וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תהרסו לנו את ההזדמנות הזו"

אריק רחמיאן

19.5.2008 / 12:43

מכבי נתניה הציגה רשמית את לותר מתיאוס, דניאל יאמר הזהיר את התקשורת: "מעכשיו כל משפט שלכם יעבור לכל העולם, לא תוכלו יותר להיות תככנים ונבזיים". מרין נכנע ללחצי ההנהלה וחתם לשנתיים

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יועד כהן

מכבי נתניה ערכה היום (שני) מסיבת עיתונאים חגיגית שבה הציגה הקבוצה את מאמנה החדש, לותר מתיאוס. הבעלים דניאל יאמר, שגאה בהבאתו של כוכב העבר של נבחרת גרמניה, נראה חייכני ונרגש מהגעתו של הכוכב לעיר היהלומים, אך במסיבת העיתונאים החל בהתקפה על התקשורת ודרש ממנה להתייחס בכבוד למאמן.

"אני מאוד גאה שלותר מתיאוס כאן בישראל"

"כולכם הגעתם לכאן לא בגללי, אלא בזכות אדם מיוחד ומאמן מצוין, ואני מאוד גאה שלותר מתיאוס כאן בישראל", פתח ואמר דניאל יאמר, "הייתי רוצה להגיד לתקשורת שמהיום כל משפט שאתם כותבים יעבור לכל העולם. התקשורת לא תוכל להיות יותר תככנית, אגרסיבית, נבזית וחסרת סבלנות, ואני מקווה לפתוח דף חדש עם העיתונאים.

"אני לא מנסה לבנות אימפריה, אלא משהו שהקהילה המקומית תוכל ליהנות ממנו", המשיך יאמר, "הדבר היחיד שאני רוצה זה להוכיח לעולם שאנחנו מדינה חזקה. יש לנו הזדמנות נדירה לפתוח את הכדורגל הישראלי לעבר העולם, ואני מקווה שכל הנוכחים בחדר לא יהרסו לנו את ההזדמנות הזו".

"התקציב יהיה תלוי בדרישות של מתיאוס"

נראה היה שגם לותר מתיאוס עצמו נהנה מתשומת הלב, ואמר: "המאמן לבדו אינו יכול לנצח משחקים, המאמן זקוק לצוות טוב ושחקנים טובים. אעשה כמיטב יכולתי כדי להפוך את נתניה לאלופה. אני כאן כדי לתת הכל ולעזור לקדם את הספורט שאני אוהב כל חיי. אנו רוצים להביא שחקנים טובים, לבנות קבוצה חזקה, ולהתמודד בעונה הבאה כמיטב יכולתנו מול האלופה בית"ר ירושלים".

ואם לא יזכה באליפות, זה ייחשב בעיניו ככישלון? "לפעמים גם מפסידים, נתאמץ כדי לשמח את כולם. כל מי שמכיר אותי יודע שאנו נשחק התקפי".

ומה לגבי הצעירים שראובן עטר טיפח? "השחקנים הצעירים חייבים להישאר במכבי נתניה. אמרתי ליאמר ש'יש לנו חלום', אבל אסור לנו לוותר עליהם. הם רוצים, בדיוק כמו שאני הייתי בגיל צעיר, לשחק ברמה הגבוהה ביותר".

לגבי בואו לארץ השיב הגרמני כי "כיום רואים בגרמניה מאמנים זרים וגם יש מאמן ישראלי בצ'לסי". במילים אחרות, הוא רואה בבואו לישראל דבר טריוויאלי. האם יביא שחקנים נוצצים לנתניה? "לא הכל תלוי בידי, זה תלוי גם ביאמר", אמר מתיאוס בחיוך. הבעלים של נתניה השיב: "מתיאוס יבחן את השוק הישראלי ויגיד בדיוק מה הוא צריך. התקציב יהיה תלוי בדרישות של מתיאוס".

מתיאוס נשאל אם יגיעו לקבוצה שחקנים צרפתים בגלל הקהילה הצרפתית הגדולה בעיר, והשיב בבדיחות שאת מישל פלאטיני לא יוכל לרכוש כי הוא מבוגר מדי. "אנו יושבים פה ומדברים על העתיד", אמר הגרמני, ויאמר נטל את רשות הדיבור ואמר שהקבוצה כבר החלה בהכנותיה כשהחתימה את גארי אסוס.

"יש לי יחסים מצוינים עם עטר"

אחרי דבריו של מתיאוס, הוסיף יאמר כי ייתן זמן למאמנו החדש ויניח לו לבנות את הקבוצה. יאמר אמר כי ראובן עטר ידע כבר לפני שלושה חודשים על בואו של מתיאוס, ואחרי שנתיים עם המאמן הישראלי, הוא הרגיש כי צריך לגרום לשינוי בקבוצה.

יאמר לא אהב את ההאשמות על הדיווחים בתקשורת על סיום היחסים עם עטר בצורה לא הולמת. יאמר סיפר שחוזהו של המאמן עמד לפוג ושאין זה נכון שהוא סילק אותו מהמועדון. "יש לי יחסים מצוינים עם עטר הרבה יותר ממה שאתם העיתונאים כותבים ואומרים. הצעתי לעטר להיות עוזרו של מתיאוס, אבל הוא סירב. הוא איש מצוין, והיחסים שלו עם נתניה הם משהו מיוחד, אבל עכשיו אנו יוצאים לדרך חדשה".

רשמית: פיזנטי עוזרו של מתיאוס

עכשיו זה רשמי: דוד פיזנטי יהיה עוזרו של מתיאוס בשנתיים הקרובות. הבוקר נפגשו מתיאוס ויאמר עם פיזנטי, ולאחר שמתיאוס שוחח עם פיזנטי החליטו צמד הגרמנים למנותו כעוזרו של מתיאוס.

מתיאוס מכיר וזוכר היטב את פיזנטי (ששיחק בעברו בבונדסליגה), אך היה זה יאמר שדחף את מינויו של פיזנטי, שהועדף על פני שלום תקוה ובני לם.

פיזנטי, שעבד כעוזר המאמן של קבוצת הנוער בשנתיים האחרונות, רושם התקדמות מפתיעה ובלתי צפויה, שכן אין לו שום ניסיון באימון קבוצת בוגרים.

פיזנטי עצמו נשמע מאושר על המינוי: "הבטחתי ליאמר שאעשה הכל להצלחת המועדון ולהצלחתו של מתיאוס. אני רוצה להודות בהזדמנות זאת ליאמר על האמון שנתן בי. מדובר ברגע גדול עבורי, אני שמח להיות חלק מהמועדון שלו נתתי את מיטב שנותיי. הוא חלק ממני. אני רוצה גם להודות לבני לם, שבזכותו הגעתי לעמדה הזאת".

לאחר מכבש לחצים: מרין שוכנע להישאר

מכבי נתניה הודיעה הערב (שני) רשמית כי הבלם לואיס מרין חתם בקבוצה לשנתיים עם אופציה לשנה נוספת. במהלך הימים האחרונים הופעל מכבש לחצים עצום על הבלם, שהודיע במפתיע על עזיבה. בעקבות הפרסומים בקוסטה ריקה על כך שמרין חתם בקבוצת ליבריה המקומית לשלוש שנים, נכנסו ראשי נתניה ללחץ ונפגשו עם הבלם.

מרין, כזכור, הודיע שהסיבות לבקשת העזיבה שלו היו בעיות משפחתיות וההתנגדות של רעייתו וילדיו להישאר בארץ. היום נפגש הבעלים דניאל יאמר והמאמן המיועד לותר מתיאוס לשיחה עם מרין, ובסופה שוכנע הבלם להישאר בארץ. מרין ובני משפחתו ייזכו ל"אקסטרות" של חופשות, נסיעות וביקורי משפחה בקוסטה ריקה, וזאת במטרה להקל על שהותם בארץ. בנוסף, נתניה תשדרג את חוזהו של מרין באופן משמעותי. כל אלו שכנעו את מרין להישאר בארץ.

במכבי נתניה הביעו סיפוק גדול מהעובדה שהבלם לא יעזוב את המועדון ויישאר בקבוצה בשנים הבאות, ולמעשה ייתכן ויסיים את הקריירה שלו בנתניה. מרין אמר לאתר הרשמי של נתניה: "שוחחתי עם אשתי והחלטנו שהכי טוב עבורינו להישאר בנתניה. נעשה את מה שצריך להתאים את התנאים עבור אשתי ומשפחתי כי אנחנו מאוד אוהבים את העיר והקבוצה. אני שמח להישאר במועדון לשנתיים נוספות, כי אני אוהב את מכבי נתניה ואת האוהדים, ומאמין בקבוצה ובכיוון שהיא הולכת אליו. זה היה וממשיך להיות מקום מצוין עבורי ואני שוקל לסיים את הקריירה שלי בבוא היום כאן, במכבי נתניה"

מרין הוסיף פרטים לוואלה! ספורט: "שוחחתי היום עם המאמן החדש מתיאוס ושמעתי ממנו דברים חשובים שהיה חשוב לי לשמוע. בין היתר הוא אמר לי עד כמה אני חשוב עבורו ועבור הקבוצה, ושהוא בונה את המערך של מכבי נתניה סביבי. מתיואס נתן לי להבין עד כמה שחקן חשוב אני עבורו. הוא דיבר איתי על החלום של המועדון ושלו, לקחת את האליפות, שזה עבורי בהחלט דבר חשוב מאוד".

מרין סיפר על השיחה שהייתה לו עם אשתו: "דיברתי עם אשתי במהלך היום והסברתי לה עד כמה חשוב לי להמשיך לשחק בנתניה. היא כמובן אמרה לי שהיא תישאר איתי במקום שיהיה לי טוב, ואני שמח על כך. לא הייתה לי שום כוונה להיפרד מאשתי והמשפחה שלי, והם יישארו איתי בישראל. נתניה הוסיפה לי שנתיים נוספות לחוזה ושדרגה אותו. כעת הכל בסדר ואני נשאר. אני מאושר שכל הסיפור הזה נמצא מאחוריי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully