וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר של שבוע: חולון סוקס

30.5.2008 / 16:25

החוט המקשר בין הפועל חולון וליגת העל בכדורסל ל-MLB, הקריירה של רנדי ג'ונסון ואיך תרוויחו גם אתם אם בארי בונדס ייכנס לכלא?

1. חבר טוב מהמערכת לא יכול היה לנשום ביום חמישי. "בהתחלה עוד הייתי אדיש, עכשיו אני בטירוף מוחלט", אמר שעות ספורות לפני המשחק בין הפועל חולון למכבי תל אביב. האיש הוא חולוני מבטן ומלידה, אוהד של הקבוצה יותר מעשרים שנה. כמה דקות אחרי הזכיה באליפות התקשרתי אליו. הייתי בטוח שלא יענה, אבל הוא ענה. "אתה קולט שאני לובש על עצמי צעיף שעליו רקום 'הפועל חולון אלופת המדינה 2007/08'? כי אני לא קולט", אמר בהתרגשות.

השמחה הזו של זכיה היסטורית באליפות לא באמת מוכרת בעידן המודרני לאוהדי ספורט בארץ בכלל ולאוהדי כדורסל בפרט, אבל מאוד מוכרת בעשור האחרון לאוהדי הבייסבול בארצות הברית. שבע קבוצות שונות זכו בשמונה השנים האחרונות בתואר, בהן שתיים, בוסטון ושיקגו, שלא עשו זאת במשך 86 ו-88 שנים בהתאמה. אוהדי חולון לא שמעו, כנראה, על האיינג'לס, הרד סוקס והוייט סוקס, אבל סופסוף, לראשונה אחרי 15 שנה, יכולנו גם בארץ להרגיש שמבחינה ספורטיבית בכל זאת התקרבנו קצת לאמריקה.

2. הפינה לשיפוטכם: מכיוון שבייסבול הוא משחק של סטטיסטיקות, לפעמים מעגלים בענף פינות כדי להבליט את היוצא דופן. מתוך תיאור הגניבה המשולשת, אירוע נדיר ביותר, של שחקני קליבלנד באמצע השבוע נגד הוייט סוקס:

David Dellucci broke from third and Konerko's throw to catcher Toby Hall was in the dirt, allowing Dellucci to score. Dellucci, Carroll and Grady Sizemore, who was on second when the play began, were given stolen bases.

הזריקה של קונרקו לבסיס הבית לא הייתה טובה ואיפשרה לדייויד דלוצ'י להבקיע. בדרך כלל טעות מבטלת כל מהלך סטטיסטי אחר שנרשם במישרין כתוצאה ממנה. עדיין טריפל סטיל?

3. רנדי ג'ונסון מאריזונה הגיע ל-4,672 סטרייקאאוטים בקריירה, ובקרוב ירכוש בלעדיות על המקום השני בטבלת כל הזמנים, אחרי נולאן ריאן. מעבר לפיקנטריה שבעניין, חשוב להסתכל על ההופעה של ג'ונסון במשחק בו רשם את ההישג, מול סן פרנסיסקו - שבעה אינינגים ותשעה סטרייקאאוטים. הדיאמונדבקס נחלשו לאחר פתיחת עונה קטלנית, ולמרות שהם משחקים בבית הכי גרוע בליגה, כדי להגיע רחוק העונה הם צריכים עוד הופעות כאלה של הביג יוניט.

4. שיקגו וייט סוקס היא הקבוצה הכי לוהטת בליגה כרגע, עם 12 ניצחונות ב-15 המשחקים האחרונים והמקום הראשון ב-AL מרכז (הידוע גם בכינויו השגוי AFC מרכז). חוזה קונטרראס, גאווין פלויד וג'ון דאנקס עושים עבודה מצוינת בהגשה, מה שמבליט דווקא את החולשה של מארק בהרלי. בהרלי, המגיש בעל הקצב הכי מהיר בליגה, סבל מעונה גרועה ב-2006, בה רשם ERA גבוה של 4.99, אבל בעונה שעברה, בה האריך את חוזהו בקבוצה, חזר ל-ERA של 3.63, קצת פחות מ-ממוצע הקריירה שלו. את העונה הזו הוא פתח רע מאוד, עם מאזן 6:2 ו-ERA של 5.27. כרגע הוא החוליה החלשה בהגשה של הגרביים, ובמידה מסויימת זו נחמה, כי כנראה שיותר גרוע לא יהיה.

5. אין לנו ברירה אלא לעבור לסעיף הקבוע שלנו, ששמור לאחד והיחיד. ב"קנזס סיטי סטאר" החליטו להפסיק להתעסק בשטויות וללכת על מה שבאמת מעניין - הימורים האם בארי בונדס יילך לכלא (לצורך שעשוע בלבד, לא הימור על אמת). הליין שהם גיבשו הוא כזה: יחס של 1:2 (דולר שהושקע יחזיר שניים אם ההימור צלח) לתקופות של 0 עד 6 חודשים ושל 7-12 חודשים; יחס של 1:5 אם בונדס יבלה בין הסורגים 13 עד 18 חודש ומי שיהמר על 19 חודש ויותר יקבל פי שישה מכספו ביחס של 1:6.

אביב חדש בטורונטו

6. מאז ה-21 במאי, בו נוצחה טורונטו 4:3 על ידי אנהיים, המאזן שלה עומד על שבעה ניצחונות משמונה משחקים. מה שלא פחות משמעותי הוא מאזן ההגשה של הבלו ג'ייז בכל שמונת המשחקים הללו. פעמיים הם ספגו שלוש ריצות (כולל בפעם היחידה בה הפסידו), פעם אחת ספגו שתיים, שלוש פעמים ספגו אחת ורשמו שני ניצחונות על האפס, כשאת שניהם רושם ג'סי ליץ'. רוי האלאדיי לקח פיקוד על החוליה, שון מארקום מרשים, בארנט מפגיז, ליץ' משחק בונקר והבולפן עושה עבודה מצוינת. האם הבלו ג'ייז יהיו אלה שידברו ב-AL מזרח העונה?

7. היאנקיז כבר רמזו כי יעלו את ג'ובה צ'מברליין כפותח בקרוב, אבל בריאן קשמן שוב לוקח צעד אחורה. "אין החלטה בעניינו", אמר ה-GM של היאנקיז, שמסרב להיקלע להייפ הכללי ולמהר.

8. המאזן שלו הוא 0:2, ה-ERA עומד על 2.25 והוא השיג את הניצחון היחיד של הרד סוקס במסע למערב. ברתולו קולון חוזר ובגדול. טוב, במקרה שלו להגיד "בגדול" זה לא חוכמה.

9. 59 חבטות, 16 הומראנס, 38 הכנסות רצים וכמעט 31 אחוזי חבטה. איזו עונה עוברת על דני אוגלה מפלורידה, שבינתיים ממשיכים לסחוב בראש ה-NL מזרח.

10. סן דייגו פתחה את העונה בצורה קטסטרופלית, ונקודת אור כמעט בודדת בקבוצה היא שחקן הבסיס השלישי קווין קוזמנוף. רבים ניבאו לקוזמנוף פריצה כבר ב-2007, בה הסתפק ב-18 הומראנס, 133 חבטות ו-27.5 אחוזי חבטה. היום הוא כבר עומד על שמונה הומראנס ו-62 חבטות עם ממוצע דומה. הבעיה היחידה שלו: הוא משחק במגרש הכי גרוע בליגה לחובטים, ושילם מחיר ביום רביעי, כשריאן לאנגרהאנס מוושינגטון "שדד" לו הומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully