וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט היה צריך להרחיק את דמארי מהמגרש

1.6.2008 / 14:31

כובש שער הניצחון למכבי פתח תקוה היה חייב, לפי החוקה, לצאת החוצה משום ששיחק ללא מגיני עצם. בהתאחדות אומרים: "טעות שיפוט"

כובש שער הניצחון למכבי פתח תקוה אתמול (שבת) מול מכבי הרצליה (0:1), החלוץ עומר דמארי, היה חייב לצאת מתחומי המגרש לפני השער שכבש ולמעשה השאיר את הקבוצה בליגה. הסיבה: על פי חוק מספר 4 לציוד השחקנים, מגיני עצם מוגדרים כ"ציוד חובה בסיסי לשחקן". מגיני העצם, על פי החוק, "חייבים להיות מכוסים במלואם עד הגרביים", "עשויים מחומר ראוי", ו"מספקים הגנה ברמה סבירה".

לפי לשון החוק, אם לא נעשה כן, השופט חיים יעקב לא צריך להפסיק את המשחק, אלא להורות לשחקן לעזוב את שדה המשחק על מנת "לתקן את הציוד שלו", "לא לחזור מבלי שקיבל את אישור השופט", ו"יורשה לחזור כאשר הכדור מחוץ לשדה המשחק". שחקן שלא עשה כן, לפי החוק, יספוג כרטיס צהוב. במקרה הזה, השופט חיים יעקב התעלם מהעבירה ואפשר למשחק להמשיך.

דמארי כבש שער ניצחון בדקה ה-87' והקבוצה נשארה בליגה. בכיר בהתאחדות אמר הבוקר: "יעקב יכל לעצור את המשחק לפני שדמארי קיבל את הכדור, אבל הוא לא עשה כן וזאת טעות שלו. בכל מקרה, זאת לא עבירה שמחייבת ענישה. מדובר בחוסר אחריות של הקבוצה והשחקן, אלא לא מסוג העבירות שאפשר להעמיד עליהם לדין. מעניין מה קורה אם השחקן היה נפצע במהלך המשחק באזור העצם. אז קשה היה לקבוצה לבוא בטענות". בפתח תקוה טענו כי לא הבחינו שדמארי משחק ללא מגנים. את תגובתו של השחקן לא ניתן היה להשיג הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully