וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "עם האוכל בא התיאבון"

קרן שמש ואסף שקד

12.5.2008 / 20:22

אלי גוטמן מאמין שהמצב בטבלה לא ישקף את מה שיקרה על המגרש בגמר הגביע בין הפועל ת"א לבית"ר, שתהנה מסגל מלא. אזלו הכרטיסים למשחק

יממה לפני שריקת הפתיחה של גמר גביע המדינה בכדורגל, בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב (שלישי, 20:30), התקיימה היום (שני) במשרדי ההתאחדות לכדורגל מסיבת עיתונאים משותפת, בהשתתפות מאמני שתי הקבוצות והקפטנים.

42 אלף איש ישתתפו בחגיגת גמר הגביע באיצטדיון רמת גן, כאשר הערב אזלו כל הכרטיסים למשחק . הזמר קובי אפללו ישיר את ה"תקוה" לפני המשחק בליווי תזמורת צה"ל.

כזכור, הפועל תל אביב היא מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות ובית"ר ירושלים, שהניפה בפעם האחרונה את הגביע ב-1989, רוצה להשיג דאבל היסטורי ראשון בתולדות המועדון.

"כל הקבוצות בארץ היו מתחלפות איתנו"

בניגוד לחודש האחרון שאופיין במצבת שחקנים דלילה עקב הרחקות ופציעות, הפעם יעמוד לרשותו של יצחק שום סגל מלא שיגרום לא מעט כאבי ראש בשאלה מי יהיו 11 השחקנים שיפתחו בהרכב. היום לפנות צהריים, קיימה הקבוצה את האימון המסכם בכפר סבא, משם יצאה באופן מסודר לבית המלון בקיסריה, שם תשהה עד למשחק.

כמנהגו, יצחק שום לא תרגל את ההרכב ויתכן כי הוא שומר את זהות ה-11 קרוב אליו עד לשריקת הפתיחה וזאת על מנת לשמור על מתח אצל השחקנים. על פי האימון היום ועל פי הסגל המלא, נראה כי המגן הצ'יליאני כריסטיאן אלברז יחזור אחרי למעלה מחודשיים על חשבון שמוליק קוזוקין הצעיר. בעמדת הבלמים ימשיכו אריק בנאדו ושמעון גרשון לשתף פעולה. האחרון, שועל קרבות וותיק בגביע, זכה עם האדומים בתואר וכעת מצפה להניף אותו מחדש הפעם בצד הצהוב.

בקישור יעמדו לרשותו של שום כל הפצועים שנעדרו בשבועיים האחרונים. גל אלברמן שסובל מכאבים בגב, יהיה כשיר למשחק ואף צפוי לפתוח בהרכב, לראשונה בקריירה שלו בגמר גביע. גם עידן טל שסבל במהלך השבוע הקודם מכאבים במפשעה, כשיר ויפתח גם הוא בהרכב לצידו של דרק בואטנג. על המקום הנוסף בקישור יתחרו שחקן הבית אבירם ברוכיאן ומיכאל זנדברג, ההערכה היא כי שום יתן את חולצת ההרכב דווקא לברוכיאן וזאת משום שזנדברג לא התאמן באופן מלא בשבועיים האחרונים.

החוד של בית"ר ימשיך להיות מורכב מהצמד אנטונלי רומולו ועמית בן שושן. השניים נמצאים בבצורת ולא כבשו כבר מספר משחקים, ובבית"ר מקווים שהפעם הבצורת תשבר.

כ-25 אלף אוהדים של בית"ר ירושלים צפויים להגיע לגמר ויצרו רוב ביציעי אצטדיון ר"ג. בבית"ר לא הכינו במות לחגיגות מראש, אך במידה ובית"ר אכן תזכה בגביע, צפויים השחקנים להגיע לכיכר ספרא ושם לחגוג עם אלפי האוהדים.

יצחק שום, שזכה בשני גביעים כשחקן ובגביע היווני כמאמן, חזר והדגיש כי להפסד מול בני יהודה בשבת, לא תהיה שום השפעה על היכולת של קבוצתו במשחק. "בגביע יש מצב רוח אחד וזה מצב רוח טוב. השחקנים של בית"ר מספיק מנוסים ומבוגרים בכדי להתמודד עם זה אחרי הפסד. מעבר לזה, המחוייבות למועדון של כל שחקן היא גבוהה מאוד וננסה להצדיק את המוניטין שיש לבית"ר" ירושלים". על יחסי הכוחות במשחק אמר שום: "אין פייבוריטים בגמר גביע המדינה, וזה היה נכון גם אם היינו משחקים נגד בית"ר תל אביב. שתי הקבוצות שהגיע להן הכי הרבה הגיעו למעמד הזה, וכל אחד חושב שהקבוצה שלו תהיה טובה יותר. זה נכון שהפועל ניצחו בשני המשחקים האחרונים שלהם ואנחנו הפסדנו. ובכל זאת, אין קבוצה בארץ שלא הייתה מתחלפת איתנו עכשיו".

שום נשאל על מצב הפצועים בסגל של בית"ר ירושלים ואמר: "אני לא יכול להגיד בפה מלא שכולם כשירים למשחק, זה לא הוקוס פוקוס ואם היו כל כך הרבה פצועים בתקופה האחרונה, מטבע הדברים שלא כולם כשירים עכשיו. למרות זאת, יש משחקים ששווה לתת בהם הכל ולסכן את השחקן, וזה המשחקים האלה".


קפטן בית"ר ירושלים אריק בנאדו נשאל גם הוא על מצב הרוח בקרב השחקנים לקראת המשחק ובעקבות ההפסד האחרון, ואמר: "ברור שיש לחץ, זה גמר גביע המדינה וכולם באים לחוצים. יש בבית"ר שחקנים עם נסיון שיודעים לעמוד במעמדים האלה. אנחנו במצב רוח בסדר גמור למרות ההפסד, ומנסים לחשוב מה יהיה, ומה יהיה אחרי. אנחנו מודעים לשמחה הגדולה שיכולה ליפול בחלקנו. נבוא בכל הכוח ואנחנו מקווים לצאת שמחים". על הלחץ מצד האוהדים סיפר בנאדו: "בית"ר זה מועדון גדול עם היסטוריה ארוכה. אנחנו יודעים את ההיסטוריה של המפגשים מול הפועל תל אביב, יודעים כמה זה חשוב לאוהדים. בלי שום קשר ליריבות, אנחנו מגיעים לגמר גביע המדינה ורוצים לקחת את הגביע. יש לנו סיכוי לדאבל היסטורי ואנחנו רוצים את זה בכל הכוח".

הרכב משוער בית"ר ירושלים: טברקטו קאלה, אריק בנאדו, שמעון גרשון, כריסטיאן אלברז (דוד אמסלם), יואב זיו, עידן טל, דרק בואטנג, גל אלברמן, אבירם ברוכיאן (מיכאל זנדברג), עמית בן שושן, אנטונלי רומולו

"עוברת עלינו עונה מתישה, זה הממתק"

אלי גוטמן, מאמנה של הפועל תל אביב, מאמין שהמצב בטבלה לא ישקף את מה שיקרה על המגרש. גוטמן אמר במסיבת העיתונאים: "בודאי שאני אתרגש, בטח ובטח במעמד כזה עם שתי קבוצות כאלו. עוברת על המועדון שלנו עונה מתישה, וזה הממתק. ידענו להגיע עד לגמר, ועם האוכל בא התיאבון. גם אם יש פייבוריטים, זה לפני המשחק ועל הנייר בלבד. אין שום קשר בין זה לאיך שהמצב יתפתח".

קפטן הפועל תל אביב וואליד באדיר נשאל אם הנפת הגביע מול הקהל של בית"ר ירושלים תהיה משמעותית יותר עבורו ואמר: "תשאלו אותי מחר בסביבות 23:00, אז נהיה הרבה יותר חכמים".

כ- 100 אוהדים הגיעו הערב (שני) למתחם חודרוב בכדי לעודד ולתמוך בשחקני הקבוצה לקראת משחק גמר הגביע. שלטי תמיכה קראו לשחקנים לצאת למלחמה ולהשאיר את גביע המדינה בבית, האוהדים עודדו את השחקנים בליווי תופים ורעשי נפצים. סגל מלא עומד לרשותו של מאמן האדומים אלי גוטמן למעט שוער המשנה גליל בן שאנן החולה אותו יחליף שוער הנוער אריאל טליאס.

לפני תחילת האימון ערך גוטמן לשחקניו אסיפה טקטית ודווקא באימון עצמו הסתפק גוטמן בעריכת משחקונים מבלי לתרגל הרכב. בסיום המשחקונים תירלו השחקנים פנדלים. נראה כי גוטמן צפוי לפתוח עם אותו הרכב שניצח את בני סכנין בשבת, כאשר ההתלבטות היחידה היא בין שלומי ארבייטמן, שפתח במשחק האחרון לבין ביברס נאתכו. סלים טועמה הפתיע והגיע לאימון הקבוצה, איחל לשחקנים בהצלחה ועודד אותם לקראת המשחק מחר.

הרכב משוער: ווינסנט אניימה, עמרי קנדה, אלין טופוזאקוב, וואליד באדיר, יגאל אנטבי, מזואה אנסומבו שי אבוטבול, ברוך דגו, דמיטאר טלקייסקי,שלומי ארבייטמן (ביברס נאתכו), פאביו ג'וניור

עדכון ראשון: 12.5 15:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully