וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפורטוגלי של גרנט

יניב בינו

21.5.2008 / 13:10

מוריניו המציא אותו, אבל דווקא אחרי שהוא עזב ריקרדו קרבאליו נתן את עונת חייו והציל את המערכת מקריסה. למרות זאת, הבלם חייב עדיין להשלים זכייה בגביע האלופות

"תשכחו מג'ון טרי. ריקרדו קרבאליו הוא המגן הכי טוב שיש בסטמפורד ברידג' ובפער ניכר. הקפטן אמנם נוטה לקבל את כל תשומת הלב, אולם הבלם הפורטוגלי נתן עונה יוצאת דופן". את הדברים הדי מפתיעים הללו אמר לא מכבר טובי בראון, עורך האתר הלא רשמי של צ'לסי, בראיון שנעשה עם אוהדי קבוצות הפרמיירליג לסיכום העונה.

ביום רביעי יתנגשו כוכבים נוצצים מכל רחבי העולם, המאוגדים בשתי קבוצות על אנגליות, צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד על כר הדשא באצטדיון לוז'ניקי בגמר ליגת האלופות. יהיה שם שחקן עמוס בהילה, כריסטיאנו רונאלדו. ידרכו על הדשא סמלים, דוגמת פרנק למפארד ופול סקולס. יתרוצצו על המגרש חלוצים גדולים, כמו ווין רוני ודידייה דרוגבה. בין כל אותם סופרסטארים יהיה גם שחקן שקט ועניו, שעושה את עבודתו נאמנה ובצורה הטובה ביותר, הרחק מאור הזרקורים. כמות ההערצה והחשיפה שלו, בניגוד לכוכבים האחרים, אינה כה רבה, אך אין ספק כי השפעתו אינה פחותה משל השחקנים האחרים אולי אף יותר, זהו ריקרדו קרבאליו.

המצאה של מוריניו

קרבאליו, שנולד בפרבר ליד פורטו, החל את הקריירה שלו בקבוצת הפאר הפורטוגלית. אלא ששם הוא לא השיג דריסת רגל משמעותית והוא הושאל בצעירותו במשך שנתיים. בניגוד גמור לשחקנים שעשו את הפריצה עוד בטרם חצו את גבול ה-20, הרי שהבלם הפורטוגלי כמעט ולא היה מוכר עד גיל 25. אז עשה את הקפיצה המטאורית לקדמת הבמה של הכדורגל העולמי. בזכות עונה אחת, 2003/4, ובזכותו של מנג'ר אחד, ז'וזה מוריניו, הפך קרבאליו משחקן כמעט אלמוני לשם מוכר לכל חובב כדורגל. "למוריניו הייתה השפעה גדולה עליי, כפי שהייתה לו על פורטו", העיד הבלם. "הוא כל הזמן דרש שאשתפר עוד ועוד".

עונה אחרי הזכייה בגביע אופ"א, הגיעה שנת החלום של פורטו, בה הדהימה את כל אירופה כשזכתה בליגת האלופות. בסיומה של אותה עונה נערך טורניר היורו בפורטוגל. קרבאליו זכה ללבוש את המדים הלאומיים בפעם הראשונה רק בתחילת אותה שנה, כשבטורניר עצמו כבר קנה לעצמו מקום של קבע בהרכב של פליפה סקולארי. פורטוגל נוצחה בגמר על ידי יוון, ושמם של שחקני הנבחרת הפורטוגזית יצא למרחוק. 'המיוחד' שעקר לצ'לסי הביא עימו את קרבאליו. רומן אברמוביץ' פתח את הכיס ושילם 19.85 מיליון פאונד, סכום אסטרונומי באותם ימים עבור בלם.

המשלים של טרי

התחכום של קרבאליו והמשחק האלגנטי שלו כבשו את יושבי הסטמפורד ברידג'. הוא לא גבוה מאוד, הוא לא חזק מאוד, אבל הוא מצליח לנטרל ו'להרוג' את החלוצים העומדים מולו בזכות המהירות שלו, אבל יותר מכל בזכות השקט והרוגע. אלמנטים שהוא גם מקרין על חבריו להגנה ולקבוצה כולה. משחק הראש שלו הוא מן המשובחים שיש בפרמיירליג ובאירופה. התיקולים שלו אגרסיביים, אך נקיים ואלגנטיים. התיאום שלו עם הבלם והקפטן, ג'ון טרי, מושלם ובין השניים קיימת הבנה עיוורת, אחרי שיתוף פעולה בן ארבע עונות. את תפקיד הבלם הוא ממלא בצורה נפלאה, אבל כשהתבקש לא פעם בעבר על ידי מוריניו לתפקד כקשר, עשה גם את זה בצורה בטוחה ואמינה.

כבר מהתקופה בפורטו, נמנה קרבאליו כאחד מחייליו הנאמנים ביותר של מוריניו. לפיכך הפיצוץ המתוקשר ביניהם בתחילת עונת 2006 היכה גלים בבריטניה. במחזור הפתיחה במשחק נגד וויגאן, העדיף המנג'ר הארוגנטי לשבץ בהרכב את וויליאם גאלאס. "אני דורש לדעת למה אני לא משחק", רטן קרבאליו על מוריניו. "איך אני יכול להסביר ולתת תשובה לשאלה 'למה לא שיחקתי?' אם אני בעצמי לא יודע. בכנות, השקעתי מחשבה רבה באי הצבתי בהרכב, אבל אני לא יכול למצוא הסבר תקף".

מוריניו עט על טרוניותיו של קרבאליו כמוצא שלל רב. האיש שנהנה למלא את צהובוני הממלכה בכותרות פומפוזיות, לא איחר להגיב: "לקרבאליו יש בעיה בהבנת דברים, אולי הוא צריך מבחן IQ. אני עובד איתו ארבע שנים ואני לא צריך לשמוע את הציטוטים האלה דרך העיתונים. הוא ככל הנראה צריך לראות רופא". אבל מי שמכיר את קרבאליו ידע. הבלם לא חיפש פתאום להתהדר בכותרות ראשיות. הוא לא ניסה לעורר פרובקציות או חלילה להראות לז'וזה מי הכוכב במועדון. הוא ביקש רק דבר אחד לעצמו - לשחק כדורגל.

אולם אותו תאקל לא העיב על היחסים הטובים ששררו בין המנג'ר ושחקנו, שהשלימו במהרה וחזרו למצב תקין. עדות לכך ניתנה בעזיבתו הפתאומית של מוריניו את צ'לסי. בתקשורת האנגלית שוער כי קרבאליו לא היה בין השחקנים שהמנג'ר המתפטר שלח להם SMS על מנת לבשר להם את ההודעה עוד לפני שהיא יוצאת לתקשורת. אבל קרבאליו היה אחד מצמד שחקנים, ביחד עם דיידיה דרוגבה, שעזיבתו של מוריניו הייתה הכי קשה עבורם. הוא היה הראשון לצאת לתקשורת ולבכות את התפטרותו של המנג'ר האהוב: "אנחנו כל כך עצובים. אנחנו בהלם ממה שקרה. אני פשוט לא מאמין. עבורי, מוריניו הוא המנג'ר הכי טוב בעולם, קשה לי המחשבה שאיבדנו אותו. אני תמיד אכיר לו תודה על מה שהוא עשה עבורי ועבור הקריירה שלי".

החייל של צ'לסי

דווקא האהבה וההערכה הגדולה למוריניו הוכיחה מאיזה זן עשוי הפורטוגלי. חרף הבשורה המרה שקיבל זה עתה לא בחר קרבאליו להישאר תקוע בעבר כמו שחקנים אחרים ולהמשיך לחשוב על מוריניו. החייל הכי נאמן של 'המיוחד' עשה את הסוויץ' בצורה הכי מהירה. הוא השכיל להבין את הסיטואציה הקשה שנקלעה אליה הקבוצה וקם מהר מאוד מהקרשים. כבר בימיו הראשונים של גרנט קרא לחבריו להתאגד סביבו של המנג'ר הישראלי: "חשוב מאוד שנהיה מאוחדים ונעמוד מאחורי גרנט. הוא העתיד של המועדון כעת".

וקרבאליו נתן את כל כולו על המגרש. יתר על כן סיכן את בריאותו. במהלך העונה כשנפצע וספג פגיעה לא קלה בגבו, הצטווה לנוח כחודשיים. צ'לסי נאבקה אז בכל המפעלים ומכת הפציעות איימה להכריע אותה. ג'ון טרי נפצע גם הוא והבלם הברזילאי אלכס היה טרוד בלידת בנו השני. הבלם הפורטוגלי לא היסס, הקריב עצמו למען הקבוצה והתנדב לחזור למגרשים מוקדם מן הצפוי למשחק גביע הליגה נגד ליברפול, למרות שלא החלים מפציעתו באופן מלא. "חזרתי לא מזמן להתאמן וזה יהיה מוקדם עבורי לשוב לשחק, אבל אני פשוט חייב. אני רוצה וצריך לשחק כי הקבוצה זקוקה לי", הסביר בפשטות.

את ההכרה לעבודה הקשה שלו ולעונה המצוינת שנתן, הוא לא קיבל רק מהאוהדים, אלא גם מעמיתיו לקבוצה. קרבאליו נבחר לשחקן העונה של השחקנים. כמו כן, סיים הבלם במקום השלישי בתחרות תואר שחקן העונה של צ'לסי, אחרי ג'ו קול ומיכאל באלאק. "זה כבוד גדול עבורי לדעת שחבריי מכבדים אותי ומכירים בתרומתי למועדון", אמר בענווה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המשימה של אברמוביץ'

דרכו של קרבאליו היא כמשל לעונה כולה של צ'לסי. הקבוצה של הבעלים רומן אברמוביץ' יכולה היתה להתרסק לאחר עזיבתו הפתאומית של מוריניו, אלא שהקבוצה העשירה מסטמפורד ברידג', בדיוק כמו הבלם עצמו, העלתה את רמת המשחק שלה, הרימה את עצמה מדרגה אחר מדרגה והיא מסיימת את העונה עם הרבה גאווה.

אחרי התפטרותו של מוריניו, אמר עליו קרבאליו: "לעולם לא האמנתי שהוא יעזוב את צ'לסי מבלי לסיים את עבודתו ולהשיג את כל המטרות שהציב". הערב תהיה לבלם הזדמנות יוצאת מן הכלל לזכות בגביע האלופות עם צ'לסי, גביע ראשון מסוגו למועדון הלונדוני. אנשים רבים יוכלו לחגוג את הזכייה ההיסטורית של הכחולים בגביע, אבל ז'וזה מוריניו לא. קרבאליו יוכל לתת לעצמו מתנה נהדרת עבור יום הולדתו ה-30, שחל שלושה ימים לפני משחק הגמר. חשוב מכך, הוא יוכל להשלים את המלאכה עבור מוריניו ולהשיג את המטרה שהציב לעצמו 'המיוחד' בתחילת דרכו בקבוצה, ובכך לסגור מעגל עבור האיש שהביא אותו לקדמת הבמה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully