וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחקי וקטן IN - בן שושן ותמוז OUT

אסף שקד

31.5.2008 / 15:02

עמית בן שושן קרוב לסגירה בבירסחוט ונציגי טוונטה הגיעו לארץ להחתים את תמוז. לאלופה כבר יש תכנית מסודרת לכסף שיתפנה

האם ברק יצחקי יחזור ללבוש את מדי בית"ר ירושלים כבר בעונה הקרובה? על פי ההתפתחויות בימים האחרונים, האפשרות שדבר כזה יקרה הופכת מדמיונות למציאותית ביותר.

לאחר שעונת 2007/8 הסתיימה עבור בית"ר ירושלים, נמצאים ראשי הקבוצה בשיא ההכנות לקראת העונה הבאה. משא ומתן עם החלוץ האורוגוואי אובראו יפתח כבר בשבוע הקרוב, אבל במקביל נמשכות גם ההכנות מבחינת הסגל הישראלי.

בבית"ר קיבלו השבוע באופן כמעט סופי את ההבנה כי החלוצים הצעיר עמית בן שושן וטוטו תמוז יעזבו את הקבוצה בשבועות הקרובים. דודו דהאן, המייצג את עמית בן שושן, כבר המריא בסוף השבוע לבלגיה ונפגש עם ראשי בירסחוט על מנת לסכם את העברתו של חלוץ הנבחרת לשורות הקבוצה הבלגית. בן שושן, שהגיע אמש לטדי על אזרחי, טרם הצהיר באופן סופי כי החליט לעזוב את בית"ר ירושלים, אך כמו שהדברים נראים כעת - הסיכוי שהוא ישאר בסופו של דבר בבית"ר נמוך מאוד.

אבל לא רק מכיוון עמית בן שושן ספגה בית"ר מכה, גם חברו לחוד טוטו תמוז נמצא רגל וחצי מחוץ לקבוצה, לאחר שנציגי טוונטה ההולנדית הגיעו לארץ ונפגשו עם סוכנו רונן קצב על מנת לסכם את העברתו להולנד. בניגוד לבן שושן לו יש סעיף שחרור נמוך יחסית הנע סביב כ-400 אלף יורו, סעיף השחרור של תמוז גבוה בהרבה ועומד על כמיליון יורו. למרות תג המחיר של החלוץ בן ה-20, טוונטה הבהירה כי אין לה בעיה לעמוד בסכום הנ"ל וביממה הקרובה היא צפויה להגיש הצעה רשמית לבית"ר ירושלים.

תמוז, שכבש העונה 6 שערים מתוכם ארבעה בשלושת המשחקים האחרונים, נחשב לאחד החלוצים הטובים ביותר כיום בליגה. רק בחודש האחרון יצא מתקופה קשה מאוד בה התייבש על הספסל, וחזר להראות את יכולת הכיבוש המרשימה שלו. בשבוע שעבר הוא הצהיר בראיון כי אין בכוונתו לעבור לאף קבוצה אחרת בישראל ורק אם יקבל הצעה טובה מקבוצה בחו"ל, הוא ישקול את המעבר. טוונטה ההולנדית בהחלט עונה על ההגדרה הזאת ולאור העובדה שהיא תשתתף בקיץ בליגת האלופות, צפוי החלוץ לתת את הסכמתו למעבר.

לאור העזיבה הצפויה של השניים, אמורה בית"ר ירושלים לגלגל לקופתה כמיליון וחצי יורו, סכום שעשוי להחזיר את ברק יצחקי בסופו של דבר למועדון. יצחקי, שעזב לגנק הבלגית בתחילת ינואר, השתלב טוב אבל העובדה שקבוצתו לא השתלבה באחד המפעלים האירופאים, גרמה לו לאכזבה. בשבועיים האחרונים בהם נמצא החלוץ בישראל, התקיימו מספר שיחות חברותיות בינו לבין המאמן יצחק שום, במהלכן עלתה האפשרות שהשחקן יחזור לבית"ר ירושלים.

לפני שמהלך כזה יצא לפועל צריכים לקרות שני דברים משמעותיים: הראשון הוא שבית"ר תשלם לגנק את הכסף על כרטיס השחקן של יצחקי, והשני שבית"ר תשלם ליצחקי חוזה שנתי שינוע סביב כחצי מליון דולר לעונה, המשכורת שלו בגנק.

הכסף שאותו תקבל בית"ר ירושלים עבור מעברם של תמוז ובן שושן לחו"ל, צפוי לכסות את כל עלות העסקה של ברק יצחקי ולהנחית אותו מחדש בבית"ר. גנק ששילמה על כרטיס השחקן מיליון יורו, דורשת עבורו סכום זהה, ובנוסף לחוזה המשודרג אותו אמור לקבל יצחקי, תכסה בית"ר את עלות העסקה עם מכירתם של בן שושן ותמוז לאירופה.

ללא קשר לברק יצחקי, בבית"ר האיצו בימים האחרונים את המו"מ עם יניב קטן ויצחק שום רוצה מאוד לראות את חלוץ מכבי חיפה. כבר בתחילת השבוע הבהירו בבית"ר כי הם רוצים את השחקן וכעת לאחר העזיבה הצפויה של השניים בנוסף לעזיבה של רומולו וויזה, המהלך צפוי לתפוס תאוצה רצינית בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully