וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחונו של המכביזם

4.5.2008 / 7:18

הרוח של מכבי ת"א היתה חזקה יותר מהיכולת הלא משכנעת והסגל חסר הכריזמה שלה, ובכדורסל האירופי של היום זה מספיק בהחלט

יום לפני המשחק מול סיינה שודר בערוץ 10 סרט גרוע על צעיר מבולבל, שהשתחל למשרת המאמן במועדון הכדורסל המפואר ביותר באירופה. את מירב תשומת הלב משכו דבריו הקשים של הצעיר על מחליפו, אבל הציטוט החשוב ביותר בסרט היה דווקא של עוזרו, שהלין על הפנאטיות של אותו מועדון.

מדבריו של אורן עמיאל ניתן להבין כי דעתו אינה נוחה מהרצון הכמעט דתי של ראשי מכבי ת"א לנצח בכל משחק, תכונה שהופכת את תפקיד המאמן לגדוש בלחץ. למרבה האירוניה, דווקא בעונה שאותה החל על הקווים עודד קטש, שראה ברוח המועדון מכשול להצלחה, השכילה אותה תכונה חמקמקה, המכונה "מכביזם", להוביל את מכבי ת"א לגמר היורוליג, כמעט לבדה.

כי הקאמבק של מכבי מול סיינה היה שיאה של עונה שבה מי שעלו לגמר לא היו שחקנים, ואפילו לא מאמן, אלא מועדון. המועדון האחרון באירופה שמתייחס לזכייה ביורוליג בתשוקה ובתיאבון אמיתיים. המועדון היחידי באירופה ששולח רכבת אווירית של אוהדים לפיינל פור. אחד המועדונים היחידים ברמות הגבוהות שבו כשהיריבה עולה ליתרון מכריע, מתגייסים ראשיו להפעלת לחץ על השופטים - על הפרקט, לא ביציע.

מועדון שהשכיל לגרום לזר אלמוני ממגדל העמק להפנים את ערכיו בצורה כה עמוקה, שהוא הצליח לנצח במשחק החשוב ביותר גם אחרי עונה שבה כמעט לא דרך על המגרש. מועדון שטועה פעמים רבות, אבל עם הבנת השגיאה חותך באכזריות, ומעיף את הילד המבוהל מהקווים.

לכדורסל של מחליפו, צביקה שרף, אין כל קשר לניצחון על סיינה, וחילופיו הנואשים במחצית הראשונה העידו על זריקתה של תוכנית המשחק לפח. אבל זה לא משנה, כי אין ראוי ממנו להוביל את מכבי לגמר, בעונה שבה המועדון חזק מהיכולת המקצועית הלא משכנעת ומהסגל חסר הכריזמה. כי שרף הוא בשר מבשרו של המועדון, גם לאחר ניתוק של עשר שנים. גם הוא פנאטי, גם הוא במלחמה תמידית מול העולם, גם הוא נאמן למועדון בלי סייגים. גם שרף רוצה לנצח יותר מכל יריב, ובכדורסל האירופי של היום זה מספיק בהחלט.

לאורך כל העונה התמודדו מול שרף קבוצות נטולות מחויבות ומאמנים ללא שליטה בקבוצותיהם. סיינה קיפלה לתוכה את כל הרעות החולות של הכדורסל האירופי בחצי הגמר, כשזרקה 45 פעמים מ-3 נקודות ורק 32 מ-2 - נתון מופרך שפירושו פסיביות, טיפשות והיעדר רצון אמיתי לנצח. לצסק"א מוסקבה זה לא יקרה.

בגמר תפגוש מכבי את אחד המאמנים האחרונים ביבשת שמשחק כדורסל שמרני והגיוני, כמו פעם - קודם כל מסירה פנימה, אחר כך כל השאר. לרשותו יעמדו טובי השחקנים ביבשת. על קבוצת הכדורסל של שרף, ביינום, מוריס והלפרין אמורים אטורה מסינה, פאפאלוקאס וסמודיס לגבור. אלא שמולם יתייצב גם המכביזם, ואף דו"ח סקאוטינג עוד לא פיצח את הנוסחה לניצחון על הלך רוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully