוק מים שהושלך לעברו. "זאת לא הפעם הראשונה שהקהל מקלל את זרקו העונה", העידו שחקנים בקבוצה. "זה קרה במהלך העונה עם בן לוז ואפילו עם אבי קנפו, כל הזמן הם רק מקללים".

אחרי שהקבוצה ירדה ליגה האוהדים, שבמהלך המשחק התנתקו לתשעים דקות מהמחאה שלהם נגד אוחנה, חזרו לעצמם. 300 אוהדים ירוקים שעמדו מחוץ לחדר ההלבשה בבלומפילד צבאו על הגדרות. "נשרוף לכם את הבית", הם צעקו לעברם של מספר שחקנים, כולל הזרים. "זה היה משפיל", תיאר זאת שחקן בקבוצה. כל העונה התאמצנו בשבילם. אין להם טיפת כבוד". השחקנים המשיכו לזרום החוצה כשרובם מרכינים את הראש ולא מדברים. "יא פלסטינאים", קראו האוהדים לעבר קבוצת שחקנים. "שתשרפו".

המשטרה שהבינה שהשחקנים זקוקים לליווי הזעיקה כוח שיטור שילווה את האוטובוס מחשש לפגיעה בחייהם של השחקנים. נראה כי בעונה הבאה ינסו השחקנים לגשר על הפערים עם הקהל. "רק עליה לליגת העל", אמר אחד מהם, "תחזיר לאוהדים את הצבע לפנים".

אז מי אשם?

האוהדים מאשימים בעיקר את אוחנה, השחקנים בעיקר את עצמם. יש כאלה שטוענים שאוחנה הוא בכלל הקורבן בכל הסיפור הזה, אבל כולם קושרים את הטעויות שנעשו במהלך העונה לטקטיקה וקבלת ההחלטות. דומה כי התקשורת, שעסקה בשבועות האחרונים על החברות הקרובה שלו עם טביב, הרתיחה את האוהדים עוד יותר.

השחקנים שכן הסכימו לדבר על המאמן, התבטאו בעילום שם. אחד מהם אמר: "אלי לא הבין שבשביל להישאר בליגה לא מספיק לשחק כדורגל יפה. אוחנה זה מאמן התקפי ודבר לא ישנה. הוא רצה לשנות, להראות שיש עוד דרך לשחק כדורגל. כנראה שהשחקנים פה לא מספיק מוכשרים כדי לשחק יפה ולהביא נקודות. או כדורגל, או נקודות. בעונה הבאה לא תהיה דרך אחרת. נילחם על החיים, גם אם הכדורגל מגעיל. איך אומרים? לא צריך מחמאות, צריך המחאות".

שחקן אחר אמר: "אלי חשב התקפה כל הזמן, אבל זה לא מה שהרג אותנו. הלכנו על צעירים חסרי ניסיון. אלירן סיימון, גיא דיין, גיל קין. זה יפה לשתף צעירים, אבל לא בזמן שלא הבטחת את ההשארות בליגה. נכון שיש לו חלק, אבל אי אפשר לנקות אותנו מאשמה. כשהוא עשה פה הישגים, כולם שיבחו אותו. היום הוא הפל לשק חבטות".

כך או כך, אוחנה עדיין לא החליט האם הוא נשאר בעונה הבאה. המאמן ביקש שבוע "בכדי לנקות את הראש", ורק לאחר מכן יודיע האם הוא ממשיך. אבל חוץ מאוחנה, לכפר סבא מחכות צרות אחרות בעונה הבאה. גיז'רמו ישראלביץ' מחפש קבוצה מספרד ולא חסרות לו הצעות מהארץ, סמואל יבואה רוצה לעזוב ודגלאס דה סילבה, על אף רצונו להישאר במערכת, עשוי לעזוב אם תגיע הצעה אטרקטיבית מליגת העל. "הם השלד של הקבוצה, את הישראלים אפשר להחליף", אמר בקבוצה. גם מאור מליקסון וישראלים נוספים, בין אם הם חתומים על החוזה או לא, מתלבטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"לא הגיע לנו לרדת"

סקר קצר בין שחקני הקבוצה, מעיד על תחושת הקיפוח של שחקני כפר סבא. רובם מודים שרצו שפתח תקוה תרד ליגה, "בגלל המיאוס מהלוזונים", כך לדבריהם, "אבל בסופו של דבר היינו מתים משמחה אם זה היה קורה לאשדוד או בני יהודה". אבי קנפו ניסה לחלום על תסריט אחר, אבל הוא לא הצליח להירדם. "כל הלילה לא ישנתי", מעיד החלוץ שנראה שבור בסיום המשחק והתעכב על הדשא. "כל העונה אנשים פה מדברים על הגנה, איזה הגנה? זאת הבעיה שלנו? כולנו עושים הגנה. ספגנו הרבה שערים, אבל לא רק זאת הייתה הבעיה", הוא מעיד. "ההגנה מתחילה מהחלוצים, כולם פה אשמים. היו משחקים בתחילת העונה שחשבנו שנהיה אחת מקבוצות ההגנה החזקות בליגה. שרנו על שער נקי כמה משחקים. פתאום הכל הולך הפוך. כל כדור נכנס לנו, גולים עצמיים. פעם בעשר שנים קורה דבר כזה".

ש. אתה מסכים עם אלי טביב שייצא להגנת אוחנה?

"כולנו אשמים, אני מסכים איתו שלא אוחנה הוא האשם העיקרי. אנחנו קבוצה אחת. אנשים פה, כולם, לקחו את הירידה קשה".

ש. מה לגבי העונה הבאה, איך קמים מהקרשים?

"צריך באמת להיות חזקים ומיוחדים כמו שהיינו עד עכשיו. אנחנו קבוצה בריאה, נחזור לליגת העל בתוך שנה. זה יהיה קשה, אבל נעשה את זה".

ש. מה המתכון?

"צריך להישאר עם הסגל הזה, אסור לשחרר שחקנים. זה לא פשוט להתרגל לליגה השניה. המשחק שונה. בדבר אחד אני בטוח – לא הגיע לנו לרדת".

ש. לפתח תקוה הגיע יותר?

"היה מגיע לה יותר מאיתנו. גם בני יהודה, למרות הסיבוב המדהים, הייתה צריכה לרדת לפנינו. היה לה סיבוב מדהים, אז מה? מה היא עשתה לפני כן? אמרו עלינו שאנחנו לא דומיננטים, לא למטה ולא למעלה, בסוף הסתבכנו. עצוב לי ומבאס, במיוחד בגלל האוהדים. מסכנים, איך הם בכו בסוף".

ש. מה הוריד אתכם ליגה?

"הגענו למצב שאנחנו לא תלויים בעצמנו, זה היה עצוב אבל עדיין ציפינו לנצח וזה לא קרה. במחזור האחרון קיווינו שמישהי תמעד, תיקו לפחות, אבל זה כבר לא משנה. כשהגענו למצב כזה, שאנחנו לא תלויים בעצמנו, נגמר הסיפור".

ש. מתי הבנת שירדתם ליגה? עם ההכרזה של מליקסון?

"חיבקתי את סמואל יבואה אחרי הגול ואמרתי לו 'זה עוד לא נגמר, סמואל, צריך שהמשחק השני ייגמר'. כמה שניות אחר כך מליקסון ביקש ממני שאסתכל על הקהל. הסתובבתי וראיתי שהקהל שתק. הבנתי שפתח תקוה הבקיעה. לא היה לי חשק לכלום. התפוצצתי באותו רגע. הבנתי שהמצב לא טוב. ירדנו, עכשיו החוכמה היא לעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully