וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש: "התבטאתי בצורה לא ראויה"

מאמן גליל עליון, עודד קטש, חגג ניצחון גדול על מכבי תל אביב, אבל לא שכח להתנצל בפני מאמנה. שרף: "נעשה מספר פעולות לעורר את הקבוצה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

כמה אירוני שדווקא ביום העצמאות, הגיעה הפועל גליל עליון והנחילה הפסד לאלופה הישראלית וסגנית אלופת אירופה, 77:72. אחרי 40 שנים של שליטה מוחלטת בליגה, רושמת מכבי תל אביב את סכום ההפסדים הגדול ביותר לעונה אחת (8), ונראה שככל שמתקרבים לפיינל פור הישראלי, שאר הקבוצות מתחילות להרים את ראשן ולהאמין בעצמן. לו רק הן ימשיכו כך, העונה הזאת עשויה עוד להסתיים עם אלופה בצבע שאינו צהוב.

"זהו יום העצמאות של גליל"

עד לפני המשחק, היתה פרשת שרף-קטש במוקד, כשמאמנה לשעבר של מכבי תל אביב, שעתה מאמן בגליל, הכפיש את צביקה שרף בסרט תיעודי, ואמר שאינו יודע לאמן. אלא שלפתע, כל הפרשה נראית לא רלוונטית. "הניצחון הזה הוא ניצחון של הישרדות", אמר מאמן גליל עליון, עודד קטש, בסיום: "זה סוג של בונוס עבורנו. אני שמח רק על הניצחון ולא מעבר לזה. לנצח את מכבי תל אביב זה תמיד מרגש". קטש הסביר את הסיבות לניצחון, ולא שכח להצדיע לרכז שלו, יוגב אוחיון. "יוגב היה מצויין היום, אבל כולם היו נהדרים ונתנו את הכל. לא התפתנו לרוץ כשלא צריך, ופשוט הוצאנו לפועל. ראו שיש מחשבה מאחורי המהלכים שלנו".

באשר להתבטאויות שלו נגד צביקה שרף, אמר קטש: "התנצלתי בפני צביקה כבר, וכל מה שקרה ממש לא יצא טוב ולא ראוי לאף אחד. עברתי תקופה לא קלה, הייתי פגוע ובדרך כלל אני לא אומר דברים כאלה". קטש הוסיף כי כוונתו לא היתה רעה, ושלח חיצי ביקורת ליוצרי הסרט: "אני התבטאתי בצורה לא ראויה, ואני לא באמת מאמין בדברים שאמרתי. תפסו אותי בחולשתי. אני אומר את זה מול כולם ואני מתנצל אם גרמתי למישהו במכבי לאי נוחות, החל מהקהל ועד לצביקה. אני הרגשתי מאוד לא טוב עם הדברים שאמרתי".

באשר לקבוצה שהשאיר מאחור, אמר מאמן הגליל: "חלק מהעבודה של מאמן היא בניית קבוצה, ואני הייתי חלק מהקבוצה הזאת. אני גאה לאן שהיא הגיעה, ובמכבי יש בסיס טוב להמשך הדרך".

השחקן המצטיין של המשחק, יוגב אוחיון, אמר בסיום: "אני מאוד שמח שבאנו מוכנים מאוד. לא משנה מול מי משחקים, תמיד לנצח זה חשוב. אני שמח שזה בא נגד מכבי. אנחנו צריכים רק עוד ניצחון אחד כדי להישאר בליגה". באשר לניהול המשחק שלו, אמר הרכז: "אני מאושר שנתנו לי להוביל את הכדור לאורך כל המשחק. היה חשוב לנצח את המשחק בשביל הגליל וזה גם חשוב עבור המאמנים. אם זה עזר להם ונתן להם משהו אני שמח. עשינו פריצת דרך טובה וביססנו את מעמדנו בליגה, עכשיו הלחץ על עפולה/גלבוע".

גם ג'יי לואיס נתן משחק נהדר, ואמר: "שיחקנו כקבוצה. אנחנו עדיין נלחמים נגד הירידה, וזה נתן לנו הרבה מוטיבציה. לנצח את מכבי זה תמיד מצוין". לואיס התייחס גם לגבי התצוגה הנהדרת שנתן אוחיון ואמר: "הוא שחקן נהדר. הוא עשה הערב עבודה נהדרת. רוב הסיכויים שנשרוד בליגה".

אור איתן, שהיתה טוב לפרקים ארוכים במשחק הערב, אמר: "הוצאנו כולנו אנחת רווחה מדהימה. לא האמנו, במיוחד בסיטואציה שהם הגיעו אחרי הפיינל-פור. זה ניצחון חשוב מאוד שיכול להשאיר אותנו בליגה. הליגה מתחזקת מאוד, כולם מתחילים להכיר את מכבי, ויש מתח. זה מה שיפה בכדורסל שהקבוצה במקום האחרון בליגת העל בישראל מנצחת את פיינליסטית היורוליג".

הבעלים של גליל, חיים אוחיון, השכיל לומר בסיום: "זהו יום העצמאות של הגליל. אני גאה בעמידה האיתנה של הקבוצה ושל השחקנים. עודד הוכיח שוב, שהוא חשוב מאוד לליגה, למרות התקלה שהייתה לו. מה שהוא עושה היום יחזיר אותו לקדמת הבמה ובגדול". אוחיון גם דיבר על הסרט של קטש: "לא אהבתי את מה שראיתי. אבל חשוב שאנשים יודעים להתנצל ולסלוח. עודד הוא איש מאוד מחושב ואינטילגנט".

"נעשה מספר פעולות לעורר את הקבוצה"

"זה הפסד שמאוד פוגע לנו. הוא לא היה מחויב", אמר מאמן מכבי תל אביב, צביקה שרף, לאחר ההפסד המפתיע לסוגרת הטבלה. "גליל עשתה את שלה, לא שאני מוריד מההישג שלה. הם עשו את מה שהם היו צריכים לעשות. לא היינו טובים היום בכל המישורים, בריכוז, במחוייבות, בהגנה ובהתקפה. זה קורה לנו יותר מדי פעמים. אנחנו כל הזמן עוברים לסדר היום ומכסים וסולחים, אבל עכשיו נעשה מספר פעולות כי חייבים לעורר את הקבוצה".

שרף נשמע כעוס מאוד, והמשיך: "אני מצטער בפני כולם על התצוגה שלנו. היא לא מקובלת עליי ואין שום תירוצים. הקהל שרק בוז? הקהל צודק", המשיך המאמן. "אני לא יכול להסביר איך אנחנו מנצחים את סיינה בשבוע שעבר, ועכשיו מפסידים לגליל. משהו כאן לא בסדר וצריך למצוא מה". באשר לקטש ולאפשרות שמא שרף רצה יותר מכל לנצח כדי לנקום בקטש, אמר המאמן: "לא היה לי רצון מיוחד לנצח את המשחק. אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד. אני לא חושב שהתכונה שהייתה מסביב למשחק פגעה בנו".

ליאור אליהו אמר לאחר ההפסד: "מאוד רצינו לנצח, אבל אין לי הסבר מה קרה. אולי זאת נפילת מתח". לגבי היגכולת הטובה שהפגין, אמר הפורוורד: "העובדה ששיחקתי טוב לא מנחמת אותי. אני יכול רק להבטיח שלפיינל פור הישראלי נגיע הכי מפוקסים שאפשר כדי לנצח". במהלך המשחק, שבר אלכס גארסיה שתי שיניים, והוא לקח לטיפול בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully