וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מכבי ת"א ואנחנו צריכים לקחת אליפות"

27.5.2008 / 23:13

יותם הלפרין אופטימי אחרי הניצחון על בני השרון, למרות היכולת הבינונית. אפי בירנבוים על היכולת של טפירו: "מאיר הוא ווינר אמיתי"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

כמה שניות, כמה נקודות, החטאה לפה או לשם. אלו הם הדברים שהכריעו הערב (שלישי) את משחק הפיינל פור השני לטובתה של מכבי תל אביב, שניצחה 55:57 את בני השרון ותפגוש את הפועל חולון בגמר ביום חמישי. שתי הקבוצות הציגו משחק התקפי רע, החטיאו בלי סוף, אבל למכבי, כמו למכבי, היה את המילימטר החסר כדי לעלות. אגב, 13 מ-16 של הצהובים מהעונשין לעומת 11 מ-21 של יריבתם, היו בדיוק הנקודות שעשו את ההבדל.

קאמינגס: "בסוף עשינו הגנה של יורוליג"

"ידענו שיהיה קשה כי בני השרון לא עשו לנו חיים קלים העונה. ההתקפה שלנו הייתה קטסטרופה, אבל ראינו שעם הגנה מנצחים משחקים", סיכם יותם הלפרין אחרי המשחק הקשה.

הגארד הישראלי, שקלע הערב 12 נקודות, התייחס גם למשחק הגמר מול הפועל חולון ביום חמישי: "מדובר בשתי הקבוצות הכי טובות בארץ, אבל אנחנו בכל זאת הפייבוריטים. בני השרון דיברו קצת יותר מדי לפני המשחק וזה מה שקרה. בסך הכל אנחנו מכבי תל אביב ואנחנו צריכים לקחת אליפות".

ניקולה וויצ'יץ', שהוליך את הקלעים בצהוב עם 13 נקודות, הדגיש גם הוא שמכבי תגיע למשחק מול חולון כפייבוריטית: "נצטרך להיות יותר טובים מהיום כדי לנצח את חולון. הריבאונד יהיה המפתח. זה משחק אחד והכל אפשרי, אבל אנחנו משחקים בבית ואנחנו מכבי תל אביב, ככה שאנחנו הפייבוריטים".

דרק שארפ העדיף להתייחס כמו רבים מחבריו, לתצוגת ההגנה של הקבוצה: "אם נשחק הגנה כמו היום בטוח ניקח אליפות ולא משנה איך ההתקפה תיראה. ההגנה היא המפתח ואם נתרכז בה ננצח".

וונטיגו קאמינגס הוסיף דברים באותה הרוח: "בשתיים וחצי הדקות האחרונות שיחקנו הגנה של יורוליג וזה מה שניצח את המשחק. זה לא היה ערב טוב שלנו מבחינת קליעה מול חולון נצטרך לשחק חזק ואגרסיבי ואם נגביל אותם בריבאונד יהיה בסדר".

צביקה שרף הוסיף: "היה משחק פלייאוף יווני. אני לא יודע למי לתת קרדיט – להגנה הטובה או להתקפה הפחות טובה. זה פיינל פור קשה לכולם, גם למכבי, ויש לנו עכשיו 48 שעות להתכונן למשוכה הבאה. חולון גמרה במקום הראשון בליגה, נתנה הצגות כדורסל יוצאות מהכלל, וצריכים לכבד אותה. המשחקים שלנו נגדה נגמרו בהפסדים, אבל בהפרשים נמוכים. נתאושש, נראה מה מצב הפצועים שלנו, הלפרין וכספי, ונתארגן לקראת יום חמישי.

"היה לחץ גדול לפני המשחק והלחץ יימשך גם אל יום חמישי. ככה זה מכבי. אני רוצה לברך את אפי על הקבוצה הנהדרת שלו. אפשר לתכנן כדורסל על רמה מסוימת. עם כל הכבוד למאמנים, זה לא תיאטרון בובות שאתה מושך בחוטים וקורה מה שאתה רוצה. סטטיסטיקה זה חלק מהמשחק. אני לא מאושר מכל כך הרבה איבודים, אבל היו היום הגנות מצוינות. אם עצרנו אותם על חמש נקודות ברבע שלם, זו כנראה באמת הייתה הגנה טובה".

בירנבוים: "אני גאה"

המאמו המפסיד, אפי בירנבוים, דווקא נשמע גאה בשחקניו בסיום. "המשחק שעברנו עושה כבוד גדול מאוד לכדורסל הישראלי", אמר בירנבוים, "למרות שהפסדנו, אספתי את הבחורים שלי ונתתי להם מחמאות. אמרתי להם שהם גברים אמיתיים, מקצוענים. הם נתנו הכל על המגרש. אם אני צריך להגיד למה הפסדנו, זה בגלל אחוזי העונשין ברבע האחרון.

"כמובן שזה מאכזב. זה מסוג הדברים שאתה מצפה לו ומחכה לו, וחסר לך את המומנטום של קליעת עונשין או ליי-אפ. זה מסוג המשחקים שתמיד יזכרו, ואני רוצה להגיד שוב שאני מאוד גאה במועדון שלנו שבשנתיים האחרונות שם את עצמו בטופ של הכדורסל הישראלי. ראינו מהשחקנים הצגה יוצאת דופן ועד השנייה האחרונה מגירים זיעה על הרצפה בשביל הניצחון. לא תמיד זה עובד.

מאיר טפירו, שסיים את הערב החשוב עם רק 1 מ-12 מהשדה, אמר: "זה לא אני, זו הקבוצה כולה. כדורים פשוטים לא נכנסו. חבל שבסופו של דבר זה לא נגמר 2 לנו, אבל עשינו את המקסימום. לגבי המהלך האחרון, לא רצינו להיכנס להארכה כי למכבי היו יותר כוחות מאשר לנו. קיוויתי שנקלע את השלשה שתגמור את המשחק, אבל חבל שלא עשינו את זה. אין מה לעשות, זה הכדורסל". גם ארז כץ, שהחטיא את השלשה האחרונה, אמר: "כל שחקן חולם לקבור את השלשה שתיקח למכבי את האליפות, חבל שלא הצלחתי לעשות את זה".

גם בירנבוים דיבר על עייפות: "בסוף לשחקנים שלנו היה חסר קצת חמצן. התכנון שלנו היה לא לשחק מהר במגרש הזה. אין לנו את היכולות לנצח ככה את מכבי. הכל דפק כמו שרצינו. עמדנו בכל המפתחות שביקשנו ורצינו, גם במשחק ההגנה היוצא מהכלל וגם בהתקפה, למרות שהרבה פעמים לא היה לנו כוח לגמור אחרי הגנה טובה סלים במתפרצות. בשתי ההתקפות האחרונות רצינו דברים אחרים, אבל אם איבי היה קולע את השלשה הכל היה נראה אחרת".

בירנבוים דיבר גם על הכוכב שלו, מאיר טפירו, שסיים את הערב החשוב עם 1 מ-12 מהשדה. "מאיר הוא ווינר אמיתי", אמר בירנבוים, "אתם זוכרים משחק ששאראס פספס 7 שלשות וקלע את השלשה האחרונה? מאיר מאמין בעצמו וביכולות שלו. יש לנו כמה בחורים על הספסל, אבל הם לא שחקנים למאני טיים של פלייאוף. מאיר יודע יותר טוב מכולנו מה היה צריך לעשות אחרת, ואם הוא היה חוזר מהפציעה יותר מוקדם - הרגליים שלו היו יותר טובות והיינו נראים אחרת.

"עכשיו אני צריך להרים את הבחורים שלי. נצטרך לקום ואני רוצה לראות אותם גם ביום חמישי. אני באמת גאה מהם. זה לא מהפה החוצה. נתנו פה מפגן גדול שכל המשחק רץ לכיוון שלנו. זה יהיה מאבק כי אני חושב שלנהריה יש יותר שחקנים טריים ולכן אנחנו צריכים להרים את עצמנו ולהופיע ביום חמישי כמו שצריך. אני יודע שאני עייף. ביום שישי אקח את אשתי וניסע לאיזשהו מקום.

"אני לא מפחד ממאבקים. כל הדברים האלה מחזקים אותי בתור מאמן. אם אני בודק משחק ואני רואה שהשחקנים שלי נתנו את המקסימום מבחינת כדורסל, אני מאוד גאה. מי שהוא מקצוען ואוסף סביבו שחקנים כאלה, תמיד יגיע למאבקים הכי גבוהים שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully