וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-11 שלנו

8.5.2008 / 11:07

מדי שבוע פנינו לגדולי השחקנים וביקשנו מהם לבחור את הרכב כל הזמנים. ערב יום העצמאות ה-60 זה הזמן לסכם ולהגיש לכם את ה-11 שנבחרו

במהלך ארבעת החודשים האחרונים תרנו מצפון ועד דרום, משנות ה-50 עד שנות ה-2000, אחר ה-11 שאין עוד מלבדם, חיפשנו את אותם אלו שהשאירו בנו זיכרון עמוק לכדורגל שהיה כאן במשך שישה עשורים. המשימה לא הייתה קלה, כי למרות הביקורת הרבה שיש היום על הענף, אסור לשכוח שהכדורגל הישראלי צימח הרבה כוכבים גדולים. והנה, לבסוף התגבשה רשימה מכובדת, כזו שכל מאמן היה גאה בה וללא ספק היה יכול להוביל אותה להישגים, לו רק היה ההרכב הזה משחק בנקודת זמן אחת יחד.

אז נכון, מוטל'ה שפיגלר, למשל, לא יוכל לשחק עם יוסי בניון ושייע גלזר ולא יוכל לשתף פעולה עם אבי נמני, אך בכל זאת יש משהו קסום במחשבה שלו היו כל אלה מופיעים רק ל-90 דקות על אותו מגרש, אולי בכל זאת לא היינו מסתפקים בהופעה בודדת במונדיאל. חילוקי דעות יש מכאן ועד להודעה חדשה לגבי מי צריך להרכיב את הנבחרת, אך אותם שופטים שנבחרו לתת את דעתם לסוגיה חשבו רבות, הרהרו וכל אחד תרם את חלקו ליצירת המפה הזו שנקראת "נבחרת כל הזמנים". רק לשם התזכורת, השופטים שליוו את הפרויקט היו (לפי הסדר): לופא קדוש, אלון מזרחי, גילי לנדאו, שלום תקווה, יצחק שניאור, ויקי פרץ, צביקה רוזן, אלי אוחנה, זאהי ארמלי, ראובן עטר, אבי נמני, עמנואל שפר, רפעת (ג'ימי טורק), שייע גלזר, יעקב בוזגלו ואבי כהן.

לפני שנתחיל, נספר שביקשנו מכל המועמדים התייחסות לבחירה בהם. כמו כן, ניסינו לדלות מהם הצהרה במי הם היו בוחרים לשחק באותה עמדה בה הם שיחקו. חלק מהכדורגלנים, ממש כמו פוליטיקאים, לא מיהרו לחלק מתנות והשתמשו באותם ביטויים שחוקים כמו "יש הרבה שחקנים טובים" ו"הבחירה קשה", אבל זה בסדר. העיקר שלבסוף קיבלנו מהם את ההרכב. לצדו של כל שחקן מצוין בסוגריים מספר הפעמים שהוא נבחר, וציינו גם את כל אלה שהיו קרובים, אבל נשארו בחוץ. המערך הוא 4:4:2.

שוער

יעקב חודורוב (7). מעטים ראו את חודורוב, שנבחר על ידי קדוש, לנדאו, שניאור, רוזן, ארמלי, גלזר ואבי כהן, משחק בפועל, אך האגדות והמיתוסים התנקזו כולן לשוער אחד, שפשוט כולם אמרו ש'אין עליו'. במשך שנים שימש חודורוב כשוער נבחרת ישראל ועמד בכבוד מול הנבחרות הגדולות ביותר שאיתן התמודדה הנבחרת בראשית דרכה.

נשארו בחוץ: אבי רן (4), יצחק ויסוקר (3)

הגנה

אבי כהן הירושלמי (מגן ימני, 4). נבחר על ידי אוחנה, ארמלי, נמני ואבי כהן. "אני חושב שזה כבוד גדול להימנות על ה-11 של כל הזמנים. אני שמח על הבחירה ושמח שידעו להעריך את מה שעשיתי בכדורגל לאורך השנים. אם הייתי צריך לבחור שחקן אחד שהיה מצוין בעמדה שלי זהו שלמה שירזי ללא ספק".

חיים בר (בלם, 6). נבחר על ידי לנדאו, שניאור, פרץ, אוחנה, נמני ובוזגלו. "אני שמח מאוד לשמוע שנבחרתי. כבוד הוא לי להימנות על הרשימה המכובדת הזו ואני מאחל לכולם שיהיה רק טוב. אם הייתי צריך לבחור שחקן אחר באותה עמדה הייתי בוחר את אבי ירושלמי ממכבי תל אביב".

אבי כהן התל אביבי (בלם, 13). נבחר על ידי קדוש, מזרחי, לנדאו, תקוה, שניאור, פרץ, רוזן, אוחנה, ארמלי, שפר, טורק, גלזר ובוזגלו. "אני מאוד שמח לשמוע על הבחירה בי. כבוד הוא לי להיות בין ה-11 של כל הזמנים. אני מקווה מאוד שהכדורגל שלנו יתקדם באופן כזה שיצמחו כאן שחקנים יותר גדולים משהיו ב-60 השנים האחרונות ויביאו הישגים למדינה. במי הייתי בוחר בעמדה הזו? האמת היא שבתקופתי שיחקו יותר עם בלם אחורי ובלם קדמי, אבל מאוחר יותר התברר שעדיף לשחק כששני הבלמים נמצאים בקו אחד. לכן קשה לי לבחור".

מוצי לאון (מגן שמאלי, 5). נבחר על ידי קדוש, רוזן, שפר, בוזגלו ואבי כהן. "אני רוצה להודות למי שבחר בי ושמח על הבחירה. אם הייתי צריך לבחור שחקן אחד שהצטיין בעמדה שלי זה היה מיקו בלו".

נשארו בחוץ: אריק בנאדו (4), שלמה שירזי, אלי פוקס, מיקו בלו, דוד פיזנטי, דוד פרימו (3)

קישור

נפתח בוידוי: המחשבה הראשונית הייתה לחפש את הקשר האחורי שקיבל את מירב הקולות ולהשלים את חוליית הקישור עם שלושה קשרים נוספים. אלא שבמצב כזה אנו נאלצים להשאיר בחוץ את אורי מלמיליאן, שזכה בשמונה קולות, ולהעדיף על פניו את משה סיני, שהיה עושה משחק אבל היו לו סגולות של קשר אחורי וזכה בשבעה קולות. על כן סיני יאלץ לסלוח לנו.

אורי מלמיליאן (קשר ימני, 8). נבחר על ידי מזרחי, לנדאו, תקווה, שניאור, פרץ, אוחנה, נמני וגלזר. "בגדול, אני חושב שקשה מאוד לעשות בחירה למרות שאני בפנים. לכל אחד יש את התקופה שלו ולפעמים זה תלוי באיך וכמה אתה משחק. אני לא אגיד שזה לא עושה טוב, אבל מצד שני יש עוד שחקנים שבחוץ ובוודאי היו יכולים להיות בפנים. בעמדה שלי יש את ברקוביץ', זוהר, רביבו, סיני וכולם ראויים להיות בפנים".

אייל ברקוביץ' (קשר מרכזי, 10). נבחר על ידי קדוש, מזרחי, לנדאו, תקווה, אוחנה, ארמלי, עטר, טורק, בוזגלו ואבי כהן.

יוסי בניון (קשר מרכזי, 9). נבחר על ידי קדוש, שניאור, רוזן, אוחנה, עטר, נמני, גלזר, בוזגלו ואבי כהן.

מרדכי שפיגלר (קשר שמאלי, 12). נבחר על ידי קדוש, לנדאו, שניאור, פרץ, רוזן, שפר, טורק, גלזר, בוזגלו ואבי כהן. "לא היה לי ספק שאני אבחר בין ה-11. גם אם היו משחקים עשרה, אני הייתי בפנים. סתם, אני צוחק. אז מתי מתחילים לשחק? אני אולי אדבר עם פלאטיני שישחק איתי ולא במקומי".

נשארו בחוץ: משה סיני וגיורא שפיגל (7), חיים רביבו (6), טל בנין (4), יצחק שום (3)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התקפה

אלי אוחנה (8). נבחר על ידי קדוש, לנדאו, תקווה, שניאור, ארמלי, נמני, שפר, גלזר. "אני שמח כמו כל אחד שנבחר. בסך הכל הרבה מאוד אנשי כדורגל חושבים ככה ולכן זה נחשב יותר מוערך, מכיוון שזו לא בחירה שמתבצעת על פי אהדה כזו או אחרת לשחקן. יחד עם זאת, גם אם היו נבחרים 11 אחרים או 30 אחרים הבחירות האלה היו טובות. בתקופה של 60 שנים יש כל כך הרבה כדורגלנים טובים. אני חושב שהיו לא מעט שחקנים ששיחקו מצוין בתפקיד שלי ויכלו להיכנס כאן לרשימה".

עודד מכנס (6). נבחר על ידי תקווה, פרץ, אוחנה, ארמלי, נמני, טורק. "אני מאוד שמח שנבחרתי ואני רוצה להודות לכל הספורטאים ולוואלה שערך את הפרויקט. אני חושב שלא יכולתי לזכות לתואר ללא כל החברים בקבוצה שעזרו לי להיות המוציא לפועל בקבוצה שנקראת מכבי נתניה, ואני מאוד מקווה שאנחנו נראה את נתניה בשנים הקרובות חוזרת למעמד שלה כמו בשנים שבהן אני שיחקתי. שמחתי לשמח את האנשים כי עשיתי בכדורגל את מה שאנשים הכי אוהבים לראות - שערים. מי יכול היה להיות במשבצת שלי? אבי נמני למשל וגם אלון מזרחי".

נשארו בחוץ: שייע גלזר (4), אלון מזרחי, ויקי פרץ ורוני רוזנטל (2)

מאמן

דוביד שוויצר (6). נבחר על ידי קדוש, לנדאו, פרץ, טורק, בוזגלו ואבי כהן. שוויצר נבחר בפער משמעותי על פני יתר המאמנים ולא רק בגלל התארים למכביר שהוא הביא. רוב השופטים ציינו בראיונות עימם כי מה שאפיין בעיקר את "הכריש" הוא המשמעת שהוא הנחיל לשחקנים שלו כמו גם הטקטיקה והבנת המשחק שהעניקו לו לא מעט אליפויות וגביעים. גם בנבחרת ישראל הוא דאג להשאיר את חותמו אחרי שהעפיל לרבע גמר אולימפיאדת מונטריאול ב-1976.

נשארו בחוץ: גיורא שפיגל, עמנואל שפר ואברהם גרנט (2)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully