וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבשו את ההר

אסף שקד

17.5.2008 / 21:53

השחקנים השתוללו, קורנפיין הופקד על השמפניות, שום חיבק, נציגי קלאב ברוז' חגגו את השער של טוטו תמוז והקבוצה ויתרה על אקפלה. בית"ר ירושלים חגגה אליפות בטדי

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

כמה לחץ השתחרר בקרב שחקני בית"ר ירושלים הערב (שבת). הניצחון 0:3 על מכבי נתניה הכתיר אותם באופן סופי כאלופים, ונתן חותמת רשמית על העונה הזאת כמוצלחת במיוחד, למעשה המוצלחת ביותר בתולדות המועדון. לאחר רצף של משחקים חלשים בליגה, שכבר העלו את התהייה האם ייתכן שהאלופה מירושלים תצליח לאבד את המקום הראשון, הצליחו לבסוף שחקניו של יצחק שום לסגור את הסיפור, ולהביא דאבל ראשון והיסטורי למועדון.

שום נראה באותם רגעים באקסטזה, ולא הצליח להתבטא בגלל הרגשות שסחפו אותו. "אני מרגיש נהדר", אמר המאמן. "זה חלום של כל מאמן לקחת דאבל".

גם מיכאל זנדברג נראה בהלם מוחלט בסיום, ואמר: "הוכחנו היום אם למישהו היה ספק את יכולתנו. איזה שבוע, אין דברים כאלה. השחקנים שלנו קורצו מחומר אחר, אנחנו ווינרים בנשמה ויודעים להתעלות ברגעים מכריעים. כל הכבוד לשחקנים, אני אוהב אותם אחד אחד".

המגן, אריק בנאדו, שהגיע לאחר מספר עונות מוצלחות במכבי חיפה, חגג עם חבריו על הדשא כאילו היתה זו האליפות הראשונה שלו. "השחקנים האלו נתנו את הכל. היה לנו חודש לא קל". כשנשאל על התחושות שעוברות בו, אמר בנאדו: "אין מה להגיד, גביע ואליפות זה נהדר. זה דאבל ראשון שלי בקריירה אז אני מתרגש מאוד. אני נהנה פה, כיף לי ואני מתרגש. עונה גדולה, פשוט עונה גדולה. יש פה אווירה מדהימה. הקהל נענש על מה שהוא עשה, ואני מקווה שעכשיו כולם יגיעו לכיכר ספרא, ונעשה שמח ביחד".

עבור שמעון גרשון, הדאבל היה השני שלו בקריירה, אך נראה מתוק בדיוק באותה מידה כמו הראשון: "זה ערב גדול. היתה לנו תקופה פחות טובה, אבל זה הוביל אותנו להגיע ממוקדים יותר בגביע, ולקחת את האליפות פה בבית מול הקהל שלנו. היתה לנו עונה מדהימה, וצריך לזכור אותה למרות כל מה שקרה". כשנשאל איזה מן הדאבלים היה עבורו מיוחד יותר, אמר השחקן: "לא צריך להשוות בין הדאבל הזה לבין זה שעם הפועל. אני מרגיש וחווה את הדאבל היום, ואני מאוד מאושר".

בית"ר יורדת מאקפלה (מתן קרקוב, "הארץ")

ברגע שטוטו תמוז כבש את השער השלישי, זה הפך לרשמי. הכרוז בטדי הודיע על התאריך והמקום (28 במאי בגן סאקר) והחגיגות החלו. הפעם אף אחד לא פרץ למגרש, השחקנים השתוללו על הדשא ולאחר מכן יצאו עם הדגל לחצי סיבוב אליפות. ככה זה כשהיציע המזרחי סגור.

המאמן יצחק שום עבר שחקן שחקן והעניק לכולם חיבוק חם. לאחר מכן התפנו השחקנים לשעשע את האוהדים וכל אחד בתורו ביצע גליץ' על הבטן מול היציע המלא, לקול תרועות "אולה" של האוהדים. בהמשך הם אף עלו לחגוג ביציע המזרחי הנטוש.

בחדר ההלבשה הופקד איציק קורנפיין על השמפניות ודאג להרטיב כל חבר הנהלה שעבר במקום. היו"ר אלי ארזי, שלפני המשחק עוד נתן נאום מוטיבציה, התקשה לדבר כשהשחקנים יצאו מהמקום תוך ריקוד הרכבת, כשהם לבושים רק בתחתונים ושרים "אני אוהב אותך בית"ר ירושלים".

נציגים מקלאב ברוז' עקבו אתמול אחרי טוטו תמוז, ואף זינקו בשמחה ביציע יחד עם סוכנו גלעד קצב, כשהחלוץ כבש שער.

אוהדי בית"ר ממשיכים להיות חצויים, ובזמן שחלק מהם כתבו מכתב התנצלות מתחנף לארקדי גאידמק, הגיעו עשרות אוהדים לאימון ביום שישי במטרה להתגרות בשחקנים. הם תלו שלט עם הכיתוב "תודה רבה למרות הכל", כשהכוונה היא לכך שהשחקנים לא חגגו עם האוהדים, ואף חלק מהם נכנס לעימות ישיר עם אבירם ברוכיאן, דרק בואטנג, עידן טל ויואב זיו.

בקבוצה החליטו לוותר על צירופו של ג'וזף אקפלה בעקבות איומי שרלרואה להתלונן על בית"ר באופ"א. לדברי ראשי שרלרואה, ניסתה בית"ר באמצעות רוני רוזנטל לשכנע את החלוץ לברוח מבלגיה לאפריקה ולאיים כי הוא לא יחזור אם הקבוצה לא תפחית את הדרישות עליו (3 מיליון יורו).

"זה אקט קרימינלי ואנחנו שוקלים לפנות לאופ"א ולהתלונן על בית"ר", סיפר הג'נרל-מנג'ר שרלרואה, מוג'י בייאת, ל"ספורט הארץ", "חבל שבית"ר מבזבזת זמן ומתעסקת בזה כי אקאפלה לעולם לא יהיה בבית"ר. לקבוצה הזאת יש הרבה מאוד מה ללמוד על התנהלות נכונה והגונה".

"אנחנו לא מפחדים מפנייה לאופ"א, כי כמו שאנו לא רוצים שינהגו כך כלפינו לא ננהג כך כלפי אחרים", הסביר דובר בית"ר עודד זרגרי. בעקבות הוויתור על אקפלה חזרה אל הפרק אופציית רובין נליסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully