וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמד טיבי: "אוהדי בית"ר הם פח הזבל של הספורט הישראלי"

אסף שקד ויצחק סולומון

30.5.2008 / 18:08

ח"כ היה נסער לאחר שאוהד בית"ר ניסה לתקוף אותו. בוזגלו: "הוכחנו שאנחנו טובים יותר מבית"ר". גורם באלופה: "לא כך רצינו לגמור את העונה"

המשחק הראשון של המחזור האחרון בליגת העל שוחק היום (שישי) בו גברה בני סכנין 1:2 על בית"ר ירושלים. הקבוצה של אלישע לוי, במשחקו האחרון בקבוצה, לא נחלה הפסד מול הדאבליסטית בליגה העונה. היא ניצחה אותה פעמיים בטדי, וסיימה עימה בתיקו במשחק נוסף. בית"ר הגיעה שאננה למשחק. המאמן יצחק שום לא עלה עם הרכב מלא, והקבוצה מהבירה, שעשתה את הקפת האליפות עם הצלחת לפני פתיחת המשחק, סיימה את העונה שלה בצורה קצת עגומה.

אחד מאוהדי בית"ר ניסה לתקוף בסיום המשחק את חבר הכנסת אחמד טיבי, ונעצר על ידי מאבטחו של טיבי. הח"כ אמר בתגובה כי "אוהדי בית"ר הם פח הזבל של הספורט הישראלי. הגיע הזמן שההתאחדות לכדורגל והנהלת הקבוצה יעשו מעשה ויטפלו בהם".

למרות הכל, יש חדשות קצת יותר ספורטיביות שמגיעות מכיוונה של בית"ר ירושלים, יותר נכון מכיוונו של טוטו תמוז. נציגי טוונטה ההולנדית נחתו בארץ כדי לקיים משא ומתן עם תמוז וסוכנו. ההולנדים מעוניינים מאוד בלתמוז, שמצידו לא יעזוב את בית"ר ירושלים בכל מחיר לאור העונה הטובה שעבר.

בוזגלו: "אלך לקבוצה שהכי תרצה אותי"

שמחה מאופקת הייתה הערב (שישי) בחדר ההלבשה. "אם קריית שמונה תנצח בנתניה כאילו לא עשינו כלום", אומרים בסכנין. למרבה האירוניה, הזרים של הקבוצה לא יהיו בארץ כדי לראות אם מאמציהם נשאו פרי, ואם הקבוצה תזכה בכרטיס לגביע אופ"א. הקונגולזי יא יא פטי, והפולני לוקאש סורמה, יטוסו כבר במוצאי שבת לחופשת מולדת. הרומני בוגדאן אפוסטו יטוס ביום ראשון בבוקר. "איך שאני נוחת בקונגו, הדבר הראשון שאני עושה זה להרים טלפון למאזן לראות מה עשו קריית שמונה, ואם אנחנו באירופה", אמר יא יא פטי. היחיד שנשאר בשלב זה בארץ הוא איליה יבוריאן, שמעדיף להישאר לצד רעייתו הישראלית ובתו.

כובש שער הניצחון בוגדאן אפוסטו: "זה היה המשחק הכי חשוב שלנו העונה. ידענו שרק ניצחון היה משאיר אותנו בתמונה. זה היה גול חשוב בשבילי. אני מאמין שסכנין תשחק בעונה הבאה באירופה. כל העונה היינו מעל קריית שמונה בטבלה, ואני מאמין שגם במחזור האחרון של העונה נהיה מעליהם".

אפוסטו הסביר: "ניצחנו העונה פעמיים את בית"ר ירושלים בטדי, ניצחנו בנתניה, בקריית אליעזר את מכבי חיפה וגם את קריית שמונה אצלם בבית. סכנין צריכה להיות באירופה. הבעיה שלנו הייתה בבית, מול הקבוצות הקטנות שבאו להסתגר ולגנוב ניצחון. מול קבוצות הצמרת ששיחקו פתוח לא הייתה לנו בעייה והוכחנו שאנחנו קבוצה מצוינת". אפוסטו סיכם ואמר: "אני מקווה שנתניה ישחקו את המשחק הרגיל שלהם וינצחו את קריית שמונה, כדי שהשמחה שלנו תהיה מושלמת".

"עשינו עונה אדירה", אמר בסיום משחק הניצחון מאמן בני סכנין, אלישע לוי. "היה חשוב לנו לנצח כדי למצות עד המקסימום את הסיכוי להיות בגביע אופ"א. גם אם לא נגיע לאופ"א, הרי שלהגיע לאינטרטוטו דרך המקום הרביעי, זה אומר שעשינו עונה גדולה.

"אם ניזכר בנתוני הפתיחה שהיו לנו – עלינו מהליגה הלאומית ונאבקנו על תקציב מינימום – המטרה הראשונית שלנו הייתה לשרוד בליגה, אבל מהר מאוד שינינו יעדים, אחרי שהבנו שיש לנו קבוצה חזקה מאוד".

ללוי היה זה המשחק האחרון בקבוצה, וכעת הוא מתפנה כל כולו להכנתה של מכבי חיפה בעונה הבאה. על כך הוא אמר: "אין לנו עניין לקחת שחקנים מבני סכנין. זה הזמן שלי לעבור הלאה ולהגיד תודה רבה לבני סכנין". בסיום המשחק מאות מאוהדי סכנין הריעו ללוי ואמרו לו תודה על שנה נפלאה.

"הוכחנו שאנחנו טובים יותר מבית"ר ירושלים, למרות שהם זכו באליפות וגביע. במשחקים נגדם הוכחנו את זה", אמר מאור בוזגלו, חלוצה של בני סכנין, שכבש את השער הראשון ובישל את השני. "אני חייב לומר שיש לבית"ר קהל אדיר, הקללות שלו רק הגבירו לי את המוטביציה. אני אמשיך לעבוד קשה ואולי בשנה הבאה אצליח להשיג תארים".

בוזגלו, שמחוזר על ידי מספר קבוצות בארץ ובעולם, התייחס למעברו מסכנין: "ספקולציות ושמועות יש מעל ומעבר. אני לא מתעסק בזה. אני רוצה לשחק בקבוצה שהכי תרצה אותי".

חלאיילה: "מקווה שנתניה יעזרו לנו"

"הוכחנו שאנחנו קבוצה חזקה וטובה", אמר הקשר חאלד חלאיילה. "זה היה משחק חשוב ואנחנו עשינו את המוטל עלינו בצורה הכי טובה. זה שניצחנו העונה פעמיים את בית"ר, ועוד באצטדיון טדי, לא אומר שאנחנו יותר טובים מהם, אבל בהחלט אומר שאנחנו אחת הקבוצות הטובות בארץ, ומגיע לנו להיות באירופה. אני מקווה שנתניה יעזרו לנו".

חלאיילה אומר כי ציפה בכיליון עיניים לחופש. "נכון שהחופשה תהיה קצרה, אבל היא בזמן הנכון. הגוף עייף, הפגרה באה בזמן. זה הזמן להתרעננות, לצבור כוחות לעונה הבאה". לחאליילה צפוי משא ומתן לא קל מול מאזן גנאים בנוגע לתנאי חוזהו בעונה הבאה, אך הוא מבהיר שאין לו כוונה לסגת מהדרישה לשדרוג משמעותי בשכרו. "אני דורש בסך הכול את מה שמגיע לי", הוא אומר.

הקפטן מאיר כהן, שצפוי לחתום בימים הקרובים על חוזה לעונה נוספת, אמר: "לקחת 7 נקודות מהאלופה, זה דבר שאף אף קבוצה לא עשתה. זה מוכיח עד כמה סכנין של השנה הייתה קבוצה חזקה. גם בית"ר הבינו את זה. הם רצו לנצח אותנו מאוד, ולו רק בשביל האוהדים שלהם, אבל אנחנו הוכחנו שאנחנו קבוצה שיודעת לעמוד באתגרים". כהן אמר עוד ש"זו עונה ראשונה שלי בליגת העל בה אני לא מתמודד על הירידה. זה שינוי אדיר בתפיסה, ואין ספק שלדברים טובים מתרגלים מהר, ואני מוכן לחזור על זה גם בעונה הבאה". על העונה הבאה אמר: "כרגע מה שמעניין אותי זה החופש. אני סומך על מאזן שימנה מאמן טוב, יביא שחקנים טובים, ויבנה קבוצה טובה".

אחרי המשחק יצאו השחקנים לארוחת סיכום עונה במסעדה במזרח ירושלים, לשם הוזמנו על ידי אוהדי הקבוצה ממזרח ירושלים. לפני הארוחה נערכה שיחק סיכום עונה, בה שיבח היושב ראש, מאזן גנאים, את השקעתם של השחקנים. "עשינו עונה ענקית. מי האמין שבעונה ראשונה בליגת העל נגיע כל כך רחוק. צריך רק לזכות בכרטיס לאירופה כדי לסיים את העונה עם טעם מתוק בפה", אמר. המאמן אלישע לוי קיבל גביע הוקרה על השנתיים המוצלחות בסכנין, השחקנים עצמם קיבלו שי.

רומולו: "מקווה לחזור לכאן"

בבית"ר לקחו את ההפסד באכזבה, בעיקר לאור העובדה שהיריבה היא בני סכנין וכן עקב כך שהקבוצה סיימה את העונה בהפסד מול הקהל הביתי. "לא כך רצינו לסיים את העונה. רצינו לתת לאוהדים הרגשה טובה במשחק האחרון, אבל כנראה שהסגל הסחר מאוד עשה את שלו", אמר גורם בקבוצה.

חרף ההפסד, בבית"ר היו מרוצים מיכולתו של הקשר הצעיר, עידן ורד. בצוות המקצועי אמרו: " עידן הוכיח שהוא עשוי מהחומרים הטובים. הוא שחקן לגיטימי בליגת העל". הכוונה בקבוצה היא לשלבו בעונה הבאה בקבוצה הבוגרת, במקביל לקבוצת הנוער.

בסיום המשחק התכנסו השחקנים בחדר ההלבשה ונפרדו מהחלוץ הברזילאי רומולו, שלעת עתה לא נראה כי ימשיך בקבוצה, והחלוץ הפרואני ג'וניור ויזה. השניים הזילו דמעות והודו לקבוצה על התקופה. מיד לאחר הפרידה אמר רומולו: "הייתה לי שנה נהדרת בבית"ר. נהניתי כאן מאוד. אני רוצה להישאר עוד עונה בקבוצה. כרגע אני טס לברזיל, לקבוצה לה אני שייך ואני מקווה שבסופו של דבר המשא ומתן בין קבוצתי לבית"ר יוביל לכך שאני אחזור לכאן בעונה הבאה".

שחקני בית"ר ירושלים יצאו כעת לחופשה עד ה-24 ביוני, אז יחלו בהכנות לקראת המשחקים בסיבובי המוקדמות של ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully