וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור של הפועל רעננה בנוגע לנימבה נדחה

אייל בן יעקב

21.5.2008 / 16:02

בית הדין העליון של ההתאחדות קבע כי שיתופו של הקונגולזי היה כדין. נימבה ישלים את עונש ההרחקה שלו במשחק מול הפועל ר"ג

בית הדין העליון של ההתאחדות דן היום (רביעי) בסוגיית הרחקתו של פטי נימבה. כזכור, נימבה הורחק במשחק מול הפועל עכו ובית הדין המשמעתי קבע כי יורחק משני משחקים. השאלה שעמדה על הפרק, הייתה האם שני המשחקים של נימבה כוללים את עונש ההרחקה האוטומטי או מתווספים לעונש הרחקה זה.

לאחר שהורחק מ-2 משחקים דרשה הפועל פתח תקוה הבהרה לגבי הרחקתו של החלוץ מהמשחק השלישי, אז החליטה נשיאות בית הדין לעכב את ההחלטה לגבי המשחק שבמחלוקת ויצרה את המשבר עם שאר קבוצות הצמרת מהלאומית שטענו כי שיתופו של נימבה במשחק החשוב מול הפועל רעננה מעניקה יתרון בלתי ספורטיבי למלאבסים.

היום דן ביה"ד העליון בבקשת ההבהרה, אליה הצטרפו הפועל רעננה והפועל חיפה, אולם נקבע כי לשתיים אין זכות עמידה בנושא זה. ב"החלטת ההבהרה" פסק בית הדין כי כוונתו בפסיקתו המקורית הייתה לשלושה משחקי הרחקה בפועל, ופירש זאת בכך שעל "העונש האוטומטי", לכאורה, חובה להוסיף את הענישה בת שני משחקי הרחקה בפועל כפי שגזר מלכתחילה. במילים אחרות על פי בית הדין של ההתאחדות נימבה כלל לא היה אמור לשחק במשחק המריבה מול רעננה.

מתוך החלטת ביה"ד: "בנסיבות הזמן הקצר והכמעט בלתי אפשרי לדיון יסודי בעצם הערעור, הרי החלטת הנשיאות הייתה לדעתנו, בהתחשב בנסיבות, מאוד לוגית. בין שתי האפשרויות שניצבו בפני כבוד הנשיאות, דהיינו, לאפשר או לא לאפשר לשחקן לשחק נגד הפועל רעננה, הגיוני היה מצידה להעדיף כמצב ביניים את האפשרות הראשונה (לשחק), שאינה מבטלת את האפשרות העתידית לביצוע עונש "המשחק השלישי" בשבוע שלאחר מכן (אם כך יוחלט בערעור עצמו בפני בית הדין העליון), על פני האפשרות השניה (לא לשחק) שעלולה הייתה לפגוע בשחקן ובקבוצתו, במידה והיה מוחלט בביה"ד העליון כי העונש שהושת עליו הוא רק בן שני משחקי הרחקה. אכן, לפעמים צריך להחליט החלטות קשות ומהירות המכריעות בין שני מצבים משפטיים לא פשוטים, ואין מנוס מלעשות כן, כמיטב שיקול הדעת, המצפון והתקנון".

"בשורה התחתונה ומהנימוקים דלעיל: השחקן פטי נימבה יורחק ולא ישחק במשחק הבא של קבוצתו, הפועל פתח תקוהו ובכך ישלים את עונש ההרחקה בן שלושת המשחקים שהשית עליו בית הדין המשמעתי".

עופר צברי: "דחיית הערעור הייתה ברורה"

דחיית הערעור בנושא שיתופו של נימבה מול הפועל רעננה בסוף השבוע האחרון עוררה כמובן את זעמם של ראשי הקבוצות שמתמודדות מול פתח-תקווה על העלייה. ראשי הכחולים, לעומת זאת, נשמעו מרוצים בתום הדיון. "דחיית הערעור הייתה צפויה", אמר מנהל הפועל פתח תקווה, עופר צברי. "ההחלטה כי ניתן לשתף את נימבה התקבלה עוד לפני המשחק, באותו בית דין עליון עצמו, ולכן ברורה סיבת דחיית הערעור".

מנכ"ל הפועל פתח תקווה, אפי צפריר, הגיב גם הוא על ההחלטה: "היה ברור לי מלכתחילה כי מדובר בערעור חסר שיניים ומיותר. לא לכבודם של ראשי הקבוצות בצמרת הליגה להתעסק במשהו שנשיאות בית הדין העליון כבר נתנה את דברה בנושא, והיום הוכח עד כמה מיותר זה היה".

צפריר הוסיף וסיפר על ההכנות המיוחדות למשחק מול הפועל רמת גן בעוד יומיים: "הנהלת הפועל פתח תקווה עשתה הנחה מוקדמת ב-10 ¤ וחולקו 1000 כרטיסים בחינם בבתי הספר. נשים ייכנסו למשחק בחינם, וייעשו טקסים לקבוצות הנוער והותיקים. כמו כן אנחנו מנסים לארגן שדגל ענק של הקבוצה יונף במרכז המגרש, כמו בליגת האלופות"

אורן שטרלינג, חבר הנהלת הפועל חיפה, זועם על ההחלטה: "צר לנו שתוצאות המשחק ייקבעו לא על כר הדשא אלא על שולחן הדיונים, למרות שכולם מסכימים שזו החלטה תמוהה. אנחנו מקווים שהצדק ייעשה במחזור האחרון של העונה. חבל מאוד שבעלי קבוצות כמו יואב כץ ואלונה ברקת, אשר השקיעו את מרצם ואת זמנם, לא השיגו את המטרה שלשמה הם הגיעו לספורט, וזה מאבק ספורטיבי על ליגת העל, ולא דיונים משפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully