וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותו שום תואר לא ישכנע

29.5.2008 / 12:18

עוד מהימים בהם מאמן מכבי ת"א הצטייר כמושיע, אלי לאון מנהל בלוג שכותרתו ברורה: לפטר את שרף, שהוא "גס כמו גרשון, בלי הכישרון"

בלוגים באינטרנט פורחים במרחב הווירטואלי כפטריות יער אחרי הגשם. בלוגים פוליטיים הם כבד דבר שבשגרה. יוסי שריד מחזיק אחד כזה. אפילו רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, הקים לעצמו בלוג לקראת הבחירות המוניציפאליות בתל אביב. ברק אובמה מעדכן את האומה האמריקאית באופן כמעט יומיומי על מעשיו ועל התבטאות הכמרים אותם הוא פוקד. בתחום הספורט המצב שונה במקצת. הבלוגים המוכרים יותר עוסקים לרוב בביקורת תקשורת הספורט.

אלו הפחות מוכרים מתעסקים לעיתים בחדשות כדורגל עולמי, אבל רק אחד מיוחד, צבוע כולו בצהוב כחול, מתעסק אך ורק בנושא אחד - "לפטר את צביקה שרף!" (בכתובת http://sacksherf.blogspot.com).

אלי לאון, מפעיל הבלוג, אוהד מכבי תל אביב שרוף. הרי כשכותרת המשנה שנתן לאון לבלוג היא "למען מכבי-נגד שרף", ברור כי לא מדובר באדום מתוסכל שונא צהובים. "סך הכול אני אוהד מכבי מתוסכל", אומר לאון בשיחה לוואלה! ספורט. "אני אוהב את הקבוצה, אבל לא מרוצה מהמאמן. זו דרך המחאה שלי". וכשלאון אומר מחאה הוא אכן מתכוון לכך. בפוסט סרקסטי מה-2 במאי נותן לאון 10 עצות חינם למאמן מכבי לקראת הפיינל פור: "כאשר אומרים ניהול משחק, הכוונה אינה לצעקות והתפרצויות זעם על השחקנים/שופטים/עיתונאים/ספרדים תמימים הנמצאים בטווח קללה. הכוונה אינה גם להתרוצצות על הקווים, הנפת הידיים ומחיאות כפיים נאנדרטליים", נכתב בהמלצה מספר שלוש. המלצה מספר 10 חריפה הרבה יותר: "לא משנה מה תעשה. גרשון ומסינה תמיד יהיו יותר טובים ממך", מסכם לאון את מסכת ההמלצות.

לאון, שהעלה את הבלוג עוד בימים שנראה היה שצביקה שרף הוא המושיע של מכבי תל אביב, מכחיש כי יש לו טרוניה אישית כנגד מאמן מכבי שהפסיד העונה בגמר גביע המדינה ובגמר הפיינלפור מול צסק"א. "אני לא מכיר את צביקה באופן אישי", מסביר לאון. "אין לי שום דבר אישי נגדו. אבל אני לעומת אחרים, הולך למשחקים של מכבי עוד מהקדנציה הקודמת של צביקה בקבוצה ואני יכול להגיד שחד משמעית הוא פשוט מאמן שלא מתאים לרמות האלה".

לא מבין, זו מחמאה

את הסיבה להקמת האתר תולה לאון בזיכרון הקצר של אוהדי הספורט. בפינת הזיכרון בבלוג רושם לאון את המסה המרגשת הבאה: "אנו חיים בעולם בו יותר ויותר אנשים לא רוצים לזכור מה קרה להם לפני שבע דקות. אז סביר להניח שהם כבר הדחיקו את שנות הדשדוש הגדול, ברובן אימן צביקה שרף את מכבי.
מטרת בלוג זה היא להזכיר לכולם במי מדובר. זה עלול להיות טראומתי, אבל זה הכרחי". את האתר מעדכן לאון לפחות פעם בשבוע ובכל פעם מחדש מנסה לאון להזכיר לכולם, בעיקר לאוהדים הצהובים, את חדלונו המתמשך, על פי לאון, של צביקה שרף. למפעיל האתר יש דעה מוצקה לגבי זהות מאמן מכבי בעונה הבאה. "פיני גרשון הוא לדעתי הוא האופציה המועדפת. אני לא מת על האופי שלו, אבל הוא ווינר מוכח. פיני וצביקה הם המאמנים היחידים שהצליחו לשרוד במערכת של מכבי לאורך שנים, אבל פיני הוא היחידי שהגיע להישגים בקבוצה הזו".

את פרשיית עודד קטש מנתח לאון בצורה חדה עוד יותר. "עודד אמר כבר בעבר כי בעונה שהוא שיחק תחת שרף הוא התחיל ללכת לפסיכולוג. אומנם הוא לא קישר בין הפסיכולוג לשרף, אבל התזמון מעניין", נזכר לאון. "למרות שעודד הכחיש את הקטע שהוא אומר על שרף 'להגיד עליו שהוא לא מבין, זו מחמאה', אני חושב שהוא התכוון לכך בדיוק. הרי עודד היה שחקן של צביקה בעונה האחרונה של שרף במכבי והוא יודע בדיוק איזה מאמן הוא".

"ככל ששרף צבר יותר ניצחונות, הליכת הטווס שלו הזדקפה יותר ויותר", מתפייט לאון בפוסט שפורסם לאחר הפסד להפועל ירושלים בגמר גביע המדינה. "אבל, מי שמונע על ידי המוטיבציה להוכיח 'לכל האפסים האלה...', ולא מסוגל להגיב לשינויים של היריבה, יפסיד כמו תמיד במשחקים ומעמדים מחייבים. אפשר רק לקוות שפדרמן, שמתנגד עכשיו לחזרתו של פיני גרשון לקבוצה מטעמים שרק בוגרי קורס חנה בבלי לאכילת חטיפים עם סכו"ם יבינו, יבין בעצמו שקבוצת כדורסל זה לא הפילהרמונית של לונדון ולמאמנים גאונים כמו פיני מותר להיות גם קצת גסי רוח. שרף הרי אותו דבר רק בלי הכישרון".

התואר לא משנה

את קרב המוחות בין דורסמן הצעיר לצביקה הוותיק במעמד החשוב ביותר של הכדורסל הישראלי, יכריעו בעיקר השחקנים שיהיו רעבים יותר. אבל גם אם מכבי תגזור בסופו של דבר את הרשתות, לאון מקווה שהנהלת מכבי תל אביב "תתפקח" כהגדרתו ותחליף את צביקה. "למכבי יש בעיה. הם לא מוכנים לשלם למאמנים את הערך האמיתי שלהם. הרי הם לא רוצים לשלם לפיני את מה שהוא באמת שווה וגם לא לבלאט. באופן פרדוקסלי זה עולה להם בסופו של דבר יותר כסף. כשמתקמצנים במאמנים צריכים להתחיל להחליף שחקנים באמצע העונה, ואז זה כבר הופך להיות לא כלכלי. אני מקווה ומאמין שגם במכבי רואים שצביקה שרף הוא לא מאמן".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
  • עוד באותו נושא:
  • צביקה שרף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully