וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחקי על אקפלה: "בית"ר יכולה להרוויח שחקן ברמה מאוד גבוהה"

אסף שקד

16.5.2008 / 17:14

ברק יצחקי מחמיא לג'וזף אקפלה, חלוץ שרלרואה, בו מעוניינת האלופה. בקבוצה הבלגית זועמים על הישראלים וטוענים כי ניסו לפתותו

הקבוצה הבלגית, שרלרואה, זועמת על בית"ר ירושלים ושחקן העבר רוני רוזנטל וטוענת שהם שפנו באופן לא רשמי לשחקנה הניגרי, ג'וזף אקפלה, ואף ניסו לשכנע אותו לברוח למולדתו ניגריה על מנת להוריד את מחיר כרטיסו.

הפרשה השנויה במחלקות התחילה כבר לפני למעלה מחודש. יצחק שום הגיע למשחקה של הקבוצה והתרשם מאוד מהחלוץ הצעיר בן ה-22, שכבש עד כה 18 שערים ונחשב לאחד השחקנים המבטיחים בליגה הבלגית. בית"ר ירושלים ניסתה לשמור בסוד את שמו של החלוץ על מנת לא להקפיץ את מחירו ובמקביל, כך טוענים לפחות בשרלרואה, הפעילו ראשי בית"ר את שחקן העבר רוני רוזנטל על מנת להנחית את השחקן בבית וגן במחיר נמוך.

על פי הטענות של מנג'ר שרלרואה, רוזנטל שוחח מספר פעמים עם החלוץ ואף ייעץ לו לברוח לניגריה על מנת שהבלגים יורידו את מחירו על מנת לא לגרום למרמור אצל החלוץ. המטרה מאחורי פעולה זאת ברורה, במידה ואכן אקפלה היה בורח לניגריה, כמו שקורה לא פעם עם שחקנים אפריקאים, המועדון הבלגי היה מנסה לשכנע אותו לחזור בחזרה תמורת הפחתה מהדרישות כלפיו. במקרה הזה בית"ר הייתה אמורה להיכנס לתמונה ולהנחית אותו בישראל תמורת מחיר נמוך יותר.

הבעיה הגדולה מגיעה דווקא מהליגה הצרפתית. 3 קבוצות צרפתיות, לאנס, סושו וסט. אטיין כבר פנו לבלגים במטרה להחתים את השחקן ושלושתן מוכנות לעמוד בעלויותיו, הסובבות סביב 1.2 מיליון יורו. בתקשורת הצרפתית הוזכר בחודשים האחרונים שמו של החלוץ לא פעם והוא נחשב למבוקש מאוד. גם הבלגים מודעים להתעניינות בו ולא מוכנים לשחררו בפחות מהסכום אותו הם דורשים.

בבית"ר ירושלים הכחישו לאורך כל התקופה התעניינות בשחקן וכעת, לאחר פרסום הפרשה, העניינים אף עשויים להסתבך יותר. כדי להנחית את הניגרי הקבוצה תצטרך להשקיע סכומי כסף גדולים (כ-2 מליון דולר על הכרטיס לא כולל משכורת לשחקן), דבר שכרגע היא לא מתלהבת לעשות.

מי שהמליץ בחום על החלוץ הוא ברק יצחקי, שכבר הספיק לשחק מולו. "הוא חלוץ ברמה גבוהה מאוד", מספר יצחקי, "שחקן פיזי שמריח שערים בצרורות. כאן בליגה הבלגית הוא נחשב ללהיט של הליגה ועכשיו, אחרי שהעונה הסתיימה, הוא אחד מהשמות החמים ביותר. אם בית"ר תחתים אותו אני בטוח שהיא תרוויח שחקן ברמה גבוהה מאוד".

קטן על הכוונת

מלבד אקפלה, בבית"ר לוטשים עיניים גם לצפון ועוקבים אחרי ההתפתחויות בנוגע ליניב קטן. החיפאי, שסיים עונה לא מוצלחת במועדון מהכרמל, עשוי לעזוב ובחיפה הודיעו כי אין להם בעיה למכור את השחקן. יצחק שום, ששיתף פעולה עם החלוץ בעבר, רוכש לו חיבה גדולה ויתכן שכבר בעונה הבאה החיבור יתבצע מחדש, רק שהפעם בצד הצהוב שחור.

חיפה מצידה לא מוכנה להתפשר על מחירו של השחקן וזהו ככל הנראה המכשול היחיד בין הקבוצות. אגב, בבית"ר הבהירו כי לא פנו באופן רשמי לחיפה ולא יעשו זאת עד שלא ידעו מי מבין השחקנים הנמצאים כעת במועדון יישארו בעונה הבאה. בין היתר מדובר כמובן בחלוץ עמית בן שושן, המבוקש מאוד בבלגיה.

ומי עשוי לעזוב את האלופה? חלוץ בית"ר, רומולו, שהושאל אליה מקרוזיירו הברזילאית, אמר לתקשורת בברזיל כי הוא שוקל בחיוב חזרה למולדתו. "אני מאושר על העונה שאני עובר, זכינו בגביע ואנו יכולים להבטיח את האליפות בשבת", אמר החלוץ, "ההשאלה שלי מסתיימת ואני מלא רצון להחזור לקרוזיירו, ולעזור לה בליגה הברזילאית".

הבוקר קיימה הקבוצה את האימון המסכם לקראת המשחק מחר מול מכבי נתניה. לרשותו של יצחק שום יעמוד סגל מלא מלבד בן שושן שסובל מכאבים בברך. בעקבות היעדרותו של השחקן, נראה כי מי שיפתח לצידו של רומולו בחוד יהיה לא אחר מאשר טוטו תמוז, שיובש על הספסל בחודשים האחרונים, אך לאור היכולת המעולה שהציג בגמר הגביע יתכן ויקבל הזדמנות להיות בין ה-11 של שום.

הקופות באצטדיון טדי ייפתחו מחר לקהל משעה 10:00 בבוקר עד 16:00 למכירת כרטיסים, גם לטובת מנויים של היציע המזרחי. מ-16:30 ועד 20:30 תהיה חלוקה בלבד של כרטיסים שהוזמנו מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully