וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק גרשון

15.5.2008 / 7:44

על שולחן ראשי מכבי ת"א מונחת חידה: מי צריך לאמן את הקבוצה בעונה הבאה. הפתרון אליה פשוט מאוד, האיש שיודע לנצח

אלה ימים מכריעים למכבי ת"א. על כף המאזניים עתיד המועדון, אבל המשחק האמיתי מתנהל מאחורי הקלעים, ולניצחון על עפולה אין קשר אליו. למעשה, גם לפיינל-פור הקרוב אין משמעות. השאלה האמיתית היא לא אם הצהובים יזכו בעוד אליפות, אלא אם ראשי המועדון יצליחו לפצח חידה שמונחת על שולחנם: מי צריך לאמן את הקבוצה בעונה הבאה?

פיתרון החידה, אגב, פשוט מאוד, אבל טעות בפיצוח תהיה קטלנית. אם ראשי מכבי ישגו שוב, הם ישכרו שוב מאמן בינוני - כמו קטש, שרף או ספאחיה. שוב המאמן יבחר את השחקנים הלא נכונים. שוב מכבי תפסיד בליגה בצורה מביכה. שוב יגיעו מזרחי, פדרמן ופנאן לפיינל-פור משקשקים. זה בכלל לא משנה אם יזכו באליפות או לא, כי קבוצתם בכל מקרה תייצג את ישראל ביורוליג, אבל ההרתעה תמשיך להישחק, כפי שקרה בשנתיים האחרונות, האוהדים ירטנו וגם הנסים באירופה לא יתרחשו לעד. העונה הנוכחית, בין אם תסתיים באליפות ובין אם לאו, היא כישלון. השאלה היא אם מכבי תדע איך לעצור את הסחף.

חידה קלה, אמרנו? אם להסתמך על הפתרונות שנזרקים בימים האחרונים, לא ממש. רבים מהמנחשים מסתנוורים מתדמיות או סובלים מזיכרון קצר. להשאיר את שרף? פתאום העונה הזאת נראית כמו שחזור של הקדנציות הקודמות שלו במועדון. שרון דרוקר? קודם שיצבור ניסיון בליגה קצת יותר רצינית. אפי בירנבוים? התואר האחרון שלו הושג ב-1995 ובכל שלב מכריע מאז קבוצותיו הרימו ידיים. דייויד בלאט? האופציה הטובה ביותר מבין אלו שהוזכרו, אבל מול הצלחתו עם רוסיה עומד הכדורסל הנורא של אפס פילזן, הדשדוש ביורוליג ושתי עונות חסרות השראה במכבי.

המטבע מונח מתחת לפנס. האיש המדובר הוביל את מכבי לשלושה גביעי אירופה. האגו שלו ענק, הוא קצת גזען, מוסר העבודה שלו מפוקפק, אבל הוא יודע לנצח. הוא יקר, אבל מאמנים זולים עולים למכבי ביוקר. יחסיו עם רענן כץ עלו על שרטון, אבל על הבעלים להבין שבשעת חירום אין מקום למשחקי כבוד. הוא אומר שלא יאמן במכבי, אבל כבר הפר נדרים בעבר. הפיתרון לחידה הוא פיני גרשון. השאלה היא אם מכבי ת"א תבין זאת עכשיו, או שתעדיף להמשיך להפסיד, להסתכסך ולהתפורר עוד שנה או שנתיים, לפני שתתעשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully