וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזן נכון ושקול

יצחק סולומון

25.5.2008 / 13:33

התנהלות כלכלית נבונה של היו"ר מאזן גנאים, היא זו המביאה את בני סכנין לקצור את הפירות בבוא היום. הבלם היהודי-אמריקאי, מתיו באום, סיכם

התנהלות כלכלית ועסקית נבונה של יושב ראש קבוצת בני סכנין, מאזן גנאים, היא אחד הגורמים העיקריים למצב הכלכלי המאוזן של הקבוצה דלת האמצעים. בזכות ההתעקשות של גנאים לחתום על חוזים ארוכי טווח עם השחקנים הזרים שמגיעים לקבוצה, הוא קוטף בבוא היום את הפירות, שמאפשרים לו לאזן את התקציב שלו, כל זאת בתנאי שהמאמנים שלו פוגעים בול עם הזרים.

כך למשל היה עם ג'ון קולמה ואיליה יבוריאן. אלמלא התעקש גנאים להחתים את השניים על חוזים לשלוש שנים, הוא לא יכול היה לדרוש עליהם היום מאות אלפי דולרים. את קולמה הקולומביאני הוא הביא כשחקן אלמוני לישראל. המאמן אלישע לוי זיהה את הפוטנציאל, וגנאים מיהר להחתים אותו לטווח ארוך. כעת הוא דורש תמורתו כ-600 אלף דולר תמורת העברתו למכבי חיפה. ההערכה היא שבסופו של דבר יצטרך גנאים להתגמש מול ידידו, יעקב שחר, אבל גם כך יכניס לקופת הקבוצה סכום כסף בלתי מבוטל.

דוגמא נוספת היא החלוץ איליה יבוריאן. גנאים, שחטף אותו מקריית שמונה, רגע אחרי שעשה עם הקבוצה עלייה לליגת העל, כבר הצמיד לחלוץ תג מחיר של 700 אלף יורו. בסכנין אומרים שיש להם אינטרס שאם יבוריאן יעזוב בסופו של דבר, הוא יעבור לאחת הקבוצות הבלגיות המעוניינות בו, ולא למכבי תל אביב. "בבלגיה מסוגלים לעמוד בסכום כזה. בארץ לא בטוח", אומרים בסכנין.

המדיניות של גנאים היא להחתים את הזרים שלו על חוזים ארוכי טווח. הרומני בוגדאן אפוסטו, שהגיע בחלון ההעברות בינואר האחרון, הוחתם על חוזה לשנתיים וחצי. הגנאי ברנרד דון בורטי, שהוחתם לעונה הבאה סגר לשנתיים, וגנאי נוסף, קווקו אסיין, חתם לארבע שנים. עונה טובה שלהם תעלה את הביקוש והערך שלהם, ולא מן הנמנע שבקיץ הבא, היושב ראש מאזן גנאים שוב יגזור עליהם קופון מכובד.

בינתייים סיכם בקבוצה הבלם היהודי אמריקאי, מתיו באום, ששיחק במכללת קונטיקט בארצות הברית. באום, שנבחן בשבועיים האחרונים, הוחתם בהמלצת המאמן אלישע לוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully