וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקבוצה התפרקה"

13.5.2008 / 16:20

הבושה, הביזיון, העלבון. אלון חרזי, מבשל 3 השערים של חיפה מול מכבי ת"א, מנתח את נפילת האימפריה ומבקש: "תנו לי עוד עונה לשחק"

אלון חרזי מחנה את הרכב ורץ לחדר ההלבשה בכפר גלים. ממש כמו ילד, הוא חשש מאוד לאחר לאימון, אפילו שתי דקות איחור הן קריטיות עבור שחקן בן 37 שכבר ראה הכל. את שיחת ההכנה המקדימה לראיון הוא נאלץ לסיים "בגלל שאסור לאחר לאימון" וכדי "שאף אחד חלילה לא ינעץ בי מבטים". חרזי בישל מול מכבי תל אביב שלושה שערים, אבל עדיין לא ברור אם יתנו לו להמשיך בעונה הבאה, או יפרישו אותו בשם הצערת הקבוצה.

לחרזי, בלי קשר לשלושת הבישולים, יש מסר ברור להנהלה: רוצה להמשיך לשחק. "אני מרגיש מצוין מבחינה פיזית. אני מוכן להתחייב שאני מסוגל לשחק עוד עונה, פיזית ומנטלית", אומר המגן. "זאת לא החלטה שלי, אני צריך להגיע להחלטה משותפת. אבהיר להם מה בדיוק אני רוצה לעשות. בכל מקרה, כל דבר שיכול לעזור למועדון ויוצע לי, אעשה".

"רוני לוי מספר 1 בארץ"

17 שנה חרזי נמצא במכבי חיפה, אבל הרבה זמן הוא לא זוכר ימים בינוניים כמו העונה. "השחקנים שהיו השנה בחיפה יכלו להביא את הקבוצה למקומות יותר טובים. הגענו במהלך העונה למקום השני, זה מראה מה הפוטנציאל האמיתי שלנו. נכשלנו מנטלית, לפחות כך אני רואה את הדברים. פשוט לא החזקנו מעמד. סיבוב שלם כמעט לא הפסדנו, ואז הגיעו ההפסדים לנתניה ובית"ר. פה הסיפור נגמר, יצא לכולם האוויר. עשינו הכל כדי להפסיק עם הביזיון הזה, כי באמת הצגנו יכולת מבישה. יעקב שחר אולי נותן אחוז אחד מכספי העסקים שלו, אבל מעל 90 אחוז מהזמן שלו. האכזבה שלו כאוהד מקרינה לדברים אחרים. הוא אומר וחושב את כל מה שכולם ראו השנה. אכזבה מהדרך, מהשחקנים, מהתצוגות שלנו. עד סוף העונה אנחנו חייבים לגרום לאוהדים שלנו לחייך יותר".

האוהדים שלכם מרגישים מרומים

"אוהד ביציע יכול להיות מאוכזב מצד אחד, אבל צריך לקחת הכל בפרופורציה. קרו כאן דברים שאי אפשר להתעלם מהם בשנה האחרונה. יותר מ-17 שחקנים הלכו הביתה, וזה מתוך 24 שחקנים. אתה קולט? זאת כמות אדירה ולכן גם לא הצלחנו להתחבר. ההתחלה הייתה עם סגל מסוים במחנה האימונים, והיינו מאוד מחוברים. השינוי הזה והפציעות של קינן, בוקולי וקטן, הם עוד כמה אלמנטים שבאמת גרמו לנו להראות לא טוב. הלכו שחקנים דומיננטיים. אם אתה לוקח את בית"ר, אז (עידן) טל, (אריק) בנאדו ו(מיכאל) זנדברג הם שחקנים עם המון ניסיון שהלכו מכאן. בשנתיים האחרונות שלושתם, ישראלים צריך להדגיש, עשו את ההבדל בין חיפה לבית"ר. כשרוברטו קולאוטי עזב, כשחצי מהשחקנים עזבו, הקבוצה פשוט התפרקה. אי אפשר לקחת שנה אחת ולהרוס כל מה שנבנה כאן בשנים האחרונות. אי אפשר להתעלם מהאליפויות, מההישגים באופ"א".

בעונה הבאה עוד צלע חשובה בשושלת תעזוב – רוני לוי, שעבר עונה קשה במיוחד.

"אכן, עונה לא סימפטית מבחינתו, וזה בלשון המעטה. רוני אכל הרבה מרורים השנה, מהרבה כיוונים. קצת הגזימו איתו ועשו לו עוול, שכחו את כל מה שעשה בחמש השנים האחרונות, שלוש אליפויות רצופות. קשה לו לחייך, הבנאדם עבר הרבה איומים וקללות, מפנצ'רים לו את הגלגל מתחת לבית. כשזה מגיע לפן האישי, זה קשה. אתה רוצה להביא מה שאתה יודע ולא מרוכז. הקבוצה זה גם הרבה שחקנים מסביב. קשה ככה".

הטיימינג שלו לעזוב היה טוב?

"אם הוא היה מנצל אותו הוא היה הולך לפני שנה או שנתיים, כי אני יודע שהיו לו הצעות מאוד מפתות, אבל הוא בחר להיות לויאלי ולוותר על הצעות עם הרבה כסף בשביל חיפה. יכול להיות שהטיימינג לא היה הכי טוב, יש כאלה שאומרים שצריך לסיים יפה. הוא נתן אמון במערכת ומבחינתי הוא המאמן מספר 1 בישראל".

"אם יביאו ליד כיאל שחקן דומיננטי, הוא יבוא יותר לידי ביטוי"

חרזי לא רק מודאג מהנעשה במכבי חיפה, אלא גם מרמת הכדורגל הכללית. "ההבדלים בין אז להיום הם פשוט תהומיים", הוא אומר בביטחון. "הכדורגל של היום יותר טקטי ומהיר, הכדורגל של פעם פחות טקטי, הרבה יותר טכניקה של שחקנים בודדים. יכול להיות שהקהל בא יותר פעם כי הייתה פחות טקטיקה במשחקים, היום הקהל רוצה שערים ויש ירידה בקטע הזה. ההתאחדות צריכה למצוא משהו שימשוך את הקהל".

"השחקנים של היום זוכים ליחס שונה ממה שהיה פעם. פעם היית עולה לבוגרים ומסתכל בכמיהה בהערצה על השחקנים המנוסים, לא היית זוכה אפילו לעלות על מיטת הטיפולים. אלה העובדות ואי אפשר להתווכח. היום שחקנים עולים לבוגרים בלי שקרעו זוג נעליים, נותנים להם לחתום על חוזים ארוכי טווח, מכוניות צמודות, איפה הדברים של פעם? הדברים האלה יותר, במרכאות, 'קלקלו' את השחקנים הצעירים של היום. אלו שמגיעים רחוק הם השחקנים הצנועים. השאר לא מתקדמים".

אותך גילו בליגות הנמוכות. היום אין כמעט דברים כאלה.

"לצערי, אתה אומר דברים נכונים. פעם הסקאוטינג היה יותר רציני, היו צדים כשרונות בליגות הנמוכות. בליגות האלה עדיין אפשר לצוד כשרונות, אבל היום המועדונים מחפשים משהו מוכן, או איזה כשרון שמישהו אמר שראה. אין פה ממש סקאוטינג. אם זה היה תלוי בי, הייתי שולח מישהו לליגות הנמוכות לאתר כשרונות למכבי חיפה. יש הרבה כשרונות מפוספסים, צריך להביא אותם".

דיברת על הצעירים. יש לך טיפים לצעירים שיושבים אצלכם על הספסל ולא זוכים להזדמנות? הם צריכים לעזוב את מכבי חיפה?

"בעונה הראשונה שלהם, הם צריכים לספוג את האווירה של מכבי חיפה. אם יחליטו שהם מתאימים, כלומר שאותו שחקן הוא כשרון, יש טעם גדול שיישאר. אם הוא לא רואה דקות משחק, לא ברוטציה, עדיף לו לצאת לשפשוף במועדון אחר. זה רק יעשה לאותם שחקנים טוב".

איך אתה מנתח את ההתקדמות של הצעירים העונה בחיפה?

"הצעירים קיבלו המון צ'אנסים, אי אפשר לומר שלא קיבלו. חלק הוכיח את עצמו וחלק לא".

מי הוכיח הכי הרבה?

"בירם כיאל, השתפר בצורה מאוד משמעותית וחיפה הרוויחה אותו בגדול, אני מקווה שגם בשנים הבאות. אם יביאו לידו שחקן דומיננטי, הוא יבוא יותר לידי ביטוי".

ומי לא?

"אני לא בא לבקר אף אחד. אני חושב שבירם הצליח יותר. את דקל (קינן) אני לא מחשיב כשחקן צעיר, כי הוא כבר הפך לשחקן מרכזי בהרכב. נכשלנו במכלול הקבוצתי, אז אי אפשר להצביע על שחקן ספציפי שנכשל".

הזרים לא נקלטו.

"אתה מנסה להביא שחקנים לפי הסקאוטינג שעשית או שעשו בשבילך, לפעמים יותר ולפעמים פחות. הזרים לא תמיד נקלטים פה. לגבי קרוסה, צריך לשים את עצמך במקומו, אם היית עובר למדינה זרה. רנאטו הוא שחקן ברמה הגבוהה ביותר, סופר טכני וחזק, אבל הדברים פה קצת מורכבים יותר מלבוא ולשחק. חבל שהוא לא הצליח. אני מקווה שיחזור בעונה הבאה, הוא שחקן מאוד חריג במדינה שלנו, הרבה מנבאים לו הצלחה, אחד הכשרונות הגדולים בנבחרות הצעירות של ברזיל. השחקנים הזרים טובים, אחד אחד. הטיימינג לא היה נכון".

ומה עושים עם ג'ובאני רוסו? הוא צריך לפרוש?

"ג'ובאני צריך להמשיך לשחק כדורגל כי הוא עוד לא מיצה את עצמו. כמו שאומרים עלי שעוד לא מיציתי את עצמי, כך הוא, בין אם ימשיך בחיפה או לא. זאת לא החלטה שלי, אבל הוא חייב להמשיך פה עוד שנה לפחות".

"משומר יכול היה לתת יותר"

הצלחת לתפוס את המקום של אייל משומר בעמדת המגן הימני. איך אתה מגדיר את התחרות איתו?

"זה מאתגר, אני מוציא מעצמי יותר בגללו. אם היו אומרים לי שאין לי מחליף, הייתי מודאג. מבחינת היכולות הפיזיות, אני מוציא יותר. כל פעם אני מברך על צעירים שמצטרפים, אני יכול לעזור להם להתקדם. אני מייעץ המון לאייל, מה ואיך לעשות, לפעמים הולך יותר ולפעמים פחות. במהלך העונה דיווחו על עימותים בנינו. זה נבע רק מתוך אינטרסים".

למה הוא לא הצליח לפרוץ העונה?

"בסך הכל העונה, מבחינה קבוצתית, הייתה לא טובה. אני בטוח שאם תשאל את אייל, הוא יענה לך שהוא יכל לתת יותר. יש לו את כל התנאים במכבי חיפה להפוך למגן הימני הטוב בארץ ואמרתי לו את זה. השאיפה שלו צריכה להיות לא להסתפק במה שיש, אלא לתת יותר".

אלישע לוי, המאמן הבא שלך. איך אתה מעריך אותו? אומרים שהוא טוב מדי.

"עדיין לא יודעים אם הוא המאמן הבא שלי או לא. לכל סוג של מאמן יש דרך. אם הוא מצליח, אז הדרך שלו נכונה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully