וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסגנון הנין טעם

14.5.2008 / 13:05

הטניסאית הבלגית, ז'סטין הנין, השאירה טעם של עוד מקריירה מתוקה, שכללה זכייה ב-7 תארי גראנד סלאם, מה שהפך אותה לאגדה של ממש

וידאו: רויטרס

נפרדים מטניסאית ענקית

לעולם הטניס נשים ייקח עוד הרבה זמן להתאושש מהפרידה מאחת הטניסאיות הטובות ביותר, אם לא הטובה שבהן, ז'סטין הנין. הבלגית, שהודיעה היום (רביעי) על פרישה, משאירה מאחוריה שלל הישגים, תארים, קהל תומך ואוהד ובעיקר מפנה את המקום הראשון, אותו כבשה בזכות.

היו לא מעט שלבים בשנים האחרונות שבהם הנין פשוט הייתה גדולה על כל הטניסאיות האחרות בסבב, גם כשהאחיות וויליאמס היו בשטח ובעיקר כשלא. כשהיא הייתה במיטבה, היא לא הייתה ניתנת לעצירה. יכול להיות שרוג'ר פדרר משך ממנה את תשומת הלב, אבל הנין הייתה רוג'ר פדרר של שנות האלפיים בטניס הנשים המקצועני. היא דורגה לראשונה במקום הראשון ב-2003, אבל השתלטה עליו לגמרי לפני שנתיים, ומאז שמרה עליו. היא מעולם לא זכתה בווימבלדון, אבל היא הייתה אחת מטניסאיות החימר הטובות בכל הזמנים וזכתה ארבע פעמים ברולאן גארוס.

הנין, שתחגוג ביוני יומולדת 26, נולדה בעיר ליאז' בבלגיה, אך עברה חיים לא קלים כילדה, כשנאלצה להיפרד מאימה שנפטרה. עוד לפני שנולדה, היא לא זכתה להכיר את אחותה הבכורה, שנהרגה בתאונת דרכים, בהחלט חיים לא פשוטים שהשאירו אותה עם אביה ושלושת אחיה שנותרו.

משפחתה של הנין עברה להתגורר ברוצ'פורט, ממש ליד מועדון טניס, והמעבר הזה גם היה התחלה של קריירה נפלאה. בגיל שש היא הצטרפה למועדון הטניס והמאמנים שלה זיהו מיד את הכישרון הטמון בילדה הקטנה וכבר אז ניתן היה לראות את האמביציה הרבה שהיא מפגינה.

וכמו כל ילד שמתחיל לשחק טניס, הנין ביקשה לראות את הכוכבות הגדולות באמת. אז אימה לקחה אותה לרולאן גארוס כדי לראות מקרוב את שטפי גראף ומוניקה סלש. למרות שגראף הפסידה באותו משחק, הנין הקטנה התרשמה מגראף והבטיחה לאימה: "יום אחד אני אשחק כאן ואני אנצח". רק חבל שהיא לא הוסיפה את המשפט: "וזה לא יהיה פעם אחת, אלא כמה ברצף".

האב לא אהב את הרדן, ז'סטין לא הקשיבה

ב-1995 הנין כבר פגשה את מאמנה, קרלוס רודריגז, שגרם לה להתקדמות משמעותית בקריירה. בעקבות עימות שנוצר לה מול אביה לגבי קריירת הטניס שלה והיחסים עם פייר-איב הרדן, רודריגז לא רק שימש כמאמנה אלא כסוג של אב מחליף או אב שני אם תרצו.

אך המאבק עם אביה לא ממש נשא פירות כי לפני שש שנים נישאה הנין לפייר-איב. הקריירה נראתה זוהרת מתמיד, אלו היו שנות הפריחה של הנין, אך ב-4 בינואר 2007 היא הודיעה כי היא פורשת מטורנירי ההכנה באוסטרליה וכמובן מאליפות אוסטרליה הפתוחה. הסיבה הרשמית: סיבות אישיות. בשלב הזה כבר התחילו להריח את הבעיות מהבית והחלו השמועות על גירושים צפויים.

באתר האישי שלה היא דיווחה בהמשך על פרידה מבעלה וזה רק היה עניין של זמן עד שהיא קיצרה את שמה מז'סטין הנין-הרדן לז'סטין הנין. אך גם משהו טוב יצא מאותה פרידה, שכן הנין חידשה את הקשר שלה עם אביה. את ההתחזקות בקשר המשפחתי אפשר היה לראות במהלך הרולאן גארוס בשנה שעברה, כשהאחים והאחיות שלה נכחו, לראשונה, ביציעים וראו את הנין משחקת.

למרות שהקריירה שלה עלתה על הגל, הנין לא נראתה שמחה בשנה האחרונה. משהו דעך, אולי זה הצרות המשפחתיות מהעבר, אולי הפרידה מאדון הרדן, אך גם הניצחונות התקבלו מצידה באיפוק. עד שבסופו של דבר קיבלה הבלגית את ההחלטה לתלות את המחבט ולשים קריירה מפוארת מאחור. לפחות היא עמדה בהבטחה לאימה.

פרצה בגיל מאוחר יחסית, אבל מה זה משנה?

בתשע שנות הקריירה העשירה שלה הפכה הנין לאחת מגדולות הטניסאיות בהיסטוריה. למרות חסרונה הבולט בגובה לעומת יריבותיה (1.65 מ' בלבד), היא הציגה משחק מגוון ויעיל, שהציג לראווה את הנשק העיקרי שלה: הבק הנד הנדיר שלה עם יד אחת. היא קטפה לא פחות מ-41 תארים, ביניהם שבעה תארי גרנד סלאם, וצברה מעל 19 מיליון דולר רק מקריירת המשחק שלה לאורך השנים.

בניגוד למרבית הטניסאיות בנות דורה, עשתה הנין את הפריצה שלה לבמה המרכזית של טניס הנשים בגיל מאוחר יחסית. כשהיתה בת 17 השתתפה בטורניר המקצועני הראשון שלה באנטוורפן, והפכה לטניסאית החמישית בלבד בהיסטוריה שזוכה בטורניר הבכורה שלה. שנתיים מאוחר יותר היא נכנסה בסערה לטופ 10 העולמי עם הופעות בחצי גמר הרולאן גארוס וגמר ווימבלדון.

2003 היתה השנה הגדולה הראשונה שלה, בה זכתה בשני תארי הגראנד סלאם הראשונים שלה, הרולאן גארוס ואליפות ארצות הברית, בשניהם אחרי ניצחון על בת ארצה קים קלייסטרס בגמר. ב-2004 היא הוסיפה גם את אליפות אוסטרליה לרשימת התארים שלה אחרי עוד ניצחון על קלייסטרס בגמר, ובין השנים 2005-2007 רשמה עוד שלוש זכיות רצופות ברולאן גארוס וביססה את מעמדה כמלכת החימר של העשור.

את 2007, שנה שנפתחה עבורה כאמור עם משבר אישי קשה בעקבות גירושיה, בעקבותיהם נעדרה מאליפות אוסטרליה והתבררה לבסוף כשנה הטובה בקריירה שלה, היא חתמה עם זכייה שניה באליפות ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully