וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמינגס: "נגיע בפוקוס של יורוליג"

26.5.2008 / 21:33

הגארד של מכבי ת"א דרוך לקראת משחק הפיינל פור מול בני השרון. גודס: "לנו יש יותר מה להפסיד". איבי: "אין גביע על ניצחונות בליגה"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יועד כהן

בשנים האחרונות התכוננו במכבי תל אביב רק לקראת מטרה אחת - פיינל פור היורוליג. בדרך כלל ניסו הצהובים לזכות בגביע רק כדי לחזור מאוחר יותר ולשייט דרך הפיינל פור הישראלי, בדרך לעוד אליפות מקומית. אלא שהשנה המצב שונה לחלוטין: לאחר עונה רוויית הפסדים (תשעה, שיא של כל הזמנים), אובדן של שני תארים (גביע, יורוליג) ועם יריבות רעבות כמו הפועל חולון ובני השרון, אותה תפגוש מחר (20:50, שידור ישיר בערוץ 10) בשלב חצי הגמר, האליפות הופכת להיות המטרה הראשית של אנשי מכבי, והיא בהחלט לא נראית פשוטה.

"זה מאני טיים"

מאמן מכבי תל אביב, צביקה שרף, סירב להתראיין ערב המשחק. את מקומו תפס עוזרו, גיא גודס, שהתייחס לשלושת ההפסדים לקבוצתו של אפי בירנבוים במהלך העונה הרגילה.

"יש בנו מוטיבציה גדולה להוכיח שמה שקרה מולם השנה זה מקרי", אמר גודס. "זה מאני טיים, וזה לא משנה מי היריבה. אתה מגיע לחצי הגמר ועושה את כל המאמצים להגיע לגמר. גם שם לא מחכה לנו גן של שושנים. מי שתעשה את המלהכים הנכונים ותשמור טוב יותר, תנצח. מה שקרה לנו בזמן האחרון לא רלוונטי. מה שחשוב זה רק מה שיקרה מחר. אנחנו מתרכזים רק בהווה ובעתיד. כל קבוצה חוששת להפסיד את האליפות, ולנו יש יותר מכולם מה להפסיד. אם בני השרון יפסידו, הם יגידו שמכבי היא קבוצה טובה יותר. אף אחד פה לא רוצה להפסיד פה אליפות. כל אחד רוצה לזכות בתואר".

וונטיגו קאמינגס, שהציג לאורך רוב העונה יכולת פושרת, יקווה להחזיר השבוע לצוות המקצועי על האמון שניתן בו. "אנחנו צריכים לשחק את הכדורסל של מכבי", סיפר קאמינגס. "בני השרון ניצחו אותנו בשלוש הפעמים הקודמות, אבל יהיה להם קשה לנצח בפעם הרביעית. ניקח את זה משחק אחרי משחק. אנחנו אמורים לנצח מחר. לא באנו לפה סתם כדי לזרוק לסל. אנחנו מרגישים שאנחנו הקבוצה היותר טובה. אנחנו רק צריכים לשחק כמו ביורוליג, וצריך להגיע בפוקוס של יורוליג".

גם דיוויד בלות'נטאל לא התרשם מן המאזן בין הקבוצות עד כה. "כל מה שקרה בין הקבוצות זה היסטוריה. מחר זה משחק חדש. בעיקרון זו הולכת להיות סדרה של משחק אחד". כשנשאל מה על מכבי לעשות כדי לנצח את המשחק, השיב הפורוורד כי "לא אגלה סודות מקצועיים, אבל ראינו את הקלטות מהמשחקים הקודמים והבנו שאנחנו צריכים להיות יותר אגרסיביים ולעשות עבודה טובה יותר בריבאונד".

"בני השרון קבוצה חכמה מאוד, יש לה מאמן חכם, שחקנים חכמים והם שמים לב לפרטים הכי קטנים", הוסיף סנטר מכבי, ניקולה וויצ'יץ'. "אנחנו צריכים הגנה חזקה ואגרסיבית של פיינל פור".

רענן כץ, מבעלי הקבוצה, נחת בנתב"ג בשעות הצהריים וישוב למיאמי רק ביום שני הבא. כשנשאל באשר לזהות מאמן הקבוצה בעונה הבאה, העדיף הישראלי-אמריקאי לשמור על עמימות. "אני לא רוצה לדבר על המועמדים. אמרתי שאני מחבב את דרוקר באופן אישי, אבל זה שהוא נחמד זה אומר שהוא יהיה המאמן של מכבי? כולם יודעים שגיביתי את צביקה כל הזמן. בינתיים הוחלט שנשמור על שקט בשבועיים האלה ולא נדבר". כאשר נדרש להארכת חוזהו של אטורה מסינה בצסק"א מוסקבה עוד טרם משחק גמר היורוליג מול מכבי, הוסיף כץ כי "אם היית מביא לי את מסינה במחיר סביר, גם אני הייתי מחתים אותו".

"לא מקבלים גביע על ניצחונות בעונה הרגילה"

גם בקרב אנשי בני השרון ניתן היה לחוש בדריכות הרבה, לקראת המשחק הרביעי והחשוב ביותר העונה מול מכבי. שלושת הניצחונות הקודמים הקנו ללבנים-כחולים לא מעט ביטחון, אם כי לכולם ברור שהפעם, כשאליפות המדינה מונחת על הכף, מדובר בסיפור שונה לגמרי.

המנהיג של בני שרון הוא כמובן מאיר טפירו, אשר רק לאחרונה שב מפציעה. "אנחנו רוצים להציג את ההגנה שעשינו כל העונה, ולהביא את כל מה שעשינו העונה למשחק מחר", אמר טפירו. "חייבים להיות בפוקוס ולעשות את מה שעשינו נגדם במהלך המשחקים האחרונים".

גם ארז כץ, חברו של טפירו לקו האחורי, התייחס בפרופורציות המתאימות למשחקים הקודמים בין הקבוצות. "0:3 על מכבי לא ייתן לנו את המשחק מחר, גם אם לא נוביל 0:10. מכבי ואנחנו יודעים שזה רק משחק אחד, ומי שיהיה טוב יותר, ינצח". ומה המפתחות לניצחון בעיניו של כץ? "ננסה להיות נחושים הגנתית ונשתדל להשאיר אותם מתחת ל-80 נקודות. אם נעשה את זה ונשמור על הממוצעים שלנו, ננצח".

לאנדודי איבי, משחקני הפנים הדומיננטיים ביותר בליגת העל העונה, צפוי מאץ'-אפ קשה מול גבוהי מכבי. נראה כי איבי בהחלט מודע לכך. "יהיה משחק קשוח, ואנחנו מצפים לו", סיפר. "כל שחקן כדורסל רוצה להגיע למעמדים האלה. זה משחק אחד ולכן אנחנו חייבים להוציא לפועל. לא מקבלים גביע על לנצח את מכבי שלוש פעמים בעונה הרגילה. מה יביא לנו את הניצחון? כדורסל הוא משחק פשוט. אתה צריך לעבוד קשה, לשים את הכדור בטבעת ולנסות לקחת את הניצחון".

במשחק ישפטו יהרי רייניש, יאיר מיכאלי וגילי עובד, כשעומר אסתרון יהיה השופט המחליף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully