וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ידעתי שאביא את הגביע”

קרן שמש ואסף שקד

13.5.2008 / 23:22

שמעון גרשון, שלא רצה לקחת חלק בפנדלים, מצא את עצמו בועט את הפנדל השישי והמכריע של בית”ר, בדרך להנפת גביע המדינה. שום: ”זה חלום של כל מאמן לזכות בדאבל”. שחקני הקבוצה לא לחצו ידיים לשר מג’אדלה. גוטמן: ”העיקר שנשחק באירופה”

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

מישהו דיבר על משבר? ממש לא משנה איך היא עשתה זאת, בית"ר ירושלים קטפה את התואר הראשון העונה וכבר עכשיו אפשר לדמיין את הדאבל ההיסטורי שהביא יצחק שום לבירה. זה לא היה קל, רק בפנדלים אמנם, אך בסופו של דבר הגביע של בית"ר ירושלים. ברוך דגו וראובן עובד, שהחמיצו שני פנדלים, הותירו את הפועל תל אביב רק עם מחמאות וליטופים, והשאירו את הקהל האדום עם טעם של החמצה. אחרי 0:0 בתום 120 דקות בית"ר ניצחה 4:5 בפנדלים, והחגיגה רק מתחילה.

גרשון: "ידעתי שאביא את הגביע"

בבית"ר ירושלים הוציאו הרבה אוויר בסיום המשחק, כשהשחקנים חגגו דקות ארוכות והשאירו את התסכול מהחודש האחרון בצד. אומנם חלקם סירבו ללחוץ את ידו של שר הספורט ראלד מג'אדלה בטקס הענקת המדליות, אבל גם השחקנים הותיקים, שידעו כבר תארים רבים בקריירה שלהם, התקשו להישאר אדישים ונראו נלהבים כאילו מדובר בתואר הראשון.

עידן טל היה אחד מהם ואמר בסיום: "לא היה לנו משחק טוב. הפחד של האנשים לעשות טעויות גרם לכך. בחצי השעה האחרונה היו לנו הרבה מאוד הזדמנויות, אבל לא הצלחנו להבקיע. כולם יודעים שפנדלים זה פנדלים ורק מזל והרבה ריכוז יכולים להכריע את ההתמודדות". כשנשאל על התקופה הרעה שבית"ר מנסה להשאיר מאחור, כיוון טל את האשמה אל ההתאחדות, ואמר: "אנחנו לא נראים טוב בליגה וזה הודות למקום אחד".

שמעון גרשון, שבעט פנימה את הפנדל השישי של בית"ר מול קבוצתו לשעבר ולא נכלל בחמשת הבועטים הראשונים, הסביר את ההחלטה: "האמת שאחרי הפנדלים שבעטתי השנה, אמרתי לחברים שרק אם לא תהיה ברירה אני אבעט, אבל ידעתי שאם זה יהיה תלוי בי, אני אביא גביע. בסופו של דבר זה נכנס ואני באמת מאושר".

גרשון הודה כי "הניצחון היה טעון מאוד", והתייחס לדברים שאמר השבוע טועמה ("מקווה שהפועל תנצח משער עצמי של גרשון"): "שמעתי מה הוא אמר, כנראה שאין שכל, אין דאגות".

דוד אמסלם, שאין ותיק ממנו, אך עם בית"ר הוא לא זכה לחגוג גביע, נשמע נרגש על אף הניסיון שלו: "אין מתוק מזה. ברגעים כאלה אני שמח להיות חלק מהקבוצה הזו".

שפיגל: "היינו בפשיטת רגל נפשית"

גם יצחק שום, ששחרר הרבה לחץ החל פתאום לחייך: "כל הכבוד לכל שחקן ושחקן, חלקם עלו עם זריקות וכל הכבוד להם", אמר כשהוא קורן מאושר. "כל אחד נתן כל מה שהיה לו. אחרי שמונה שנים הבאתי לפנאתינייקוס דאבל, עכשיו אני קרוב גם לדאבל עם בית"ר ירושלים, וזה חלום של כל מאמן. עשינו את זה זה קשה, הייתה באנו פגיעה מוראלית אחרי המשחק נגד מכבי הרצליה, אבל בסוף אנחנו עם דאבל".

המנהל המקצועי גיורא שפיגל הוסיף: "זה יום גדול לבית"ר. השחקנים הם אלו שעשו את העבודה. בשבועות האחרונים היינו בפשיטת רגל נפשית. אני שמח מאוד שמעבר לרצון ולנחישות, ראינו כדורגל טוב. הפועל תל אביב היא קבוצה קשה, שיודעת לחזור להגנה".

דרק בואטנג, שהחמיץ את הפנדל הרביעי אך חבריו עשו בשבילו את העבודה, אמר: "לזכות בגביע זה נהדר עבורנו ובשביל האנשים בירושלים. אני אוהב את בית"ר ואני רוצה להישאר כאן".

טברטקו קאלה: "אני חייב לומר לשחקנים שלי תודה, הם היו מדהימים. פנדלים זה השטח שלי, אני נהנה מהם. ברוך דגו שחקן טוב, אבל היום הייתי טוב ממנו. בבעיטה הראשונה והשנייה שלהם היה להם מזל כי הייתי סנטימטר מהכדור. אמרתי לעצמי אחרי זה שיש לי סיכוי לקחת את הפנדל ולקחת את הקבוצה שלי אל נשיא מדינת ישראל. עכשיו נחגוג, אבל ביום ראשון יש את נתניה ויש הרבה לחץ עלינו".

אריק בנאדו: "הרבה זמן לא לקחתי גביע. הייתה לנו עוגמת נפש במשחק האליפות ורצינו קצת לשמוח. היינו צריכים להכריע את זה במשחק אבל קאלה הציל אותנו. פנדלים זה אכזרי ואני שמח שניצחנו".

גוטמן: "העיקר שהמועדון ישחק באירופה בשנה הבאה"

אין גבול לאכזבה שנחלה הפועל תל אביב. אחרי שנתיים שהם התראו עם הנשיא על בסיס שנתי, האדומים נאלצו להתמודד עם מציאות חדשה וסיימו עונה מאכזבת ללא תואר. העובדה שמדובר בהכרעה לא צודקת בפנדלים, גרמה ללא מעט פנים נפולות בצד האדום.

אך אלי גוטמן ניסה להתנחם בהישגים של הקבוצה שלו עד כה בגביע: "זה חלק מהכדורגל וזה מה שיפה במשחקי הגביע. כמו שידענו לנצח בפנדלים בחצי הגמר, אנחנו צריכים לדעת לקבל את הניצחון של בית"ר. בפנדלים אין חוקים".

גוטמן נשאל מה הוא אמר לדגו ועובד שהחמיצו את הפנדלים המכריעים: "אלו רגעים קשים, אין הרבה מה להגיד, השחקנים ממש מיררו בבכי על הדשא. אספתי את כולם על כר הדשא, ואמרתי להם שאני גאה בהם ושזה חלק מהכדורגל. גם בגמר גביע העולם שחקנים נכשלו בפנדלים, זה חלק מהמשחק".

על המשחק עצמו שהסתיים ללא שערים, אמר גוטמן: "שיחקנו נכון והגענו למספיק מצבים כדי לנצח. לא הבקענו אבל ידענו לא לספוג. למרות שהיה 0:0 היו במשחק מצבים. ידענו לנטרל את עצמנו ממאבקי הליגה והגביע. המועדון שלנו בכל מקרה ישחק באירופה בשנה הבאה". כשנשאל האם המועדון ישחק איתו בעונה הבאה, אמר גוטמן: "נחיה ונראה".

עמרי קנדה: "זה כואב אבל ככה זה בכדורגל. כמו שידענו לעלות לגמר בפנדלים, היינו היום בצד השני והפסדנו. אין מה לעשות. כרגע אנחנו חושבים קדימה".

יגאל אנטבי: "מאוד רצינו את הגביע. אנחנו מאוד מאוכזבים. במשחק שזכה צריך גם הרבה מזל ולא היה לנו. השחקנים שבורים אז צריך להתעודד. אין מה לעשות. ממשיכים קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully