וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביב של יד אליהו

27.5.2008 / 6:57

אם בעבר מזרחי לפת את האליפות בידיו, כיום הצלחת מונחת על הפרקט. עוד זכייה של מכבי תהפוך את העונה הזו לחורפית במיוחד

מכבי תל אביב עומדת בפני הרגע הכי מכריע עבורה העונה. היא מגיעה לפיינל פור ללא רוטציה ברורה, בלי שחקן אמין התקפית ברגעי ההכרעה, עם הגנה חלשה, מאמן שעתידו בתפקיד בסימן שאלה גדול ויכולת הרתעה שנפגעה. מזה שנים מכבי לא נראתה כה שבירה, ויכולתה הרעה מאז תחילת אפריל השתקפה ברצף ההפסדים בליגה, ובחדלונה בגמר האירופי. האפשרות שהיא תסיים עונה ללא אף תואר אינה תלושה, ולמרות הרוגע והביטחון שראשיה משדרים, הם יודעים שיהיה זה כישלון מוחלט, רעידת אדמה במועדון, אם הצלחת תוענק לקבוצה אחרת.

על אף חסרונותיה הרבים, מכבי נהנית משני יתרונות בולטים על פני יריבותיה: ניסיון וביתיות. שלוש היריבות של מכבי לא חוו העונה מעמד גמר (ירושלים סילקה מהגביע את בני השרון וחולון, נהריה הודחה על ידי גלבוע/עפולה), ניסיון שהאלופה צברה בארץ ובאירופה, ועלה לה בכאב וייסורים. בנוסף, איך שלא נסובב את עניין הכרטיסים, למכבי יש את יד אליהו. שרף ושחקניו אמנם הפסידו שלוש פעמים בהיכל, מתוכן פעמיים לבני השרון, אולם זה עדיין האולם שלהם, היכל שמטיל חיתתו על יריבות כמו נהריה למשל.

הדברים שנכתבו מעניקים את התחושה כי רק למכבי יש מה להפסיד בפיינל פור, אך לא כך. אם בעבר שימון לפת את תואר האליפות בידיו, כיום הצלחת מחכה שמישהו רק יתכופף וירים אותה. לכן, מי שצריכות לעמוד בלחץ הן דווקא יריבותיה של מכבי. זו שעתן הגדולה. לאורך כל העונה הן ניצלו את שבריריותה של המכונה הצהובה, חבטו בה ללא רחם ויצרו לעצמן מעמד של קוראות תיגר לגיטימיות. הלחץ הוא הצד השני של מטבע ההצלחה, ונטל ההוכחה הוא אך ורק על כתפיהן של חולון, בני השרון ונהריה.

ענני מכבי ת"א והפועל ירושלים, שמכסים את שמי הכדורסל הישראלי בימים כתיקונם, התפזרו השנה, השמש היכתה בכל קבוצות הליגה והביאה לפריחה מרנינה. האביב של הכדורסל הישראלי. אבל עונות טבען להתחלף, וספק אם נראה מכבי וירושלים כאלו גם בעונה הבאה. ספק גדול יותר אם נראה ליגה כזו בעונה הבאה. דורסמן יתקשה לעמוד לבדו כלכלית בעוד שנה חולונית שכזו, לא בטוח שבני השרון תפגע בחיזוק ותגדיל את רוטציית השחקנים שלה, ירושלים כבר רומזת על "עונה פיננסית", נהריה תקווה שהבסיס הקיים יוביל להמשכיות, וכל שאר הקבוצות תחפשנה דרך לשרוד עוד שנה.

מעמד גמר בו תואר האליפות מונח על הפרקט, הוא הזדמנות פז לתואר היסטורי עבור קבוצה שאינה נקראת מכבי ת"א. העונה הנוכחית מעניקה תחושה של חד פעמיות, והיחידות שיכולות להפיח ממשות באותה תחושה, ולהפכה לבלתי נשכחת עבור הכדורסל הישראלי, הן יריבותיה של מכבי. עוד זכייה של מכבי, תהפוך את העונה הזו לחורפית במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully