וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדות הקשה שעברתי עזרה"

אסף שקד

20.5.2008 / 15:41

לילות ללא שינה, משברים אישיים, טעויות שנובעות מהמצב וספסול שלא נגמר. טוטו תמוז מספר לראשונה מה עבר עליו העונה בבית"ר, והציטוט בכותרת מסביר איך צלח את הקשים: "אומרים לי הרבה אנשים מסביבי שאני פתאום מתנהג כמו מישהו בן 25"

טוטו תמוז בכלל לא היה אמור לעבור את העונה הקשה עם בית"ר ירושלים. מלך שערי הקבוצה בעונת האליפות הקודמת יכול היה להיות היום באירופה, אבל הבחירה שלקח השאירה אותו בישראל. "בשנה שעברה היו לי אין ספור הצעות מקבוצות בחו"ל ואמרו לי שזה הזמן לעשות את המהלך הזה כל עוד הברזל חם", אומר תמוז. "עמדו בפניי סכומים שלא חלמתי עליהם וחשבתי פעמיים ואמרתי לעצמי שאחרי עונה טובה בבית"ר אני יכול לתת עונה עוד יותר טובה, ולא הקשבתי לאף אחד. לא לאנשים הקרובים עליי ונשארתי גם כשהייתי בתקופה הכי טובה. כשראיתי העונה בתקשורת שאני צפוי לעבור לקבוצות אחרות בליגה, כולל נתניה, לא התייחסתי לזה. לא אני שמעתי על זה ולא הסוכן שלי ואני לא מבין בכלל איך הם הגיעו לזה. אני לא מזלזל חלילה בנתניה, אבל יש לי מספיק הצעות בחו"ל ואם אעזוב את בית"ר זה רק לקבוצה בחו"ל".

אתה מרגיש בשל בשביל לצאת לחו"ל?

"בוא אני אספר לך משהו. יש לי כמה הצעות מכמה קבוצות בחו"ל שמוכנות לשלם לי חוזה טוב מאוד, אבל אני חושב שהעתיד שלי הוא כרגע בבית"ר וזה מה שאני רוצה. כרגע אני לא חושב שמיציתי את עצמי בבית"ר ירושלים בשביל לצאת לקריירה בחו"ל".

כי אתה יודע שמדברים עליך בהקשר של חו"ל, כנראה מתוך מחשבה שבית"ר שוב תביא חלוץ בכיר ויקר על העמדה שלך. אתה בכלל מרגיש בשל מספיק להיות החלוץ המוביל של בית"ר ירושלים, מרגיש מתאים לאתגר הזה, כדי שהעונה הזאת לא תחזור?

"הייתי מוכן לזה כבר בשנה שעברה, אבל אז הגיעה העונה הזאת שהקשתה עליי. אבל זה לא מה שיעצור אותי. איך אומרים, '"כשאתה מתכנן תוכניות, אלוהים למעלה משנה לך אותן', כנראה שתכננתי יותר מדי תוכניות שבסופו של דבר זה לא הלך. גם לא הייתה לי פגרה מספיק טובה להתכונן טוב לעונה הזאת, אליפות אירופה די קטעה את זה. כבר שהייתי ילד קטן החיים שלי לא היו קלים, מי שמכיר את סיפור החיים שלי יודע שהייתי צריך להתמודד עם הרבה דברים לא קלים בחיים.

"כשאתה עובר דברים כאלה אתה לומד להתמודד עם כל דבר אחר בחיים. כל מה שעברתי כשהייתי קטן וגם מה שעברתי עכשיו, הפך אותי להיות חזק יותר. זה רק גרם לי להתחשל. אומרים לי שאני לא בגיל שאני אמור להיות כי זה בנה אותי אחרת. לא ישנתי טוב הרבה לילות העונה, ועברתי הרבה רגעי משבר. זה גם לא היה קל וגם לא קיבלתי הרבה הזדמנויות. אני בא לעונה הבאה הרבה יותר מוכן. בעונה הראשונה שלי בבית"ר בניתי את השם ונתתי שערים, השנה בניתי את עצמי מנטלית והתבגרתי כשחקן וכבנאדם, אני מלא תקווה שהעונה הבאה תראה אחרת לגמרי".

"שום דבר לא ימחק את העונה הקשה"

את העונה הקשה שמחכה לו תמוז חש כבר בקיץ, באליפות אירופה עם הנבחרת הצעירה. משם זה המשיך עם הבאת רומולו, ספסול מתמשך, ראיון לא נעים של אימו בתקשורת ותסכול שנגמר רק בגמר הגביע האחרון. "הרגשתי כבר באליפות אירופה שזאת לא הולכת להיות עונה מזהירה שלי", אומר תמוז. "אין ספק שהחזרה לבית"ר ובמיוחד לספסל של הקבוצה אחרי עונה טובה שהייתה לי, לא הייתה קלה עבורי. ברמה האישית היו לי שאיפות שלצערי לא הצלחתי להשיג. רציתי לשחק יותר, לכבוש יותר ולקחת חלק פעיל יותר בקבוצה, לפחות כמו שהייתי לפני שנה.

"כשראיתי שזה לא קורה, היה לי קשה מאוד לקבל את זה והתאכזבתי מאוד, כתוצאה מזה זה לקח אותי למקומות לא טובים שגרמו לי לעשות טעויות שלא הייתי חוזר עליהם. אני מאמין שאם הייתי מקבל משחקים מלאים כן הייתי מגיע לכמות גדולה יותר של שערים. אם הייתי מקבל יותר הזדמנויות אני בטוח שהייתי יכול לתרום יותר".

כשרומולו הגיע בתחילת העונה, חשבת שתוכלו לשתף יחד פעולה?

"כל אחד בקבוצה ידע שבקיץ הולך לנחות בבית"ר חלוץ זר וגם אני ידעתי. גם אני הכנתי את עצמי לזה שהולכת להיות לי תחרות ועוד עם שחקן זר. לרומולו היו קשיי התאקלמות בתחילת העונה ואני זכיתי לפתוח בהרכב, כבשתי במחזור הראשון מול בני יהודה וניצלתי את הצ'אנס שקיבלתי. אבל אז הגיע המשחק מול הפועל תל אביב במחזור השני, שהיה עבורי משחק פחות טוב. כשרומולו קיבל אחרי זה את ההזדמנות הוא ניצל אותה בצורה הטובה ביותר ואני איבדתי את המקום בהרכב. זה השפיע עליי וקיבלתי את זה באכזבה גדולה. לאחר מכן במהלך העונה, כשראיתי את רומולו פורח, מצד אחד הייתי מאוד מבסוט בשבילו כי הוא שחקן טוב ובחור טוב ובסופו של דבר זה עוזר לנו כקבוצה להצליח, אבל מצד שני היה לי קשה לשבת בצד ולא לשחק".

אמרת שהרגשת שהתבגרת בעונה הזאת.

"עברתי דברים לא קלים וזה ביגר אותי באופן אוטומטי. אני בן 20 ואומרים לי הרבה אנשים מסביבי שאני פתאום מתנהג כמו מישהו בן 25. זה אולי חלק ממה שעברתי העונה. העונה הזאת שינתה אותי מאוד, זה שינה אצלי המון דפוסי התנהגות. אם פעם חשבתי שאני עושה דברים בצורה נכונה, פתאום פתחתי את העניים והבנתי שאני עושה אותם לא טוב".

בוא נחזור לאותו מקרה בו אימך תקפה את שום, שיאה של העונה הקשה שלך. דיברתם מאז אותו מקרה?

"אחרי אותו מקרה הייתה לי שיחה אישית עם שום ודיברנו. אני לא יכול להגיד שבאותה שיחה הכל נסגר ברוח טובה כי הייתה באוויר הרגשה לא נעימה. ידעתי שמה שקרה פוגע בי בסופו של דבר, אבל החלטתי לא לדבר יותר, לשמור על שקט ולנסות ולדבר על המגרש. אחרי אותו מקרה קיבלתי סטירה מצלצלת שביגרה אותי מאוד, סך הכל עברו מאז כמה חודשים ואני מרגיש שגדלתי בכמה שנים. בסופו של דבר אני לא בא לאף אחד בטענות אלא רק אליי, כי אני חושב שלא הייתי בסדר"

כשחזרת להרכב וקיבלת גם הזדמנות במחצית השנייה בגמר הגביע, נראית מעט חלוד.

"זה נכון, היה לי קשה מאוד במשחקים הראשונים שחזרתי לשחק אחרי תקופה ארוכה שאתה על הספסל. מעבר למצב רוח הלא טוב שהייתי שרוי בו, לא קל פתאום לחזור אחרי תקופה שאתה לא משחק קבוע ולעשות ניסים ונפלאות על המגרש. הייתי חלוד ואיבדתי הרבה דברים. הרגשתי את זה במיוחד בגמר גביע במצבים שבשנה שעברה הייתי מנצל אותם ופתאום לא הצלחתי לכבוש אותם. יש לי ביקורת עצמית גבוהה והרגשתי לא טוב עם המצבים שלא כבשתי בהם בגמר, אבל בסופו של דבר זכינו בגביע וזה נתן לי את הרעב להצליח במשחק הבא שלנו. משחק זה לא כמו באימון והרגשתי את זה על עצמי".

עד כמה הזכייה בגביע והמשחק מול נתניה פיצו על העונה העגומה מבחינתך?

"זה שעברתי עונה לא קלה אני אזכור תמיד ושום דבר לא ימחק את זה. הזכייה בגביע והמשחק מול נתניה לא פיצו על העונה שעברתי, זה יותר הוסיף קצת אושר ללב, זה נתן לי רגעים שמחים מאוד".

"אני לומד מדרוגבה"

העונה האחרונה של תמוז סימלה גם את הדרך שהוא צריך לעבור כדי להגשים את מלוא הכישרון שלו. גם הוא יודע שחסר לו ליטוש במספר פרמטרים. "אני יודע שיש לי דברים שאני צריך לשפר בשביל להיות חלוץ יותר טוב ואני עובד על זה. אני צריך לשפר את התנועה שלי על המגרש ואת המסירה ואני עובד על זה באופן אישי. הרבה פעמים אני רואה משחקים של הקבוצות הגדולות בעולם ולומד מהחלוצים המובילים ביבשת. אני רואה הרבה את דרוגבה, שהוא החלוץ הכי טוב בעולם, ואני לומד ממנו הרבה".

אתה בסה"כ בן 20 וכבר מחזיק בדאבל ועוד אליפות, יש עוד שאיפות?

"יש עוד מלא שאיפות, יש עוד הרבה במה להשתפר ולאן להגיע. בעיקר ליגת אלופות. זה יהיה אחד הרגעים המאושרים אם נגיע לשם. ראיתי את מכבי ת"א וחיפה שהגיעו לשם והם לא שוכחים את הרגעים האלה. עם חיזוק מתאים אנחנו מסוגלים להגיע לשלב הבתים. זה לא הלך טוב בתחילת העונה בעיקר בגלל שהתחלנו הכל באיחור, אבל אפשר לעשות את זה, בעיקר בית"ר ירושלים עם השלד הכי טוב בליגה. אנחנו קבוצה שבנויה טוב מאוד, אנחנו יודעים טוב מאוד איפה כל אחד מאיתנו נמצא על המגרש וזה מה שחשוב".

מיהו שחקן העונה שלך?

"קודם כל שחקן העונה חייב להיות מבית"ר כי אנחנו הדאבליסטים, יש כל מיני שמות ויש מספר שחקנים מהקבוצה שלנו אבל לדעתי הכי טוב היה גל אלברמן. הוא משקף את העבודה הקשה, את המקצוענות, הוא בנאדם לפני הכל ואין ראוי ממנו להיות שחקן העונה וזה לא חייב להיות בהיבט של גולים אלא בתרומה על המגרש וזה מה שהוא עשה".

למדת לחיום עם הקהל של בית"ר ירושלים?

"יש רגעים שהקהל עשה לנו דפיקות לב, אבל יש לנו קהל גדול שתומך בנו ואנחנו מחזירים להם על המגרש. אני חושב שזה הקהל הכי טוב בארץ. כשבאתי מהפועל פתח תקוה הקטנה להר הגעש בירושלים זה היה מעבר גדול והבנתי שנחתת בקבוצה עם האוהדים הכי טובים שיש. אני מבין את התפרצות הרגש של האוהדים שלנו, לזכות בדאבל ראשון בהיסטוריה זה דבר שכל אוהד, כמו כל שחקן, יזכור לכל החיים".

לסיום, מה הרגע הכי מאושר שלך בקריירה? הצמד בקריית אליעזר?

"תתפלא, אבל לא. הרגע הכי מאושר שלי היה הכדור שקאלה עצר לעובד בגמר הגביע. זה היה רגע שבו הייתי הכי מאושר בחיים שלי, אתה לוקח גביע ועוד בשנייה האחרונה של הפנדלים. הצמד מול חיפה נשאר מאחור, זה בעבר, אנחנו עם הפנים לעתיד והכדור שקאלה עצר זאת הייתה התפוצצות של רגשות. זה רגע שאזכור תמיד. כל הביקורות יכולות לבוא תמיד גם אם הן לא נכונות. לכל שחקן יש לו את הירידות והעליות שלו. אבל הנה גם קאלה, שספג את אותן ביקורות ידע להיות שם במאני טיים ולעזור לנו. זה אולי ממחיש בצורה הטובה ביותר את הקבוצה הזאת ואת השחקנים שנמצאים בה. שחקנים שלא נותנים לשום דבר לשבור אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully