וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכוח את קטש, לנצח את סיינה

מכבי ת"א מנסה לחשוב על סיינה, אבל רענן כץ כבר סימן את האשם: "אם נפסיד, כולם יאמרו שהראש של צביקה לא היה במשחק. זה הפשע הגדול. קטש אמר דברים אידיוטיים, הראש דפק לו את הקריירה. הוא מתחיל להזכיר לי את שפר. כל זמן שאני במועדון, קטש לא יהיה במכבי"

יותם רונן

צפו באימון המסכם של מכבי תל אביב לקראת סיינה (צילום ועריכה: יותם רונן, שליח וואלה! ספורט למדריד)

מדריד היפה מנומנמת בימים האחרונים. חג הפועלים, אותו ציינו אמש תושבי העיר במספר מצעדים צנועים, נמשך היום (שישי) בחג מקומי נוסף. מיד לאחריו יזכו המדרידאים ליומיים של סוף שבוע. ארבעת ימי החופש הרצופים הללו, בתוספת למזג האוויר האידאלי, שכנעו רבים מתושבי האזור לארוז את החפצים ולצאת לטייל מחוץ לעיר.

אלו שעוד נותרו כאן מתאספים להם מידי אחה"צ בדוכן הטאפאס הוותיק של איגנסיו ברחוב דייגו די-לאון או בפאב המקומי שממול, המציע טאפאס חינם על כל רכישת כוס בירה קרה. לקוחותיו של איגנסיו הכבד מוזמנים לזלול אצלו מגוון מאכלים מיוחדים שנרקחים במקום, אולם הבונוס האמיתי הוא שהעישון חופשי ואפילו ניתן לאפר על הרצפה.

בלתי ניתן לחמוק משילוב הריחות שבין עשן הסיגריות, זיעת הלקוחות ושלל המטעמים שמכינה אשתו במטבח הקטן שמאחור, שמכה בך עוד בפינת רחוב קאסטיליו הסמוך. כך ששלשום, במהלך המשחק בין צ'לסי לליברפול במסגרת חצי גמר ליגת האלופות, היה המקום הומה אנשים שהיגיינה נמצאת אצלם במקום השני בסדר החשיבות, לאחר האווירה. "עזוב שטויות. מה יכול להיות יותר טוב מטאפאס, בירה וסיגריה ביד?", שואל באנגלית רצוצה נהג מונית משופם בשם הרנן, וחבריו המקיפים אותו מיד מהנהנים בהסכמה.

על הפיינל פור הקרב ובא, מנגד, רובם דווקא לא שמעו. "תראה, כל חיי אני אוהד ריאל. גדלתי כנער בשכונה הסמוכה לסנטיאגו ברנבאו. אבל כדורסל, תסלח לי מאוד, כבר מזמן לא רלוונטי עבורי", אומר הרנן. "אנשים נזכרים בריאל הגדולה של פעם, מסתכלים על ריאל הנוכחית ומבינים שאין להם בשביל מה לבוא. זה בכלל לא כדורסל דומה. אולי בשנתיים האחרונות יש שיפור בקבוצה, אבל יחסית לכסף שמשקיעים בקבוצה הם היו צריכים לתת תפוקה גבוהה הרבה יותר. אם היה קורה כזה מצב בכדורגל, שריאל מארחת את גמר ליגת האלופות ולא מגיעה לשם, כולם כבר מפוטרים מזמן", מתנשף הרנן.

כשחוזר לו האוויר לריאות, הוא נשאל האם מודע לכך שבעוד פחות מיומיים ייערך בעיר אירוע השיא של הכדורסל האירופאי. "ידעתי שצריך להיות משהו כזה, עם קבוצה מאיטליה, יחד עם מכבי, אבל לא ידעתי שזה קורה כבר עכשיו", הוא משיב. בימים האחרונים רכשה היורוליג חזרה מאות כרטיסי כניסה למשחקים שנותרו מיותמים בידי סוכנות הנסיעות היוונית "אקספרס הולידייס", אבל הרנן, חובב הספורט המושבע, לא מתכוון ללכת לקופות ולבזבז כמה עשרות יורו, קל וחומר שלא להקריב ערב פנוי בחיק המשפחה. "לא הייתי הולך גם אם היית נותן לי כרטיס חינם", הוא קובע תוך שמחווה תנועת ביטול בידיו.

שמעון מזרחי חוצה את ים סוף

עד אתמול בשעות הערב המאוחרות כמעט ולא הורגשה נוכחותם של מאות אוהדי מכבי בעיר. רבים אחרים יצטרפו אליהם בעוד מספר שעות ברכבת אווירית שתגיע מתל אביב, אך האווירה המפויסת מזכירה הרבה יותר את אירועי פיינל פור 2002 בבולוניה (שם הפסידה מכבי בחצי הגמר לפנאתינייקוס, כזכור), מאשר את האירועים הגרנדיוזיים במוסקבה או בפראג.

ובכל זאת, גם השנה לא יכלו לוותר האוהדים על הצעדה המסורתית למלון השחקנים. הם הלכו מרחק של מספר קילומטרים, כשבדרך חולפים על פני הברנבאו ומדליקים שלל אבוקות ורימוני עשן להנאתם. כשמגיעים לפתח המלון, שלוש ניידות ממתינות להם ומונעות את הגישה לעבר שער הכניסה, מה שמאלץ את האוהדים לפרוק ציוד בכביש שממול. שחקני מכבי מתבקשים לסור ללובי ומנופפים לאוהדים ידיים, משל היו בני אצולה בריטיים. יתר האורחים יוצאים לחלונות ומביטים במחזה בהשתאות. שמעון מזרחי, המלך-האב, שם נפשו בכפו ומתקרב לדבוקת האוהדים הצהובה. מזרחי ממלמל מילות תודה, אבל גם לשמע השירה האדירה הוא לא מוותר על פרצוף הפוקר המיוסר.

נראה שהיו"ר הכל-יכול לא מצליח להשתחרר, או שאולי מסרב להשתחרר מהכלא הרגשי בו מצוי כל כך הרבה שנים. הוא הולך בצעדים איטיים, מדודים, בין מאות האוהדים במקום, שממהרים לפנות לו את הדרך. בהליכתו קורע את דבוקת הפנאטים כאילו היה משה רבנו החוצה את ים סוף. אחר כך נזכר שהסרט על קטש עומד להתחיל וממהר ללובי המלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מסינה מחפש אתגר

שעות קודם לכן ערכה היורוליג את מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת צמד חצאי הגמר (מכבי – סיינה, צסק"א – טאו). סדר הישיבה אולי רמז על חשיבותם של המועדונים בעיני המארחים: בפינה השמאלית התמקמו ולאדו אילייבסקי וסימונה פיאניג'אני, בימנית פאבלו פריג'יוני ונוון ספאחיה. לכיוון המרכז יושבים יותם הלפרין וצביקה שרף, כמו גם טרייג'אן לנגדון ואטורה מסינה.

מסינה מרשים מתמיד. האנגלית, הספרדית והאיטלקית שבפיו קולחות, והוא משיב לשאלות העיתונאים תוך שמתבל בקורטוב של פילוסופיית חיים ולא מעט הומור. מעטה הרשמיות נסדק בפעם הראשונה מאז נחתו הקבוצות בעיר רק כאשר אמר מסינה במהלך מסיבת העיתונאים כי "כולם מדברים כאן פוליטיקלי קורקט ואני מתגעגע להומור של פיני גרשון". מסינה בטוח בעצמו במיוחד, ויש לו סיבות טובות: הוא מוקף במאמנים להם זהו הפיינל פור הראשון בקריירה (ספאחיה, פיאניג'אני) ועוד אחד שהיה שם בפעם האחרונה בזמנים בהם דורון ג'מצ'י ומוטי דניאל קיבלו הוראות משמלוק מחרובסקי.

ואולי מסינה גם מעט מתגעגע לפיני גרשון המאמן. צסק"א מגיעה לפיינל פור כפייבוריטית כבדה, וודאי על רקע אי-היציבות של מכבי וטאו וחוסר הניסיון של סיינה. "כל תוצאה מלבד שני ניצחונות גורפים לצסק"א תתקבל אצלנו כהפתעה גדולה", אומר אחד העיתונאים הרוסים.

צביקה שרף יורד להגנה

הכניסה לאימון מכבי אסורה לעיתונאים, פרט לעשר הדקות האחרונות בהן זורקים השחקנים כדורים לסל. טוב, לא אנשי מכבי יעמידו סודות טקטיים בסכנת הסגרה, ובכל זאת, מספרים שבימים האחרונים עבדו צביקה שרף וגיא גודס בעיקר על חיזוק משחק ההגנה הרפוי של הקבוצה, שבשלושת השבועות האחרונים נפרץ לחלוטין בידי ירושלים, חולון ונהריה.

בסביבות הקבוצה אומרים שזהו הערב בו צריכים הילדים להפוך לגברים: מכבי תזדקק למשחק שיא של וויל ביינום ויותם הלפרין מול טרל מקינטייר, בוטסי ת'ורנטון ויתר שחקני החוץ המסוכנים של האלופה האיטלקית. גם עומרי כספי יידרש לתרומה משמעותית, בעיקר בהגנה, מול רומיין סאטו שעשוי להסב נזקים כבדים מעמדת הסמול פורוורד. טרנס מוריס יפגוש מולו שחקן נהדר כמו שון סטונרוק, כאשר אסטבן באטיסטה וניקולה וויצ'יץ' ינסו להצר את צעדיהם של בנג'מין אזה וקשישטוף לברינוביץ'.

"התרגשות? אתם קוראים לזה ככה, אני קורא לזה דריכות, אקסייטמנט", משגר שרף לאוויר משפט שמותיר את העיתונאים סביבו מבולבלים. "לא הייתי באירוע כזה הרבה זמן, אבל בכדורסל תמיד הייתי. זה הג'וב שלי, מה שאני יודע לעשות". על הסרט הדוקומנטרי שיוקרן בעוד זמן קצר בערוץ 10 איש עדיין לא שואל. לפני קרוב לשבועיים, כאשר חשפנו חלק מהדברים הקשים שאמר קטש בסרט על אנשי המועדון, מיהרו אנשי מכבי והמאמן-לשעבר לפרסם הודעה בה טענו בביטחון כי "כל הדברים הם שקר מוחלט וניסיון לסכסך בין הצדדים". כל זה, כאמור, לא מנע ממזרחי, שרף ויתר דמויות המפתח להיצמד לפלאפונים ולקבל עדכונים שוטפים על הנאמר בסרט. "נו, זה בכל זאת היה פחות גרוע ממה שחשבנו", נשמע מזרחי אומר מאוחר יותר.

ורענן כץ שוחט את קטש

ב"באמת ומקרוב" צפיתי אתמול בלילה לצידו של רענן כץ, שהיה נדהם מהטענות שהטיח קטש ובעיקר מהחץ שכיוון לליבו של שרף באומר כי "להגיד על צביקה שהוא לא מבין בכדורסל, זו מחמאה". בראשית הסרט מלמל כץ ש"קטש פשוט אומר דברים אידיוטיים, הראש דפק לו את הקריירה". אחר כך הוסיף כי "הוא מתחיל להזכיר לי יותר ויותר את דורון שפר". כשאורן עמיאל דיווח על תקרית שתייה לפני המשחק, כץ כבר תפס את הראש כלא מאמין.

כשהסתיימה ההקרנה, נשמע הביזנסמן הישראלי-אמריקאי נחרץ הרבה יותר. "ראית אדם שהורס את עצמו לגמרי", חלק כץ את רשמיו. "הוא ירק לבאר ששתה ממנה, ועוד קיווה שישתה ממנה בעתיד. כל זמן שאני במועדון, קטש לא יהיה במכבי. הוא צריך להתנצל בפני צביקה כי הוא העליב אותו בצורה הכי מגעילה שיכולה להיות. וכשהוא מעליב את צביקה, שהוא מאמן הקבוצה, הוא מעליב את האגודה כולה". כץ חושש כי "מחר כל העונה שלנו מונחת על הכף ורצינו להתכונן בראש שקט. אבל אני מניח שצביקה כבר יודע מה נאמר עליו, מילה במילה, וזה לא יוסיף לו מוטיבציה לקראת מחר. זה הפשע הכי גדול".

כץ מבטיח כי לדבריו החמורים של קטש, שעדיין מקבל משכורת מהמועדון, יהיו השלכות מיידיות. "לדעתי, קטש בכלל לא היה צריך לקבל מאיתנו כסף עד עכשיו. לפני כמה זמן כבר הבנו שהוא אומר דברים לא קלים וההמלצה הייתה להפסיק להעביר אליו כסף החל מהזמן הקרוב. כשמאמן שותה בירה לפני משחק, סימן שהוא לא מחויב למטרה לחלוטין. כשאנחנו חותמים על חוזה עם מאמן, אנחנו משלמים לו סכומים יפים והוא מבחינתו צריך להקדיש את כל-כולו למערכת. אם הוא הגיע לא מוכן למשחקים והלך לעשות קניות בחו"ל, סימן שהוא לא נתן את התפוקה ששילמנו לו בעבורה. בכך, הוא הפר את החוזה איתנו.

"סלחנו לו על הרבה דברים שהוא עשה, אבל אני לא יודע אם יסלחו לו על זה", ממשיך כץ בשצף. "במקום לעשות סרט, הוא היה צריך להגיד לנו תודה כל רגע ולסתום את הפה. אם חס וחלילה נפסיד מחר (הערב), כולם יאמרו שהראש של צביקה לא היה במשחק, וזה טבעי. גם כשאני קיבלתי לפני מספר שבועות טלפון מעיתונאי שאמר לי שבמכבי רוצים שאמכור את החלק שלי, למרות שידעתי שזה לא נכון, לא ישנתי טוב בלילה. צביקה הוא בסך הכל בן אדם וקטש פשוט עשה מעשה שלא יעשה. זה פשע".

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully