וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארסיה: "זה יותר טוב מחלום"

אלכס גרסיה סיפר שחשב הרבה על חצי גמר הפיינל פור, אבל לא ידע שיהיה הכוכב. שארפ: "תמיד צריך להמשיך להאמין בעצמך ובקבוצה שלך"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

באמצע המחצית הראשונה של משחק חצי גמר היורוליג הערב (שישי) בין מכבי תל אביב לסיינה, נדמה היה שאפשר לסמן כבר משתתפת אחת בגמר. האיטלקים הוליכו בפערים דו ספרתיים ויותר מזה, שלטו במשחק והיו דומיננטים בהרבה. מכבי? היא נראתה חסרת אונים לחלוטין באותו שלב וככזו שרק מחפשת להמלט מתבוסה. אלא שאז הגיע הרבע השלישי. 19:28 החזיר את מכבי למינוס 3 בלבד ומכאן החניכים של צביקה שרף רצו בהנהגתו של קו אחורי שכולל את אלכס גרסיה ודרק שארפ, בדרך לניצחון גדול 85:92.

"פתחנו את הרבע ראשון בצורה קטסטרופלית. הלחץ עלינו היה גדול מאוד. אנשים נראו כאילו יש להם 200 טון על הגב. ברבע השני השתפרנו בהתקפה. בחצי נכנסתי לחדר ההלבשה אנשים היו עם הראש למטה. אמרתי להם חבר'ה תרימו את הראש, 12 נקודות בסך הכל", אמר אחרי המשחק מאמן הקבוצה, צביקה שרף, "התאמנו כל מיני הרכבים שחשבנו עליהם או שלא חשבנו עליהם קודם. אבל בסופו של דבר עם האוהדים ועם אלכס גרסיה עם לב מפה ועד תל אביב, הצלחנו לנצח". המאמן הוסיף והחמיא לשחקנים מהם לא ציפה לכזו תרומה ערב המשחק: "גם וויל ביינום בלי נסיון היה מצוין. גם ליאור אליהו היה מצוין. עכשיו מספיק עם הקלישאות תנו לנו לעבוד". אגב לעבוד, מכבי לא תקיים בשבת את אימון הצהרים, כפי שתוכנן, אלא תקיים רק אימון אחד בערב.

"כל אירופה מכירה את השלשות שלי"

"זו הרגשה מדהימה. זו תחושה נהדרת", אמר ניקולה וויצ'יץ', "בסוף כולם עשו עבודה נהדרת. גרסיה עשה עבודה בלתי יאמנת. הם הגיעו מצוין למשחק, ואנחנו לא הצלחנו לקלוע כלום. מהרגע שהצלחנו להשוות את התוצאה, הניסיון שלנו התחיל לשחק תפקיד". על דרק שארפ, אמר הסנטר הקרואטי: "שארפ עושה את אותו דבר במכבי כבר שנים. הוא עושה עבודה מדהימה. אנחנו נלחמים עד הסוף. כל כך הרבה פעמים העונה היינו ב-20 נקודות פיגור, אבל נלחמנו וחזרנו. אין לנו מה לחגוג. לא הגענו כדי לעלות לגמר, אלא לראות את הגביע צהוב". על האלפים שהגיעו מתל אביב, אמר וויצ'יץ': "האוהדים פה מדהימים, ממש מדרידיהו".

דרק שארפ רואה העונה הרבה פחות פרקט מבעבר, אבל היום ניער את החלודה, הביא את כל הניסיון שלו והיה מהגורמים שהביאו למפנה. "ניסיתי לשמור על הגוף שלי מוכן להיכנס למשחק", אמר הגארד, שקלע הערב 15 נקודות, "הנקודה היא שצריך להמשיך להאמין בך ובקבוצה שלך. יצאתי למגרש ועשיתי הכי טוב שאני יכול. בחצי השני נרגענו. הצלחנו לעשות את הדברים טוב יותר. והם התחילו להילחץ מהצד השני. הם קצת דומים לחולון מבחינת הפיזיות, אבל התמודדנו איתם בסופו של דבר".

גיבור המשחק, אלכס גארסיה, היה נרגש במיוחד בסיום: "אתמול חלמתי על המשחק הזה, אבל זה יותר טוב מחלום. ההבדל היה בין המחציות. הגענו אגרסיביים למחצית השניה, אז ניצחנו את המשחק. הם קלעו מצויין מחוץ לקשת, אבל נתנו משחק טוב במחצית השניה". לגבי המשחק הבא, אמר גארסיה: "נראה את המשחק הבא, אבל זה לא משנה מי יגיע".

עוד אחד מאלה הביאו את המפנה במחצית השניה הוא דייויד בלות'נטל, שהשלשות שלו הפכו פיגור במשך שלושה רבעים, ליתרון ברבע האחרון. "האמנו בעצמנו במחצית השניה וזה מה שעשה את ההבדל", אמר בלות'נטל. "בשבועות האחרונים היו לנו משחקים קשים, אבל הפעם האמנו בעצמנו. היינו יותר אגרסיביים בהגנה במחצית השניה, והתחלנו לקלוע". באשר ליכולת שלו, אמר הפורוורד: "זה מה שאני עושה, אני קולע שלשות. החבר'ה מצאו אותי. לא אכפת לי את מי נפגוש בגמר. זה הפיינל פור, וזה 3 הקבוצות הטובות באירופה, ואנחנו ביניהן".

"הוצאנו את השפן הכי זקן ביורוליג וקוראים לו דרק שארפ"

עמרי כספי, שפתח בחמישייה של האלופה הישראלית, אמר: "ברבע השני והשלישי נכנסו למשחק ושלטנו. אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. דיברנו בחדר ההלבשה על זה שלא צריך להוריד את הראש ושצריך להתחיל לשחק הגנה".

ליאור אליהו התייחס למשחקו הטוב שלו הערב: "הצגה? לא יודע אם הצגה, אבל באמת היה לי קטע קצת מוזר עם תקופה לא קצרה שאני לא כל כך משחק. אין שמח ממני לשחק ובטח כשעזרתי לקבוצה בזמן לא כל כך טוב. אני שמח שעשינו קאמבק מדהים. לא חשבתי על הסקאוטים של ה-NBA. זה הישג לקבוצה וזה מדהים להגיע לגמר הפיינל פור. ואני שמח שהייתה לי יד בזה".

אסטבן באטיסטה, שעלה ונתן הרבה אנרגיה למכבי, אמר :" שנה ראשונה שלי וזה מאוד מרגש. לא הגענו מרוכזים למחצית הראשונה. למחצית השניה הגענו עם גישה אחרת וניצחנו את המשחק".

וויל ביינום הוסיף:" לא לקחנו את הריבאונדים במחצית הראשונה, אבל בשניה עלינו עם אנרגיות אחרות ונתנו את כל מה שהיה לנו. אני חושב שאנחנו צריכים לעלות למשחק הבא ולעשות את הדברים שאנחנו יודעים ושניצחו לנו את המשחק".

עוזר המאמן, גיא גודס נשמע משוחרר מאוד, למרות שברוב שלבי המשחק, הלחץ עליו היה ברור: "היו רגעים קשים שחשבנו שהכל אבוד, אבל החבר'ה המשיכו להאמין ומגיע לנו כל הכבוד. ניסינו מהתחלה כל מיני הרכבים וכל מיני שחקנים כדי לראות מי ביום טוב. בחצי השני כשירדנו ב-12 הפרש אמרנו לשחקנים כי כמה דקות טובות ואנחנו חוזרים למשחק". לגבי דרק שארפ אמר גודס: "הוצאנו את השפן הכי זקן ביורוליג וקוראים לו דרק שארפ. ביחד עם אלכס הם עשו עבודה מדהימה. עשינו את מה שהיינו צריכים לעשות. עכשיו אנחחנו רחוקים משחק אחד מהזכייה".

שמעון מזרחי אמר בסיום: "אני חושב שהדרך מסמלת את מכבי. להיות בפיינל פור ולפגר 18 הבדל ולחזור מזה זה אומר הכל. ברבע הראשון התחלנו רע מאוד אבל בחצי השני דריק שארפ הוכיח את הניסיון שלו ואין לזה תחליף".

יושב הראש החדש של איגוד הכדורסל, שי שני, התקשר לאנשי מכבי תל אביב ובירך אותם אף הוא: "אני מאחל למכבי תל אביב שתשלים ביום ראשון את המלאכה ותחזור הביתה עם הגביע. ההישג הערב הוא של מכבי תל אביב והוא מהווה תרומה נוספת למעמד של הכדורסל הישראלי באירופה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"דרק שארפ הוא דרק שארפ"

מאמן סיינה, סימונה פיאנג'יאני, ניסה להסביר את הפסד קבוצתו לאחר שהוליכה בפער של 18 נקודות: "בהתחלה עשינו הרבה דברים שתכננו לעשות ושלטנו עד המחצית. אבל אם יש לך זריקות חופשיות אתה חייב לקלוע אותן וברבע השלישי החטאנו את הזריקות והתקשינו בריבאונד. אין לי שום דבר רע להגיד לשחקנים שלי. הם נלחמו עד הסוף. סיינה היא מועדון גדול ולא קבוצה שהגיעה לכאן חד פעמית. אולי אחרי שנזכה בגביע מתישהו, יהיו לנו שחקן עם ניסיון כמו דרק שארפ, שינצח עבורנו את המשחק".

"מהרגע בו ספגתי את העבירה הרביעית שלי משחק ההגנה שלנו השתנה", אמר שון סטונרוק, ששלט מתחת לסלים ברבע הראשון, "לא הגענו טוב למחצית השנייה והם עשו עבודה טובה. השחקנים שלהם קלעו את הזריקות החשובות".

טרל מקינטייר, שהתפרע עם 6 מ-14 מחוץ לקשת וקלע 26 נקודות, הוסיף: "חשבנו שנצליח למנוע את הקאמבק שלהם, אבל ברגע ששון שטונרוק נכנס לבעיית עבירות, הכל השתנה. לא הייתי אומר שהפסדנו בגלל שחסר לנו ניסיון פשוט בלי סטונרוק היינו קבוצה שונה. החטאנו זריקות, אבל זה קורה וברגעים כאלו צריך לשמור על ביטחון. זה בדיוק מה שמכבי עשתה, היא שיחקה עם בטחון לאורך כל המשחק, גם בפיגור".

בוטסי תורנטון היה מאוכזב: "כל כך חבל כי היינו הקבוצה הטובה יותר. שיחקנו מצוין במחצית הראשונה, אבל התפרקנו בשנייה. אסור לנו לתת לאף קבוצה לקלוע נגדנו 60 נקודות במחצית ועדיין להתיימר לזכות ביורוליג. דרק שארפ הוא דרק שארפ והערב הוא עשה את מה שהוא עשה בהרבה פיינל פורים לפני כן. זה סוג השחקן שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully