וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומולו: "ירדה לי שמחת החיים"

אסף שקד

11.5.2008 / 12:20

חלוץ בית”ר, רומולו, חשף בפני חבריו כי העובדה שהוא אינו יודע מה יעלה בגורלו בעונה הבאה מקשה עליו לשחק. קאלה: "לא נרד מכר הדשא ללא הגביע". ברק יצחקי יעודד מהיציע בגמר

אסף שקד

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

יומיים בלבד לפני גמר גביע המדינה בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב, והמצב בקרב האלופה לא מלהיב בלשון המעטה. שחקניו של יצחק שום נחלו אמש (שבת) הפסד שלישי ברציפות (1:0 לבני יהודה) ורשמו משחק נוסף בו לא השכילו לכבוש, ולו שער אחד אפילו.

אמש, מיד עם שריקת הסיום, התכנסה הקבוצה בחדר ההלבשה במשך דקות ארוכות כשאווירה לא קלה הורגשה באופן ברור באוויר. התסריט מההפסד מול מ.ס. אשדוד חזר על עצמו ושחקנים בקבוצה ניסו לעודד את חבריהם, אך את העצבים וחוסר האונים היה אפשר לראות בעיניהם של השחקנים.

שחקן בבית"ר: "זה כדור שלג שהולך וגדל"

"אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד", מספר אחד השחקנים בקבוצה ומסביר את המצב שאליו הם נקלעו. "זה כמו כדור שלג שמתגלגל מיום ליום. אני חושב שזה התחיל בכל הדיבורים על חגיגות אליפות מול הפועל תל אביב, אבל השיא היה פיצוץ המשחק מול מכבי הרצליה. מאותו הרגע הראש של הרבה שחקנים בקבוצה לא היה בכדורגל, כל מה שקרה מסביב כולל דחיית המחזור ומשחקי הרדיוס השפיעו עלינו באופן אוטומטי. אם לפני זה היינו בשיא המוטיבציה אחרי הניצחונות על הפועל כפר סבא ומכבי פתח תקוה, אז בחודש האחרון כל ההתלהבות ירדה וזה פוגע באופן ישיר בתוצאות".

גמר הגביע ביום שלישי מול הפועל תל אביב מסתבר, לא מכניס את השחקנים לפאניקה מיוחדת. "זה נכון שאנחנו נראים לא טוב", אומרים היום בקבוצה, "אבל גמר גביע זה גמר גביע ומול הקהל שלנו נעלה כמו אריות למגרש במטרה אחת לסגור את המשחק כמה שיותר מהר. הקהל הזה צמא לגביע וכמו שהוא צמא ככה גם אנחנו. היינו חייבים משחק כזה על מנת לחזור לפוקוס ושהאנרגיות יחזרו אלינו".

אצל האוהדים ניכרת האכזבה מרצף ההפסדים האחרונים בליגה, אך בניגוד לעבר הפעם מבינים האוהדים שהמטרה המרכזית היא זכייה בגביע וההפסדים לא מתקבלים בקללות וזעזועים. שעה לאחר ההפסד אתמול לבני יהודה, והטלפונים של מספר שחקני מפתח בקבוצה צלצלו כשמהעבר השני היו אוהדי הקבוצה שניסו להרים את השחקנים מהקרשים ולהסביר להם את חשיבות המשחק ביום שלישי.

השוער טברקטו קאלה היה אחד מהשחקנים שקיבל שיחה כזאת ובמשך כרבע שעה קיבל הרצאה על חשיבות משחק הגביע. השוער, שנשמע מרוסק אתמול מיכולת הקבוצה, אמר לאוהדים: "הגביע הזה יותר חשוב לי מאשר לכם. אני כבר כמה ימים לא ישן בלילות בגלל המחשבה על המשחק הזה. אנחנו לא נרד מכר הדשא בלי הגביע".

ויזה ייחתך, רומולו לא מרוצה

לאור היכולת במחזורים האחרונים, התקבלה החלטה בצוות המקצועי לחתוך את סזאר ויזה כבר בעוד שלושה שבועות מיד עם תום העונה. הפרואני, שסיפר באמצע השבוע לעיתונים בפרו על כך שהוא מרוצה בבית"ר ושיישאר גם בעונה הבאה, הציג יכולת מחפירה בהזדמנויות שקיבל ולאור כך הוחלט לחתוך אותו ולוותר אפילו על הרעיון להשאילו לקבוצה אחרת. בקבוצה לא התביישו לספר היום על הכישלון עם ויזה: "טעינו עם השחקן הזה, הוא לא השחקן שרצינו לראות וזאת גם הסיבה שאין טעם שהוא ימשיך כאן. המזל שלנו שהחתמנו אותו רק עד סוף העונה, עכשיו מתברר שהסעיף הזה היה חשוב מאוד".

אבל לא רק ויזה לא פוגע בגזרת הזרים. גם חברו הברזילאי, רומולו, נראה כבוי מזה מספר מחזורים. עצם העובדה שהחלוץ אינו יודע מה יהיה גורלו בעונה הבאה גורמת לו להראות רע מאוד: "זה לא סוד שאני משחק בחוסר חשק", אמר רומולו לאחד מחבריו הברזילאים בישראל. "לא קל לשחק כשאתה לא יודע מה קורה איתך בעונה הבאה. כל שמחת החיים שלי וההתלהבות על המגרש ירדו לי. אם תוסיף לזה גם את היכולת הלא טובה של כל הקבוצה תקבל חלוץ שלא פוגע ולא נמצא בכושר".

בבית"ר לא הרימו ידיים לגבי הברזילאי ויש כאלה שטוענים שהוא עדיין אחד השחקנים הטובים שנחתו בבית"ר בתקופה האחרונה. "רומולו הוא שחקן רכש נהדר", אמר גורם בקבוצה. "זה נכון שהוא לא נראה טוב בתקופה האחרונה, אבל לכל שחקן יש עליות וירידות. אף אחד עדיין לא מוותר עליו ואנחנו מודעים לעובדה שהוא חלוץ ברמה גבוהה מאוד".

אגב, מי שעוקב אחרי רומולו ואחרי הקבוצה באופן קבוע זה אקס בית"ר, ברק יצחקי שמרעיף גם הוא קומפלימנטים על הברזילאי, "רומולו הוא אחד החלוצים הטובים ביותר ששיחקתי איתם. הוא חלוץ ברמה גבוהה מאוד ואני בטוח שהוא יצא מהתקופה הלא טובה שבה הוא נמצא. אני עוקב אחרי הקבוצה בכל משחק ולא קל לי לראות אותה במצב הזה. ביום שלישי אגיע לתמוך בחברים ואעודד אותם מקרוב ביציע. אני בטוח שהחברים שלי מודעים לחשיבות המשחק ויביאו את הגביע לירושלים אחרי 19 שנה. אם זה יקרה - כמובן שאחגוג ביציע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully