וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון גמרה את הסוסה

גיל קדרון

4.5.2008 / 16:03

במירוץ הקנטאקי דרבי היוקרתי הימרה קלינטון על הנקבה היחידה, שסיימה בסופו של דבר שנייה, והתמוטטה. לסוסיו של אובמה שלום

מירוץ הקנטאקי דרבי מרכז בכל שנה תשומת לב גדולה מאוד ברחבי ארצות הברית, גם בקרב אלו שלא עוקבים באופן תדיר אחרי סבב מירוצי הסוסים. האירוע נחשב לאחד היוקרתיים בספורט האמריקאי, והלילה (בין שבת לראשון) הגיעו לצפות בו 157,770 צופים, הקהל השני בגודלו בהיסטוריה של התחרות. שני המתמודדים על המועמדות הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב ניצלו את תשומת הלב התקשורתית כדי לזכות בעוד כמה פריימים בטלוויזיה וסנטימטרים בעיתון (ובאינטרנט), עם הימורים משלהם על זהות המנצחים. באופן אירוני, ניתן היה ללמוד מעט על סיכויהם ומהותם מהתוצאות של הסוסים בהם בחרו.

המנצח במירוץ היה הפייבוריט הגדול, ביג בראון, אבל סיפורו נדחק לשוליים בעקבות הטרגדיה של אייט בלס, הסוסה בה בחרה הילרי קלינטון. קלינטון השוותה את הקמפיין שלה לבלס, הסוסה היחידה במירוץ מלא בסוסים זכרים, הנקבה הראשונה במירוץ מזה תשע שנים, לאחר שמאמניה בחרו לשלב אותה במירוץ העיקרי במקום במקצה הסוסות שנערך יום קודם לכן.

באירוע של קלינטון בג'פרסונוויל, מעט צפונית מלואיוויל, קנטאקי, עודדה קלינטון את תומכיה להמר על בלס, שקיבלה סיכויים של 20 ל-1 בלבד. "אני מקווה שכולם יילכן לדרבי בשבת וישימו על בלס כסף, בשבילי", אמרה. "לא אוכל להגיע לשם, אבל שלחתי את בתי עם הוראות מפורשות לשים כסף על אייט בלס".

הבחירה נראתה סמלית כשבלס הייתה קרובה לניצחון, אולם בסופו של דבר סיימה במקום השני, מה שהיווה את הפתיחה לסופה הטרגי. היא התמוטטה פיזית על קו הסיום, ושברה בעקבות כך את שני קרסוליה הקדמיים.

גם אובמה חיפש סמליות

אמבולנס וטרינרי הוזעק לטפל בסוסה הנאנקת מכאבים, ולאחר מספר דקות נאלץ לגאול אותה מייסוריה בזריקת הרדמה, בעודה על המסלול. "לא היתה שום דרך להציל אותה", סיפר מאמנה לארי ג'ונס. "היא רצה מירוץ מדהים, המירוץ של חייה. הלב שלנו נשבר, היא תחסר לנו מאוד". האם גם המירוץ של קלינטון, ששואפת להיות האישה הראשונה בבית הלבן, יהיה דומה? בדומה לבלס, סימנים רבים מראים כי כוחו של הקמפיין שלה עלול להיגמר כל רגע, עם תזרים מזומנים מידלדל וסיכויי זכייה שתלויים בצירי העל של ועידת המפלגה ולא ברצונו של הבוחר.

גם הבחירות של אובמה היו בעלי סמליות מסוימת, במירוץ שקיבל השנה נופך פוליטי. "אנחנו עובדים קשה כדי לקבל את התמיכה של 'קולונל ג'ון'", אמר אובמה בתוכנית האירוח של דייויד לטרמן, על הסוס אותו בחר כמנצח במירוץ. במקום השני הוא בחר בפיירו, סוס צעיר בעל פוטנציאל גדול, ששעיטתו לתהילה נבלמה לאחרונה בעקבות כמה מירוצים כושלים. במקום השלישי בחר בפייבוריט, שזכה בסופו של דבר, אותו ביג בראון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully