וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמות של שחר ושניידר

19.5.2008 / 16:11

יעקב שחר מתכנן הצערה בעונה הבאה במכבי חיפה, אבל זה לא אומר שהוא לא יהיה חייב לפתוח את הכיס כדי שתהליך ההבראה יצליח. חמי אוזן סוגר מחזור ותוהה האם מכבי תל אביב יכולה לבנות את הקבוצה סביב שבחון

כוכב: אבי נמני

הצילומים המדהימים מסיום המשחק של מכבי תל אביב מול מכבי פתח תקווה, בהם נראו ניר לוין ושאר אנשי הספסל של הקבוצה מתחננים לאבי נמני שייכנס, לימדו כי המצוקה בה היה שרוי המועדון רחוקה עדיין מלהסתיים. חוץ מאבי נמני, אף אחד לא הבין מה באמת חשוב באותם רגעים: הניצחון או הפסטיבל. עכשיו מכבי תל אביב נדרשת לשאלות האמיתיות, שיכריעו האם הפרידה מנמני היתה אולי מהירה מדי עבור המועדון או עוד שלב אחד בדרך לעידן פוסט נמני.

השאלה המרכזית, מן הסתם, תהיה קשורה בנמני, או יותר נכון בעמדה שלו. איזה שחקן מכבי תל אביב מייעדת לעמדת הקשר המוביל שלה, אולי העמדה הכי חשובה בבניית הקבוצה. או ליתר דיוק: האם לתת את המפתחות ליוסי שבחון ולהעמיס עליו את חיבור חלקי הקבוצה, או להביא לידו שניים שלושה שחקנים שיזיזו אותו לעמדת השחקן אקסטרה, כזו שהקבוצה לא תהיה תלויה יותר מדי בכושרו או מצב רוחו. עד היום, אף אחד לא עשה את זה במקום אבי נמני, כי נמני תמיד היה שם. בעונה הבאה השחקן שיחליף אותו בעמדה הקריטית הזאת יקבע לא מעט האם מאור בוזגלו יהיה פלופ או הברקה והאם שניידר יוכל להתחרות בגאידמק.

זאת שאלה קשה, מאחר ששבחון הוכיח בלא מעט משחקים העונה שהוא שחקן נהדר, עם מגוון ביצועים של שחקן גדול: גם דריבל, גם סיומת, גם מסירה, גם קור רוח. הבעיה היחידה שאף אחד עדיין לא יודע מתי זה יקרה, לכן אולי יהיה עדיף למכבי תל אביב לבנות מסביב לשבחון קבוצה שתעזור לו להצליח, ולא קבוצה שהוא יצטרך לעזור לה. להביא מנהיג או שניים שיתנו לו ראש שקט לבצע את מה שהוא יודע. גם זנדברג התחיל במכבי חיפה בתור שחקן אקסטרה וגמר בתור שחקן שמביא אליפויות. לדעתי, שבחון עדיין לא נמצא בשלב של לרשת את נמני, אבל אם יבנו מסביבו קבוצה רצחנית כמו שבנו סביב נמני - עם קלינגר, שלח, זוהר, דריקס - הוא יוכל בעתיד להגיע לשם.

נופל: ראובן עובד

ראובן עובד כבר פרש מכדורגל, הוא רק לא סיפר לכם על זה. הוא כבר לא נראה כמו שחקן כדורגל, הוא אף פעם לא חשב כמו שחקן כדורגל, נשארו לו רק הרפלקסים נגד המאמן: עכשיו הוא רב עם אלי גוטמן, קודם הוא רב עם ניר קלינגר, ניר לוין ואלי כהן, אבל אלה הם רק פרפורי גסיסה של שחקן שלא ייצא ממנו כלום יותר. כמה סמלי היה שהוא החמיץ את הפנדל המכריע מול בית"ר, עם שפת גוף של שחקן שלא רוצה ללמוד כלום, ורק מאשים את כל העולם. סוס שרק מחרבן כל היום באורווה ומחפש מי ינקה אחריו. כמה סמלי שזה קרה אחרי השער של גרשון, שחקן שהוא אנטיתזה לעובד. מכאן יש לעובד אולי עוד אופציה אחת: לעבור לכדורגל חופים, כמו צחי אילוז. שם מותר לאבד כדורים, שם מותר לרוץ ללא כיוון, שם מותר לו לא לדפוק חשבון. שם מותר להיות ראובן עובד.

הצעת ייעול: אל תחסוך, שחר

ההחלטה של יעקב שחר למנות את אלישע לוי היתה התגובה הראשונה שלו לכניסתו של ארקדי גאידמק לזירה בה הוא שלט עד אז. בשנתיים האחרונות שחר בחר, יש שיאמרו קצת ביוהרה, לא לשנות אסטרטגיה. לסחוט עוד קצת את הלימון במקום לשתול עץ חדש. הבחירה של שחר באלישע לוי אומרת קודם כל הצערה. נביא מאמן שיודע לטפח צעירים, שיכול לתת להם את הביטחון, את הבמה, את האומץ, ונקטוף את הלימונים החדשים בעוד כמה שנים. קצת דומה למה שיובנטוס עשתה עם ראניירי בקיץ שעבר, כשמינתה מאמן שיבנה משהו לכמה שנים. מחשבה יפה, אולי אפילו הברירה היחידה עבור מי שלא רוצה לשחק את המשחק המשוגע ולשלם לילד בן 20 כמו מאור בוזגלו כמעט חצי מיליון דולר. אלא שמבט על צעירי חיפה במשחק מול הפועל תל אביב, ובראשם רפאלוב, מחייב את שחר לשים שני סייגים כדי שתכנית ההבראה שלו בעונה הבאה תוכל להצליח.

הדבר הראשון והקל ביותר הוא לכנס מסיבת עיתונאים ולהוריד ציפיות. תבטיח כדורגל יפה, תבטיח שהגאווה של מכבי חיפה תחזור, אבל המשימה הראשונה היא בניית קבוצה, ושזה דורש המון סבלנות מכולם. אם שחר יפקיר את אלישע לוי עם מלאכת הדוברות בעניין הזה של המטרות והציפיות, הוא יעשה עוול למאמן החדש שלו. הדבר השני והיותר חשוב, הוא לקחת בחשבון שלרוב הצערה לא אומרת בדרך כלל קיצוץ בתקציב. אפילו להפך. ראינו לא מעט מועדונים שנכנסו לתהליך של הצערה, לא ממש השקיעו בשחקני הרכש, וקיבלו צעירים שלא יכלו לסחוב את העגלה ונשארו עם טראומות לשנים הבאות. מי שחושב, בהקשר של מכבי חיפה, שעוד דקות משחק לליאור רפאלוב יהפכו אותו לשחקן יותר רציני שיכול להוביל את הקבוצה במשך עונה שלמה, מוזמן לקרוא את ההיסטוריה של מאור מליקסון ואבירם ברוכיאן.

כדי שקבוצה צעירה תוכל לפרוח, בטח במועדון גדול ומצליחני כמו מכבי חיפה, חייבים לידם לפחות שניים-שלושה שחקנים ברמה גבוהה מאוד שיוכלו לבנות עבורם את הגשר. שניים- שלושה שחקנים שאין היום למכבי חיפה. אלון חרזי כיוון לנקודה הזאת כשאמר כאן בראיון בשבוע שעבר שחייבים להביא קשר דומיננטי ליד בירם כיאל. אני לא בטוח שקולמה אחד הוא מספיק בשביל זה, אבל בכל מקרה שחקני הרכש הבאים של מכבי חיפה יהיו חייבים להיות בדרגה אחת או שתיים טובים יותר מהקשר הקולמביאני של סכנין. ולא צעירים דוגמת רנאטו או הרפתקאות דוגמת אנדרסון, אלא שחקנים מוכחים. כאלה שיוכלו להיכנס כמה שיותר מהר לקלחת ולעשות סדר, סטייל טלקיסקי ומקרייב. כאלה שיזיזו שחקן סחוט דוגמת בוקולי למקום אליו הוא שייך: הספסל. וזה אומר, מר שחר, להכניס כנראה את היד טיפה עמוק יותר בכיס, אבל לחסוך את הכסף הזה בעתיד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

התקשורת אשמה: מה יש לך להסתיר, יאמר?

בקשתו/איומו של דניאל יאמר לעבר התקשורת במסיבת העיתונאים לכבודו של לותר מתיאוס -
"התקשורת לא תוכל להיות יותר תככנית, אגרסיבית, נבזית וחסרת סבלנות" - לא הגיעה ככה סתם. זה זמן רב יאמר מנהל קרב כנגד כל מילה שנכתבת על מכבי נתניה, ובהתאם לאיום המרומז ששלח במסיבת העיתונאים, הוא לא מתבייש ללכלך את הידיים ולוותר על הפאסון המתבקש. לאחרונה אפילו עלתה באתר הרשמי של הקבוצה פינה מוזרה וחסרת תקדים בעולם הכדורגל, בה מנותחות כל ידיעות המקומונים, מה האמת מאחוריהן, מה האינטרס שמניע אותן, או בקיצור משחק בארגז חול וחיטוט בבוץ ורפש. ראשי נתניה יורדים שם לרזולוציות כל כך קטנות, שצריך לקרוא כדי להאמין שזאת סגנית האלופה. אתם יכולים לדמיין מועדון רציני אחר, בארץ ובחו"ל, שמפרש כל ידיעה במקומון? בטח שלא. אבל רק כשרואים את זה, מבינים עד כמה ראובן עטר היה בעצם כסות לחובבנות של האנשים של יאמר, בדומה למה שדרור קשטן היה עבור הקרקס של הפועל תל אביב לפני שעזב לנבחרת. מעניין מה מתיאוס יחשוב על זה, אם יספרו לו על כך.

קלישאת המחזור

"קודם כל מכבי תל אביב תבטיח את ההישארות, ורק אחר כך תתעסק באבי נמני"

המחזור הבא: הפועל כפר סבא – מכבי תל אביב

מכבי תל אביב זה משחק בית די נוח עבור הפועל כפר סבא, שאם תפסיד בשבת כנראה גם תרד ליגה. מכבי תל אביב של העונה היא לא ממש קבוצה יציבה, בטח בחוץ, בטח אחרי ניצחון, בטח אחרי שהבטיחה כמעט סופית את הישארותה במחזור הקודם. השאלה, במיוחד במקרה של ניצחון, היא האם הפועל כפר סבא שוב תתחמק מהשאלה שמחכה לה על שולחן המועדון כבר כמעט חצי שנה: מה עושים עם אלי אוחנה. על פניו, מרחוק, נראה שהנהלת כפר סבא די נשבתה בקסמו של כוכב הכדורגל לשעבר.

אלי טביב מתנהג יותר כמו מעריץ מאשר כמו בוס. הוא לא דורש תשובות, הוא לא מסיק מסקנות, הוא לא דופק על השולחן. הוא גם לא היחיד. ראינו בעבר לא מעט מנהלים שנראו מעט מתבטלים כשהם הצטרכו לדרוש תוצאות ממאמנים שבמקרה היו גם כוכבי ענק כשחקנים. זה, לפחות, מה שכפר סבא משדרת: הגנה מוחלטת על דרכו של המאמן. תמיד השחקנים אשמים, תמיד הם לא בכושר, תמיד הם לא מספיק רוצים. המאמן לא חייב דין וחשבון לאף אחד. זה מנוגד לכל היגיון מקצועי בריא, הבסיס לחוסר מקצוענות. אם הנהלת כפר סבא לא תבין זאת בהקדם, הקבוצה שלהם תרד ליגה. אולי לא העונה, אבל בטח בעונות הבאות. כי לגישה כזאת אין זכות קיום לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully