וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזיז הביא את הניצוץ

רותם דרוב

5.5.2008 / 12:26

רותם דרוב, אוהד הפועל חולון, מסביר למה פרשת החזיז היתה הדבר הכי טוב שקרה לחבורת הכוכבים של דורסמן, הזרז שחיבר את החלקים

ב-11 בנובמבר זרק טיפש אחד אבן גדולה לבאר. לא סתם אבן כזו שאיש לא ימצא, אלא אבן שנראתה כסותמת את מקורות ההשראה של הכדורסל הישראלי. אבל כמה מפתיע, דווקא היום הזה, שבו התפוצץ המשחק בין הפועל ירושלים להפועל חולון, עשה משהו לאוהדי חולון. משהו טוב.

היום שאחרי המשחק היה יום שחור לאוהדי ירושלים, אבל גם אלה של חולון התעוררו לבוקר נורא. קבוצת החלומות שבנה מיקי דורסמן איימה להתפורר כבר לאחר שלושה מחזורי ליגה, חלק מהזרים ברחו לארצות הברית כאשר המאמן/בעלים לוקח פסק זמן, והמציאות החדשה מצאה את אוהדי חולון מתנצלים בפני כל העולם על מעשה שלא הם אחראים לו אישית. הרוחות שנשבו דווקא מהצד הירושלמי ומהיועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורסל, שוקי קרמר, הם אלו שהחלו את התחייה של חולון.

דווקא כשהכדורסל משווע לפטרונים שייקחו קבוצות נוספות תחת חסותן, נהנו הנהלת הפועל ירושלים וקרמר לנגח את הקהל החולוני ואת המערכת החולונית כולה שוב ושוב. הגדיל לעשות היועץ המשפטי, כאשר תבע כי משחקי הבית של חולון ישוחקו ללא קהל למשך כל העונה (ללא קשר לכך שאבטחת המשחק לא היתה באחריות הקבוצה), ולקראת הדיון על זריקת החזיז ביקש להוסיף את ביזוי ההמנון (!).

ירושלים, מצידה, ניסתה להיאחז בפרשה כדי לגבש את הקבוצה. להצהרותיו של דן שמיר לפני המשחק בחולון כי "לא שכחנו את המקרה ואנחנו עולים הערב לשחק כשהטראומה עדיין מהדהדת", הגיב דורסמן כי "מי שמתעסק עדיין במקרה ההוא לא שפוי". בפועל, מה שקרה מאז ועד היום הוא הפוך על הפוך. הקהל של חולון, שלא שכח לדורסמן את העלייה שלא הייתה, ניצב מאחוריו ואיחד את השורות, המערכת כולה מהשחקנים ועד האפסנאים הפסיקו לבלוע את העלבונות שהוטחו בהם, תחושת הביחד הפכה לממשית. מבחינת ירושלים, בטווח הקצר היא נראתה כמי שהתחזקה גם כן ואפילו הספיקה לקחת תואר. אבל אחר כך הגיעה שרשרת ההפסדים, המפולת והניתוק הכללי בין שמיר לשחקנים, עד להתפטרות הבלתי נמנעת. ערב המשחק הרביעי העונה בין שתי הקבוצות, ניצבת חולון בגאון במקום הראשון (ובלי הנקודה שהורדה לה עקב אותו המקרה), כאשר ירושלים מדשדשת במקום השישי עם סיכוי סביר לראות את הפיינל פור הישראלי מהבית.

אצלנו ובעולם כולו אוהבים להגיד שיש להפריד את הספורט מהדת ומהפוליטיקה, אבל חשוב לעשות את ההפרדה גם בין עשבים שוטים לקבוצת אוהדים שלמה. מי שצריך להיענש ייענש, כשההיגררות למחול שדים מטורף בניסיון להפיל מערכת שלמה מיותרת וצעקנית. למרות הקשיים, למרות ההתלהמות ולמרות הסיטואציה הכל כך מסובכת שבה הייתה, הפועל חולון הוכיחה שעם הרוח הנכונה, אפשר לצאת מחוזקים גם ממקרים כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully